Miten on ensimmäinen sote-viikko mennyt?
Itselläni työ sujuu, mutta tietty epäusko nakertaa. Systeemi on vieläkin epäselvä, eikä tilalleni ole edes tuuraajaa.
Siivooja.
Kommentit (47)
Ei muutosta, meillä se on ollut jo monta vuotta toiminnassa.
Henkeä pelastavassa työssä olemme omatoimisia. Sairaalan putkipostissa ja viestin viejäksi lähetettyjen mukana kulkevat paperilla viestit, jos ne eivät siirry tietoverkossa. Kun tulee sähkökatko, se voi sekoittaa järjestelmät, vaikka varasähkö käynnistyykin. Tiedot siirretään koneelle sitten myöhemmin papereilta. On valmiita kaavakkeita, jotka otetaan käyttöön.
Siivoojat voisivat tehdä jotain omatoimisesti, vaikka heille ei annettaisi ohjeita. Laatikaa varautumissuunnitelma poikkeustilanteisiin, sillä niitä tulee olemaan muitakin kuin sotesta johtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvinhän tuo on näemmä mennyt: https://yle.fi/a/74-20011507
Eihän tuossa raapaista kuin hallinnollista pintaa.
Käytännön työjärjestelyt on myllerryksessä mm. sosiaalialalla.
Iso toimija johon minä ja 5 muuta sulautettiin, jätti joulukuussa tonttinsa hoitamatta. Pari viimeistä viikkoa mentiin henki kurkussa ja haalittiin työaluetta, vaatekaappia, tarvikkeita jne jne kasaan.
ApSiis sen yhden "ison toimijan" siivouskaappien ja moppien sekoittelu sotkee koko soten?
Häh? Mitä yritit sanoa?
Teen työtäni pienessä kaupungissa, mutta pomot ovat nyt siellä isossa.
Minun pitää saada sieltä palkka, lomat, perussiivousten aikataulut ja suunnitelmat, sijaiset, tarvikkeet.
On pitänyt sopia kuka huoltaa koneet, omistaa avaimet ja mihin saan jättää roskat ( sis. mm. korvaushoidon lääkepakkauksia).
Siivoan myös neuvolaa jossa pitää osata muitakin kuin sekoitella moppeja...Etsi jostain mopit ja ala siivota. Jos ei muuten, niin pyydä maksusitoumus ja käy ostamassa itse. Siivoa siinä järjestyksessä kuin olet aikasemmin siivonnut.
potilas joka odottaa
Voi hyvä luoja. Jos et ymmärrä työstäni mitään , älä kommentoi.
Eihän minulta ole mopit (
ja vaunut, liinat tai pesuaineet) hukassa, vaan SYSTEEMI JOLLE TEEN TÖITÄ.
Ohjaajat. Tilausjärjestelmät. TUKI.
...#%^&**........!Kun tukea ei ole, täytyy osata olla omatoiminen. Kirjaat vihkoon mitä olet tehnyt ja siirrät myöhemmin järjestelmään. Niin lääkäritkin kirjoittavat kynällä, jos tekniikka on täysin nurin. Oletetaan kuitenkin, että sinulla on työsopimus voimassa ja siksi tulet saamaan jonain päivänä palkkasikin.
Kohteiden välisen työmatkan olen kirjannut, sekä työajat.
Tehtävät ovat valmiina ohjekansioissa.
Ap
Voi voi. Kokemusta on joidenkin vuosien takaisesta sote-kuntayhtymään siirtymisestä. Valmisteluja oli kyllä puheiden mukaan tehty, mutta käytännössä sitten kaikki asiat epäselviä ja levällään. Johdolla oli omat visionsa ja mielenkiinnonkohteensa eikä heitä jaksanut kiinnostaa perustyöntekijöiden ja asiakkaiden murheet kuten nämä toimimattomat palvelut ja järjestelmät, keskeneräiset nettisivut jne. Meidän osaksemme jäi sitten selitellä asiakkaille mitä ihmeellisimpiä puutteita ja ongelmia. Useampi vuosi meni näissä merkeissä. Väki uupui taisteluun tuulimyllyjä vastaan ja osaavaa henkilökuntaa lähti todella paljon pois.
Vierailija kirjoitti:
Henkeä pelastavassa työssä olemme omatoimisia. Sairaalan putkipostissa ja viestin viejäksi lähetettyjen mukana kulkevat paperilla viestit, jos ne eivät siirry tietoverkossa. Kun tulee sähkökatko, se voi sekoittaa järjestelmät, vaikka varasähkö käynnistyykin. Tiedot siirretään koneelle sitten myöhemmin papereilta. On valmiita kaavakkeita, jotka otetaan käyttöön.
Siivoojat voisivat tehdä jotain omatoimisesti, vaikka heille ei annettaisi ohjeita. Laatikaa varautumissuunnitelma poikkeustilanteisiin, sillä niitä tulee olemaan muitakin kuin sotesta johtuvat.
Ohjeeksi on annettu, että pitää yrittää saada tämä uusi isopomo kiinni (pienempiä vasta rekrytään) ja jos/kun kukaan ei vastaa, yhteys ex-työnantajaan.
Olemme tottuneet sumplimaan. Lisäksi kaupungin puolesta hoidetaan vielä yhtä kohdetta, johon ulkopuolinen firma on vasta tulossa ja sotella ei ole tekijää.
Ap
Hyvin olen tienannut jo miljoonia tämän kikkailun takia. Itse käytän yksityistä.
Kun tukea ei ole, täytyy osata olla omatoiminen. Kirjaat vihkoon mitä olet tehnyt ja siirrät myöhemmin järjestelmään. Niin lääkäritkin kirjoittavat kynällä, jos tekniikka on täysin nurin. Oletetaan kuitenkin, että sinulla on työsopimus voimassa ja siksi tulet saamaan jonain päivänä palkkasikin.