UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen katsonut reaktiovideoita, ja moni tykkää noista Käärijän tanssijoista :D Sanovat että tanssijat näyttävät yhtä hulluilta kuin Käärijä :D Moni kehuu potentiaaliseksi voittajaksi. Suomella on asiat nyt todella hyvin, en malta odottaa viisuja!
Hurja kohta, missä naistanssijoita heitetään parilta toiselle, tykkään.
Tanssijoihin on jo niin tottunut, että ihan hyvin mahtuvat joukkueeseen.
Tuo kohta oli mielestäni todella hyvä. Kyllä tanssijat nimenomaan korostavat biisiä ja lyövät lisää löylyä esitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Eiii. Luin redditistä, että Käärijä ois sanonut radiossa, että eurolavat lähtee viisuihin ja esitys tehdään täysin samalla tavalla jos mahdollista😭 Kuulemma EI nyrkkeyilykehälle :(
No, mitä olen reaktioita seurannut, osa sanoo, ettei muuttaisi live-esityksestä mitään. Käärijä taas on itse kommentoinut, että pyroja pitäisi saada, ja uskon niitä tulevankin. Saa nähdä, mitä lopulta tapahtuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pakkomielle tähän laulukilpailuun on ilmeistä. Tähän liittyy myös paljon traumoja, mutta kun Suomi on nyt kuitenkin onnistunut kerran jopa voittamaan koko roskan niin luulisi niiden korjaantuneen. Joka vuosi huonosti toteutetuissa Suomen karsinnoissa nähdään toinen toistaan surkeampia kappaleita ja esityksiä valtaosin b-luokan tuntemattomilta esiintyjistä, joiden kohdalla on selvää, että voitti sitten kuka hyvänsä ei menestystä ole itse varsinaisessa kilpailussa luvassa. Suomi voisi oikeasti lopettaa osallistumisen koko kilpailuun tai edes valita osallistujakseen oikean ja tunnetumman tekijän. Toisaalta viime vuonna taas nähtiin, että sekään ei tuo menestystä. Suomea ei haluta tässä laulukilpailun irvikuvassa, jossa on siis kyse kaikesta muusta kuin laulukilpailusta äänestää. Koko homma on vain huonoja esityksiä ja huonoa laulua, jota yritetään peitellä showlla, jotakin parodiaa, wokea, vähemmistöjen juhlaa ja poliittista peliä. Suomi ja Yle voisi oikeasti vihdoin ymmärtää nämä tosiasiat ja Suomen osalta todellakin lopettaa koko roskan.
Nyt on seiväs syvällä... Suomella on oikeasti koko kisan viihdyttävin kappale ja esitys niin suomalainen! Käärijä on muuten kokenut ja loistava. Euroviisut on ollut parodia itsestään jo ainakin niin pitkään kun minä muistan, eli vähintään 30 vuotta. Cha cha cha on täydellinen euroviisu, kliseisen latinokämpin raikas uudelleentulkinta umpisuomalaiseen tapaan.
Olet kyllä jäänyt 2000-luvun alkuun jos luulet nykyviisujen olevan jokin parodiajuhla. Nykyään niiden tiimoilta nousee valtavasti ihan oikeasti kuunneltavia biisejä listoille ja oheistapahtumissa sovitaan yhteistyökuvioista jatkossa.
Siten eri maiden ihmiset voivat pitää muutaman päivän biisileirejä ja tehdä musiikkia, jolla on annettavaa useammassa maassa. Aiemmin tehtiin Suomessa musiikkia vain oman maan tarpeisiin.
Blind Channelin Aleksi Kaunisvesi taitaa sivuprojektina tehdä muidenkin kanssa biisejä jne. Bändi on tällä hetkellä kiertämässä Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen katsonut reaktiovideoita, ja moni tykkää noista Käärijän tanssijoista :D Sanovat että tanssijat näyttävät yhtä hulluilta kuin Käärijä :D Moni kehuu potentiaaliseksi voittajaksi. Suomella on asiat nyt todella hyvin, en malta odottaa viisuja!
Hurja kohta, missä naistanssijoita heitetään parilta toiselle, tykkään.
Tanssijoihin on jo niin tottunut, että ihan hyvin mahtuvat joukkueeseen.
Tuo kohta oli mielestäni todella hyvä. Kyllä tanssijat nimenomaan korostavat biisiä ja lyövät lisää löylyä esitykseen.
En nähnyt musavideota kuin vasta finaalin jälkeen ja en kyllä osaa kuvitella live-esitystä ilman tanssijoita. Tuovat mukaan niin monta hauskaa elementtiä siihen ja juuri sitä iloa, jota ei videosta saa (vaikka ihan hyvä sekin on). Jos Käärijä olisi yksinään, ei vastaavaa positiivista hulluutta ja energiaa saisi millään aikaan, vaikka kuinka tekisi hiki päässä hauskoja tanssiliikkeitä. Tykkään tuon heiton lisäksi siitä kun Käärijä vetelee heitä nauhoista, ratsastuksesta ja siitä loppuvaiheen ilmaanheitosta. Mitään noista ei olisi ilman tanssijoita. Euroviisuissa maksimalistinen sekoilumeininkin on vaan plussaa. Tuolla esityksellä saa varmat tanssibileet aikaan finaaliyleisössä!
Media taitaa olla osasyyllinen ainaiseen ankeuttamiseen. Media on hehkuttanut liian usein Suomen biisin olevan ennakkosuosikki, vaikka näin ei ole todellisuudessa ollut. Nyt kun oikeasti näin on, niin viisuja juurikaan seuraamattomat eivät usko, kun media ja muut näin sanoo. No, ehkä nämä ankeuttajat ovat sitten torilla toukokuussa, kun Käärijä vetää Suomen parhaimpia viisusijoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiii. Luin redditistä, että Käärijä ois sanonut radiossa, että eurolavat lähtee viisuihin ja esitys tehdään täysin samalla tavalla jos mahdollista😭 Kuulemma EI nyrkkeyilykehälle :(
No, mitä olen reaktioita seurannut, osa sanoo, ettei muuttaisi live-esityksestä mitään. Käärijä taas on itse kommentoinut, että pyroja pitäisi saada, ja uskon niitä tulevankin. Saa nähdä, mitä lopulta tapahtuu!
Eiköjän pyroja tule. Voin jo kuvitella sellaiset aivan viimeisiin cha-cha-cha-cha-cha-cha-cha! -huutoihin rytmitettynä sekä biisin taitekohtaan myös jonkun yksittäisen pommin juuri ennen kohtaa "Nyt lähden tanssimaan..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pakkomielle tähän laulukilpailuun on ilmeistä. Tähän liittyy myös paljon traumoja, mutta kun Suomi on nyt kuitenkin onnistunut kerran jopa voittamaan koko roskan niin luulisi niiden korjaantuneen. Joka vuosi huonosti toteutetuissa Suomen karsinnoissa nähdään toinen toistaan surkeampia kappaleita ja esityksiä valtaosin b-luokan tuntemattomilta esiintyjistä, joiden kohdalla on selvää, että voitti sitten kuka hyvänsä ei menestystä ole itse varsinaisessa kilpailussa luvassa. Suomi voisi oikeasti lopettaa osallistumisen koko kilpailuun tai edes valita osallistujakseen oikean ja tunnetumman tekijän. Toisaalta viime vuonna taas nähtiin, että sekään ei tuo menestystä. Suomea ei haluta tässä laulukilpailun irvikuvassa, jossa on siis kyse kaikesta muusta kuin laulukilpailusta äänestää. Koko homma on vain huonoja esityksiä ja huonoa laulua, jota yritetään peitellä showlla, jotakin parodiaa, wokea, vähemmistöjen juhlaa ja poliittista peliä. Suomi ja Yle voisi oikeasti vihdoin ymmärtää nämä tosiasiat ja Suomen osalta todellakin lopettaa koko roskan.
Nyt on seiväs syvällä... Suomella on oikeasti koko kisan viihdyttävin kappale ja esitys niin suomalainen! Käärijä on muuten kokenut ja loistava. Euroviisut on ollut parodia itsestään jo ainakin niin pitkään kun minä muistan, eli vähintään 30 vuotta. Cha cha cha on täydellinen euroviisu, kliseisen latinokämpin raikas uudelleentulkinta umpisuomalaiseen tapaan.
Olet kyllä jäänyt 2000-luvun alkuun jos luulet nykyviisujen olevan jokin parodiajuhla. Nykyään niiden tiimoilta nousee valtavasti ihan oikeasti kuunneltavia biisejä listoille ja oheistapahtumissa sovitaan yhteistyökuvioista jatkossa.
Siten eri maiden ihmiset voivat pitää muutaman päivän biisileirejä ja tehdä musiikkia, jolla on annettavaa useammassa maassa. Aiemmin tehtiin Suomessa musiikkia vain oman maan tarpeisiin.
Blind Channelin Aleksi Kaunisvesi taitaa sivuprojektina tehdä muidenkin kanssa biisejä jne. Bändi on tällä hetkellä kiertämässä Yhdysvalloissa.
BC taitaa olla vasta matkalla Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua kommentointia siitä että Käärijän menestys jää nyt kielitaidosta kiinni, mikähän tuolla ihmisellä on todellisena agendana joka asiasta nyt niin huolissaan, vähän epäilyttää... -vaikka oisi kuinka viimeisen päälle rakennettu paketti niin se ei riitä jos se jokin puuttuu. Tai voi se riittää finaaliin pääsyyn mutta kärkisijoille ei. Siinä ei pelkkä sujuva englannin kielen taito haastatteluissa riitä, uskokaa jo. - Miten Måneskinin vuonna, monesko oli paras enkunkielinen biisi?
Käsittääkseni täällä ei ole kukaan väittänyt, että Käärijän mahdollinen menestys jäisi yksinomaan hänen kielitaidostaan tai -taidottomuudestaan kiinni. Näinhän ei todellakaan ole. Se on vaan asia, joka herättää huomiota ja ihmetystäkin, koska Suomen edustajien on totuttu pärjäämään hyvin omalla kielitaidollaan kaikissa Euroviisukuvioihin kuuluvissa tilanteissa.
Luulen, että tämä keskustelu täällä jatkuu ja jatkuu, koska ei myönnetä reilusti, että kielitaidottumuus on haittatekijä, vaan väitetään, ettei sillä ole väliä. Kyllä sillä on väliä, koska se on työkalu, jolla toimitaan kansainvälisessä toimintaympäristössä. Asian voi kääntää toisin päin ja kysyä, kenestä kielitaidottomuus on etu Euroviisu-härdellissä. Todella omituista, jos joku ajattelee, että onpa hyvä juttu, kun Käärijä osaa niin huonosti englantia.
Siitä taas voi väitellä vaikka kuinka pitkään, miten paljon Käärijän kielitaidottomuudesta on haittaa. Luulisin, ettei menestykseen juurikaan, mutta mediahärdellin ja etukäteispeeärrän hoitamiseen paljonkin. Hänelle itselleen se on varmasti tosi rasittavaa. Ei tarvitse olla kummoinen ajatustenlukija, voidakseen arvata, että Käärijän ajatuksissa on ollut monta kertaa se, että voi, kunpa osaisi paremmin englantia.
Käärijän oletettu kielitaito ei ole ongelma kuin Suomessa.
Tulkit on keksitty.
Mutta jotenkin jännää, että joillekin tulee järkytyksenä euroviisuvoittajan huono englanti tai pääministerin huono ruotsi. Köyhien perheiden lapsilla Suomessa ei ole ollut varaa kielikursseihin ulkomailla tai välivuosiin tai edes ruotsinristeilyihin, tai edes elokuvissa käymiseen tai kesälomiin ilman kesätöitä.
Meidän onni on että Käärijä on huono englannissa. Nyt on syntynyt euroviisuhitti nimenomaan suomen kielellä sen vuoksi.
Tuskin englanninkielentaito olisi ollut este suomenkielisen hitin syntymiselle. Eikä hyvä kielitaito vaadi kalliita kielikursseja tai välivuosia. Suurin osa suomalaisista saavuttaa hyvän kielitaidon, varsinkin englannin, ihan vain kouluopeilla, katselemalla televisiota, kuuntelemalla musiikkia, seuraamalla somea ja pelaamalla videopelejä.
Luultavasti Käärijä ymmärtää englanninkieliset kysymykset riittävän hyvin, funtsii etukäteen vastauksia muutamiin vakiokysymyksiin jne. Pressitilaisuuksien kysymykset on aika yksinkertaisia, lisäksi kaikkien toimittajienkaan englannin taito ei ole hääviä.
Jotenkin jäänyt mielikuva, että euroviisuissa toimittajat keskittyvät seuraamaan mieluummin omaa edustajaa kuin kilpailijoita.
Kannattasi kuunnella muiden osaanottajamaiden viisubiisejä vuosien varrelta. Toimittajat haluavat tietää mistä heidän kotimaansa viisubiisistä artisti tykkää ja toiseksi sen, että mitä mieltä artisti on toimittajan kotimaan viisubiisistä.
Yksi naisartisti julisti useamman maan toimittajan yhteishaastattelussa, ettei ole kiinnostunut Euroviisuista eikä tiedä siksi mitään viisubiisejä. Kilpakumppanienkaan biisejä ei ollut ehtinyt kuuntelemaan.
Hänen kielitaidossaan ei ollut mitään vikaa. Hänen sanomastaan oli ja tietenkään eivät toimittajat omien maidensa medioihin mitään positiivista artistista tai Suomesta kommentoineet. Olisi todellakin ollut parempi, vaikka olisi ollut kielitaidoton artisti mustiinpanojensa kanssa ja media-assistentti.
Artisti olisi kuunnellut kappaleet ja vaikka naanattamalla tapaillut mielisävelmiään kustakin maasta ja puhunut asiansa suomeksi sekä media-assistentti kääntänyt englanniksi. Pääasia, että on kiinnostuneen oloinen niistä toimittajista, jotka käyttävät suuren hulinan keskellä pienen maan artistiin, jota ei toimittajan kotimaassa tunneta.
Sitten olisi joko jakanut valmista kuvamateriaalia itsestään tai ollut kuvauksissa ystävällinen, kohtelias ja ennenkaikkea kiittänyt siitä, että toimittajat ovat tulleet häntä haastattelemaan ja toivottanut hyvää jatkoa toimittajille ja heidän maidensa edustajille.
Itse pidän tanssijoista, mutta tietyssä vaiheessa ovat ehkä hieman liikaa Käärijän edessä. Muuten sopivat esitykseen oikein hyvin. Minusta tuo esitys on oikein hyvä, joitakin kohtia voi vielä viilata ja hiota, mutta muuten tosi jees. Live-esitys ei myöskään pudottanut Suomea vedonlyönneistä ja näyttökerrat ovat mahtavia jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärtsä toivottavasti parantaa myös miesten ulkonäköpaineita liittyen pituuteen, elämän jälkiin yms. Lyhyempikin mies voi olla todella hot ja karismaattinen!
Zelenskiy ja Kärtsä 🤤
Alex Fleev on tehnyt Zelestä kappaleen Person of The Year.
Kärtsän pitää saada Alex tekemään kappale Kärtsä of Finland.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BC taitaa olla vasta matkalla Norjaan.
Siis Tukholmaan ensin.
Jos Kärtsäri ois baarissa ja kaipais seuraa, niin lähtisitkö..?
Mun mielestä ne tanssijat vois tulla Käärijän esitykseen vasta lopussa. Mutta ittepähän ne päättää mitä tekevät. Varmasti hyvä show tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin. Mentäis nopeasti taksilla suoraan mun luo. Päästäisin vasta viikon päästä lähtemään.
Eka vuosi pitkään aikaan kun ei kiinnostanut enkä katsonut, koska niin järkyttävää kuraa kaikki. Se lxandra mikälie olisi muuten ollut ookoo, mikäli ei olisi ollut niin tusina, biisi adelekopio ääntä myöten. Aivan pohjanooteeraus tuo mikä nyt lähtee edustamaan. Surkeampaa ja nolompaa saa hakea. Mutta ehkä jotkut sitte näköjään tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Minä oikeasti ihmettelen näitä ulkonäön haukkujia. Naisethan ovat saaneet sitä osakseen iät ja ajat, täälläkin haukutaan aina Erikaa. Kuka jaksaa kytätä esimerkiksi toisten painoa?
Käärijän kroppa on minusta ihana, ei tullut edes mieleen että hänen tarvisi jotenkin laihduttaa :D
Hänhän joutuu terveydellisistä syistä olemaan loppuikänsä erikoisruokavaliolla. Ei siinä aleta aiheuttamaan keholle mitään stressitilaa laihduttamalla kun hänellä on se ihan luonnostaan jo sairautensa vuoksi.
Hänellä voi ihan oikeasti mennä henki syömällä ja juomalla väärin. Hän joutuu ihan lääkärin määräyksestä juomaan muun muassa puolitoista litraa suolaista vettä. Muut saavat saman suolan ja enemmänkin tavallisen ruoan seassa.
Antakaa nyt se kehorauha itse kullekin. Luulisi kehopositiivisuuden idean olevan jo kaikille selvillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut katsomaan viisut melkein joka vuosi, vaikka yleensä olen pyrkinyt välttämään. Ihan hirveitä snoozefestejähän ne on aina.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lämmennyt tälle esitykselle. Eurolavatkin toimii! Ja ne tanssijat ovat ihan parasta tekohymyineen ja irvistelyineen! Ja osaavat vielä oikeasti tanssia ihan mielettömän hyvin. Tässä esityksessä on hyvät kontrastit: rähjäiset eurolavat vs. tanssijoiden ja Käärijän pinkit ja vihreät näyttävät puvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin. Mentäis nopeasti taksilla suoraan mun luo. Päästäisin vasta viikon päästä lähtemään.
Luin että 'pystyisin vasta viikon päästä kävelemään' 🤭
Käärijä pelasti tylsän kevään samalla tavalla kuin BC pelasti kevään 2021. Kiva kun omassakin elämässä on nyt jotain mitä odottaa 🥲