UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"samaa thaivasta katshotaan"
Suurinpiirtein noin laulettiin portion boysin live-esityksessä. Tietääkö joku, onko tuo outo ääntäminen joku bändin juttu vai koittiko laulaja vain ääntää "t:n" liian kovalla yrityksellä? Ihan siis oikeasti haluan tietää.
Tää artikulointitapa on tuttu myös monilla hevilaulajamiehillä.
joo, muistaaksnei joskus kiinnitin tuohon huomiota jostain raskasta joulua taltioinnista, en vain muista minkä bändin laualaja teki saman artikuloinnin.
Veikkaan Teräsbetonin Jarkko Aholaa? Vähän sukkahousuhevin maneerihan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla niin, että PB menossa Barcelonaan Eurovision partyihin maaliskuun viimeisellä viikolla.
Kiva juttu, lisää ilmaista shampanjaa että pysyy energiatasot korkealla. IIIIIIIIIIIIIK!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen Käärijän persoona sitten todella on? Jääkö sekin mysteeriksi?
Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.
Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D
Logomossa oli sukulaisia pohjois-Pohjanmaalta, missä puhutaan kanssa noin.
Ei täällä Pohojos-Pohojanmaalla puhuta mittään mie ja sie vaan mää ja nää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolaako kaikki nyt Käärijää? Itse olen enemmän Team Johannes (Kuumaan solisti). Olenko ainut?
Kuolaan molempia, mutta platonisesti koska olen jo kypsempi av-mamma :D
Mäkin kuolaan molempia.
Käärijä välillä hölöttää ja kikattaa vähån liikaakin mun makuun, mutta välillä taas on ihan superkuolattava 🔥Johannes on tasaisen varma kuolattava
.
Minusta se Käärijän kikatus on hauska :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä näyttää fanittavan Erikavikmania täysillä. Tuntuu liekki-ja sydänhymiöt loppuvan kesken...
Ei kai ole laskelmoitua huomion hakemista? Esim. Youtubessa on yleistä että tubettajat käyvät kommentoimassa muiden videoita omilla nimillään, jotta heidät huomattaisiin... Erika ei ole nykyisellä tyylillään niin kuuma, valitettavasti.
Vikin ja Köpun haastiksessa muistaakseni sanoi nimenomaan kiinnostuneensa umk:sta Vikmanin biisin myötä.
Köpu 😂
Mä en jotenkin osaa enää vanhemmalla iällä (en ole kovin vanha kuitenkaan :D) kuolata enää artisteja samalla tavoin. Nuorena tuli käytyä tää vaihe, ja nykyään huvittavaa kyllä mulla on kyllä samantyyppisiä fanituskausia kuin nuorena, mutta enemmän oon silleen, ei hitsi, kylläpä toi artisti on lahjakas. Oon käynyt monenlaisia fanituskausia läpi. Kerran hurahdin Michael Jacksonin musiikkiin josta en nuorempana niin tykännyt ja ihailin hänen lahjakkuuttaan. Käärijän kohdalla pidän häntä toki ihan viehättävänä, mutta enemmän hyvänä muusikkona ja karismaattisena esiintyjänä kuin että kokisin kuolaavani häntä. Hänessä on kyllä jotain tosi mielenkiintoista, koko itsevarmuudessa, pilkkeessä silmäkulmassa kuin lavaesiintymisessä kuin että hänestä lähtee jotenkin mielenkiintoinen "aura" (siis karismamielessä). Euroviisufanitus on oma juttunsa vielä, fanitan tätä ilmiönä, rakastan euroviisuja ja hypeä niiden ympärillä ja on ihan mahtavaa, että nykyään sinne lähtee biisejä ja artisteja, joista voi jopa sanoa tykkäävänsäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinpiirtein noin laulettiin portion boysin live-esityksessä. Tietääkö joku, onko tuo outo ääntäminen joku bändin juttu vai koittiko laulaja vain ääntää "t:n" liian kovalla yrityksellä? Ihan siis oikeasti haluan tietää.
joo, muistaaksnei joskus kiinnitin tuohon huomiota jostain raskasta joulua taltioinnista, en vain muista minkä bändin laualaja teki saman artikuloinnin.
Juurikin näin. Se on joku tällainen maneeri joillakin hevilaulajilla. Tuo tosiaan tämmöistä jotain mahtipontisuutta kielenkäyttöön ja tämä maneeri yhdistyy vahvasti hevilaulantaan. En ihmettelisi jos tosiaan PB:n sillä laulajalla olisi jotain hevilaulajataustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä näyttää fanittavan Erikavikmania täysillä. Tuntuu liekki-ja sydänhymiöt loppuvan kesken...
Ei kai ole laskelmoitua huomion hakemista? Esim. Youtubessa on yleistä että tubettajat käyvät kommentoimassa muiden videoita omilla nimillään, jotta heidät huomattaisiin... Erika ei ole nykyisellä tyylillään niin kuuma, valitettavasti.
Ellen nyt ihan väärin muista niin sanoi tuossa videohaastattelussa että innostui Euroviisu-ajatuksesta nimenomaan Erikan esityksen myötä ja silloin alkoi ajatella ekaa kertaa, että voisi itsekin osallistua UMK:hon, kunhan sopiva biisi syntyy. Ja nyt sellainen viimein sattui syntymään. Ei halunnut varta vasten alkaa tehdä biisiä UMK:ta varten.
Se on kyllä pahin idea ikinä alkaa oikein ajatuksella rustaamaan UMK:hon biisiä ajatellen oikein tarkkaan esim. millainen UMK-biisin pitäisi olla. Veikkaan että esim. Daruden ja Portion Boysin biisit oli tehty näistä spekseistä. Parhaat biisit varmasti syntyy sattumalta ja niillä saattaa olla menestymismahdollisuuksia myös euroviisuissa.
Kuten Kärtsän biisin epävireisen synan pimputtelusta tuli biisin korvamato... (vai oliko tääkin "plagioitu" Rammsteinilta)
Mä en tiedä miksi mutta tämän vuoden UMK ja varsinkin siihen liittyvän keskustelun seuraaminen on tehnyt mut tosi iloiseksi monta kertaa :D Aiemmin olen seurannut sekä UMK:ta että viisuja vähän sivusilmällä. Voi johtua stressaavasta elämäntilanteesta (alanvaihto). Näihin biiseihin ja juttuihin on ihana paeta arkea <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Se on joku tällainen maneeri joillakin hevilaulajilla. Tuo tosiaan tämmöistä jotain mahtipontisuutta kielenkäyttöön ja tämä maneeri yhdistyy vahvasti hevilaulantaan. En ihmettelisi jos tosiaan PB:n sillä laulajalla olisi jotain hevilaulajataustaa.
Väkisinkin on genreltään hevilaulaja, kyllähän sen kuulee heti.
Käärijällä on huomenna vapaapäivä, älkääs mammat ja miehet tykittäkö niitä alastonkuvianne sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jotenkin osaa enää vanhemmalla iällä (en ole kovin vanha kuitenkaan :D) kuolata enää artisteja samalla tavoin. Nuorena tuli käytyä tää vaihe, ja nykyään huvittavaa kyllä mulla on kyllä samantyyppisiä fanituskausia kuin nuorena, mutta enemmän oon silleen, ei hitsi, kylläpä toi artisti on lahjakas. Oon käynyt monenlaisia fanituskausia läpi. Kerran hurahdin Michael Jacksonin musiikkiin josta en nuorempana niin tykännyt ja ihailin hänen lahjakkuuttaan. Käärijän kohdalla pidän häntä toki ihan viehättävänä, mutta enemmän hyvänä muusikkona ja karismaattisena esiintyjänä kuin että kokisin kuolaavani häntä. Hänessä on kyllä jotain tosi mielenkiintoista, koko itsevarmuudessa, pilkkeessä silmäkulmassa kuin lavaesiintymisessä kuin että hänestä lähtee jotenkin mielenkiintoinen "aura" (siis karismamielessä). Euroviisufanitus on oma juttunsa vielä, fanitan tätä ilmiönä, rakastan euroviisuja ja hypeä niiden ympärillä ja on ihan mahtavaa, että nykyään sinne lähtee biisejä ja artisteja, joista voi jopa sanoa tykkäävänsäkin.
Minusta Käärijässä ei ole mitään kuolattavaa, mutta sen musiikki on itsessään tosi viihdyttävää. Miehellä on hyvä ja suomalaiselle hyvin epätavallinen terve itseironia ja ihmisystävällinen hyväntahtoinen huumorintaju, jotenkin vaikea uskoa, että on pk-seudulta. I laiks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin, että Käärijän Liverpoolin esitykseen otettaisiin jotenkin paremmin huomioon se kappaleen genren vaihdos, jossa kuvataan mieliajan muuttumista. Angsti muuttuu iloksi ja vapautuneisuudeksi. Se videon peruukki ja bleiseri sopi niin hyvin siihen tunnelmaam ja kuvasti sitä hetkeä, kun hänestä tulee "eri mies". Vaatteiden pikavaihto ja peruukki olisi niin helppo toteuttaakin. Tai edes jokin muu "muodonmuutos", mikä kuvastaisi sitä kahden miehen/fiiliksen kontrastia. Uskoisin, että sijoitus paranisi entisestään.
Mä taas ajattelen, että jos aletaan vielä ulkonäköäkin vaihtaa ja lisätään mukaan lisää kliseitä, menee homma jo liian sekavaksi ja sirkuksen puolelle. Loppuosa on jo nyt siinä rajoilla, että voiko sitä ottaa "vaakvasti". Jotkut fanit on tykänneet biisin alkuosasta eikä yhtään loppuosasta, koska biisi muuttuu siinä heistä liikaa lastenlauluksi jotenkin tunnelmaltaan. Muutenkin showssa tapahtuu jo nyt niin paljon kaikkea, että aivot ei meinaa rekisteröidä kaikkea ja lopputulos on lähinnä hämmennys.
Itse ajattelen, että pyrotekniikalla voidaan tehostaa tota vaihdosta, loppua ja jotain muuta tähtihetkeä biisissä. Tai sitten valoilla, jo nyt niillä tehtiin paljon.
Voisihan sen possujunan ja Reijä Wäreen tanssijat ottaa pois ja antaa Käärijän karisman kantaa. Ei siinä minusta ole lainkaan liikaa, jos Käärijä on yksin lavalla, ensin hulk-asu päällään ja sitten ihana peruukki, kun eri mies saa vallan. Ne Käärijän omat tanssiliikkeet videolla (Karate Kid/Loreen/kädet vie miestä) oli hauskoja ja sopi musiikin rytmiin. Käärijähän oli 3 viikkoa ennen finaalia esittänyt Ylen tiimille oman versionsa live showsta, jossa hän tanssi yksin. Se ei ollut kelvannut Ylelle, vaan pitivät hätäkokouksen ja ottivat sitten tanssijat mukaan ja keksivät possujunan.
Minusta Käärijän murre kuulostaa joltain savolaiselta eikä pk-seutulaiselta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Käärijässä ei ole mitään kuolattavaa, mutta sen musiikki on itsessään tosi viihdyttävää. Miehellä on hyvä ja suomalaiselle hyvin epätavallinen terve itseironia ja ihmisystävällinen hyväntahtoinen huumorintaju, jotenkin vaikea uskoa, että on pk-seudulta. I laiks.
Tulee enemmän sellainen "naapurinpoikafiilis" Käärijästä. reaktiovideoita katsellessa moni (itseasiassa mies) on kuvannut häntä "attractive" sanalla. Kyllä moni pitää häntä viehättävänä. Itse koen juuri tämänkaltaiset asiat mitä mainitsit jotenkin Käärijän parhaimpina puolina tehden hänestä pidettävän tyypin persoonana.
Siis teinityttöjenkö kanssa täällä tulee juteltua, kun toiset puhuu Käärijän kuolaamisesta ja vastaavanlaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se musta oli ihan ilmeistä äänen ja äänenkäytön perusteella, että on sitä lajia vähintäänkin ahkerasti harrastanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin, että Käärijän Liverpoolin esitykseen otettaisiin jotenkin paremmin huomioon se kappaleen genren vaihdos, jossa kuvataan mieliajan muuttumista. Angsti muuttuu iloksi ja vapautuneisuudeksi. Se videon peruukki ja bleiseri sopi niin hyvin siihen tunnelmaam ja kuvasti sitä hetkeä, kun hänestä tulee "eri mies". Vaatteiden pikavaihto ja peruukki olisi niin helppo toteuttaakin. Tai edes jokin muu "muodonmuutos", mikä kuvastaisi sitä kahden miehen/fiiliksen kontrastia. Uskoisin, että sijoitus paranisi entisestään.
Mä taas ajattelen, että jos aletaan vielä ulkonäköäkin vaihtaa ja lisätään mukaan lisää kliseitä, menee homma jo liian sekavaksi ja sirkuksen puolelle. Loppuosa on jo nyt siinä rajoilla, että voiko sitä ottaa "vaakvasti". Jotkut fanit on tykänneet biisin alkuosasta eikä yhtään loppuosasta, koska biisi muuttuu siinä heistä liikaa lastenlauluksi jotenkin tunnelmaltaan. Muutenkin showssa tapahtuu jo nyt niin paljon kaikkea, että aivot ei meinaa rekisteröidä kaikkea ja lopputulos on lähinnä hämmennys.
Itse ajattelen, että pyrotekniikalla voidaan tehostaa tota vaihdosta, loppua ja jotain muuta tähtihetkeä biisissä. Tai sitten valoilla, jo nyt niillä tehtiin paljon.
Voisihan sen possujunan ja Reijä Wäreen tanssijat ottaa pois ja antaa Käärijän karisman kantaa. Ei siinä minusta ole lainkaan liikaa, jos Käärijä on yksin lavalla, ensin hulk-asu päällään ja sitten ihana peruukki, kun eri mies saa vallan. Ne Käärijän omat tanssiliikkeet videolla (Karate Kid/Loreen/kädet vie miestä) oli hauskoja ja sopi musiikin rytmiin. Käärijähän oli 3 viikkoa ennen finaalia esittänyt Ylen tiimille oman versionsa live showsta, jossa hän tanssi yksin. Se ei ollut kelvannut Ylelle, vaan pitivät hätäkokouksen ja ottivat sitten tanssijat mukaan ja keksivät possujunan.
Tuntui kyllä vähän siltä, että tanssijat oli mukana juurikin sen takia että kavereille piti saada töitä... En tyrmää niitä täysin, mutta UMK:n esityksessä pienellä lavalla veivät huomion artistilta.
Huomenna uudet cha cha chat sitten.
Ei taida olla eka eikä vika jolla Erikan UMK:n myötä lentoon lähtenyt ura on saattanut inspiroida hakeen UMK:hon. Sitten Bessin ura kanssa lähti lentoon ja kirsikkana kakun päälle moni artisti on saanut mielettömästi radiosoittoa UMK:n kautta.
Minusta on jotenkin ihanaa, että UMK ei jotenkin niin vahvasti yhdisty euroviisuihin vaan on kisana jo itsessään hakemisen arvoinen ilman kovaa euroviisulatausta. Okei, joku kisasta menee sinne, mutta kisasta voi hakea menestystä muutenkin ja tuoda musiikkiaan julkisuuteen.