UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Käärijä puhaltelee putkeen tiktokissa
Se on yks kurkunpään treenauskeino laulajille
Toivottavasti on tehokas että raffia ääneen.
Ei helvata muuten. Toi kääriäisen kipale voi kuullosta joltain teinpimpuralta hyvältä pikkusessa teinihumppelinpömpänpöössä, mutta ei ei ei ei ei ei IKUNA viisuihin!
Viikko vielä pitää jaksaa odottaa niin saadaan taas jotain kunnollista keskusteltavaa liveistä :D
Tässäpä kiinnostavaa. Parempi se Hevisaurus varmaan olisi ollut.
"Hevisaurus oli liikaa Ylelle – UMK myllättiin uusiksi"
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a5f35f10-8746-4bbe-a105-88fea0…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on tehokas että raffia ääneen.Riittääkö viikko vai tekeekö tuolla äänelleen hallaa kun näin viimetipassa alkaa kurkunpäätään treenaamaan ensikertaa? No kaipahan iso mies tietää mitä tekee.
Luin jostain että ovat treenanneet laulua opettajan johdolla jo tammikuusta, tuo putkijuttu on ihan sellanen perus äänenavausjuttu. Ja vesimalja yleensä vielä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on tehokas että raffia ääneen.Riittääkö viikko vai tekeekö tuolla äänelleen hallaa kun näin viimetipassa alkaa kurkunpäätään treenaamaan ensikertaa? No kaipahan iso mies tietää mitä tekee.
Viimetippa sulla on housuissas. Käärijä on tiennyt vähintään viime syksystä UMK-paikastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii erittäin toimivat lavasteet. Jos nyt suht lähihistoriasta vetää esiin vaikuttavan lavastuksellisen onnistumisen, niin se oli Saara Aallon Domino, jossa oli jättimäiset pyörivät pelikortit. Ottamatta nyt tarkemmin kantaa itse biisiin.
Tästä olen samaa mieltä ja lavaesityksen perusreella tämä olisi pitänyt valita viisuihin
Suomalaiset eivät ikinä tajua, että osallistutaan musiikkikilpailuun eikä musiikkivideokilpailuihin. Äänestävät sitten musiikkivideon perusteella ja luulevat asian suttaantuvan euroviisuihin mennessä.
Biisien julkaisun aikaan olin innoissani Käärijästä ja biisi kuulosti tosi hyvälle, videokin oli vaikuttava, ajattelin että tämä sopii ehdottomasti viisuihin. Enää en ole niin varma, ja biisikin on alkanut kyllästyttää. Samoja mietteitä on kuin muillakin, ettei ehkä toimikaan livenä niin hyvin. Käärijä sopii varmasti klubikeikoille, ja hyppimään yleisön sekaan, mutta vaikea nähdä onnistunutta esitystä isolla lavalla. Toivottavasti olen väärässä tästä.
Kyllä Käärijä on kyllä mitätön sanomaltaan verrattuna Kroatian L3:n Mama ŠC sodanvastaiseen kappaleeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Käärijä on kyllä mitätön sanomaltaan verrattuna Kroatian L3:n Mama ŠC sodanvastaiseen kappaleeseen.
Hehe. Hyvä provo.
Vierailija kirjoitti:
No, politiikkaa ei Euroviisuissa saa olla. Ei aina jaksa vakavan kautta, sitäkin on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii erittäin toimivat lavasteet. Jos nyt suht lähihistoriasta vetää esiin vaikuttavan lavastuksellisen onnistumisen, niin se oli Saara Aallon Domino, jossa oli jättimäiset pyörivät pelikortit. Ottamatta nyt tarkemmin kantaa itse biisiin.
Tästä olen samaa mieltä ja lavaesityksen perusreella tämä olisi pitänyt valita viisuihin
Suomalaiset eivät ikinä tajua, että osallistutaan musiikkikilpailuun eikä musiikkivideokilpailuihin. Äänestävät sitten musiikkivideon perusteella ja luulevat asian suttaantuvan euroviisuihin mennessä.
Enpä silti viitsi dumata näkemättä ja kuulematta esitystä. Pidän peukkuja!
Norjalla on kyllä hyvä biisi ja myös Suomella,siinä vasta taisto. Käärijää tarkoitin Suomen edustajana,tietty.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on ainoa UMK -ehdokas, josta kansainväliset kommentaattorit sanovat, että sillä on winner vibes. Siis koko kisan winner vibes. Ei tule mieleen yhtään Suomen edustajaa tai ehdokasta viime vuosilta, joista näin olisi sanottu ja olen tosi paljon seurannut. Yleensä tyyliin joo, ehkä tämä pääsee finaaliin. Varmasti monella suomalaisellakin tuli tästä biisistä winner vibes. Vaikka muutkin kappaleet ovat kiistämättä laadukkaita ja mukaansatempaavia, niin Cha cha cha:lla on se jokin. Toivottavasti ei nyt hölmöillä ja lähetetä jotain muuta.
Live-esityksellä toki merkitystä, mutta kyllä myös hypetys etukäteen vaikuttaa nykyaikana tosi paljon. Viime vuosina on aina etukäteishypen perusteella pystynyt arvioimaan aika hyvin, että mitkä biisit tulevat menestymään.
Robin ja Lxandra ovat vahvimmat laulajat ja muusikot. Tämä tullaan ymmärtämään viimeistään viikon kuluttua - jos tullaan ymmärtämään. Ehkä PB:lläkin on sitä kokemusta ja vahvuutta.
Norjanbiisi on ihan hyvä mutta ei niin hyvä kuin Käärijä. No jos olisin norjalainen niin voisin pitää norjaa parempana. Vedonlyönneissä tasaista suomella ja norjalla. Molemmat erittäin hyvillä sijoilla. Suomelle se on suorastaan historiallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvata. Katuukohan Käärijä että tuli sanottua umk-tiimille "kaikkea lisää vaan esitykseen". :D Poikaparka, ei taida olla ihan kartalla mihin tuo on aina johtanut. Olen huolissani koska
a. Levy-yhtiö ilmaissut epäilyksensä
b. On itsekin pysynyt hiljaa esityksestä. Eikö ole hehkutettavaa?
Saako vetää johtopäätöksiä?
Taitaa vain vältellä liian suuria ennakko-odotuksia. Näki, mihin se Robinin kohdalla johti. Siksi kai Robinkin on melko hiljaa nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Käärijä tämän homman hanskaa:
https://www.tiktok.com/@paidatonriehuja/video/7196769438304079110
😆👍
Sen verran persjalkanen että onkohan juuret pohjanmaalla?
Mitä? Sinne on virrannut Ruotsin puolelta komeita flikkoja. Eikös niitä lyhyempiä löydy enemmän Lapista ja itäisestä Suomesta?
Käärijä sanoo Youtubessa 3 v takaisessa haastattelussa
"Mikä on kauneinta mitä sinulle on sanottu" - Silloin, kun olin tarhassa, niin tarhatäti sanoi, että mulla on kauniit kulmakarvat. Ja se halus mennä mun kaa naimisiin.
Hmmmm.........🤔😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinin kappale on helpoin laulettava noista. Me kokeiltiin kaverin kanssa laulaa niitä ja tultiin siihen tulokseen.Robinin biisi on myös vähiten kiinnostavin Portion boysien ohella.
Naisen äänen korkeudella ehkä. Mutta kokeilepas miehenä, onnistuuko. Nykyäänhän siis saa tehdä.
Falsetissa Robsakin vetää nuo "..girls like you.." kohdat.
Riittääkö viikko vai tekeekö tuolla äänelleen hallaa kun näin viimetipassa alkaa kurkunpäätään treenaamaan ensikertaa? No kaipahan iso mies tietää mitä tekee.