UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotkut tosiaan täällä sen takia että saatte haukkua muita?
Suurin osa on peukuttamassa muiden haukkuja. Ja toiseksi suurin osa pätemässä ja nostamassa itseään jalustalle. Asiassa kuin asiassa. Myös siinä miten hyvin itse käyttäytyy, kunhan asia on itselle mieluisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bändin sanoitukset on niin hirveitä ja naista alentavia, että enpä bändinä inisisi mitään naisvihasta. Mutta enpä myöskään antaisi sille ja tälle uhriutumiselle myöskään yhtään enempää huomiota. Huomiohakuisuus kaikkineen on nyt mennyt hieman yli. Hirveesti halutaan huomiota, mutta kaikki ei kelpaa.
Hehän ovat saaneet somessa enemmän tykkäyksiä ja huomiota näille valituksille kuin itse UMK-postauksille.
Taitaa JaloTiina käydä lukemassa Vauvaa ihan tietoisesti ja nyt bändi lypsää kaiken ilon irti huomiosta, kun UMK-osallistumisesta ja kappaleesta on tullut lähinnä pettynyttä vastaanottoa.
Tulee sellainen olo, että eivät todellakaan ole tottuneet ottamaan kritiikkiä vastaan tässä mittakaavassa eivätkä olleet valmistautuneita UMK-pyöritykseen. Mutta eipä bändi muutenkaan näytä tietävän, mitä Euroviisut ja UMK ovat.
Todella harmi, kun tietää muutaman rannalle jääneen esiintyjän tältä vuodelta.
Mutta ei heistä enempää, annetaan nyt tila takaisin muille, ammattimaisemmille kilpailijoille.
Se niiden RAJU kiusaamisvalittelu kannatti, koska keikat myytiin sen jälkeen loppuun.
Saivat ilmaista mainosta, ei tarvinnut maksaa promoottorille muutamaa tonnia.
Harmi vaan että Suomen keskustelupalstalaiset leimattiin kaikki kiusaajiksi tuossa samalla.
Vieläkään ei ole todisteita mistään RAJUsta kiusaamisesta.
JaloTiina on tottunut saamaan kaikkiin itseensä keskittyvään 4000 someselfielleen pelkkiä tykkäyksiä vuosi-vuosikaudet.
Nyt kun jotkut (teinit?) on huudellu että "sä näytät pojalta" tai "miks täti hyppii lavalla artistien seassa" niin ihan järkyttävän traumatisoitunutta settiä on joutunut lukemaan. RAJUA kiusaamista, huom.
Eikö tuossa 49 vuoden iässä luulisi olevan ehkä hieman enemmän itsetuntoa? Sekä herätä siihen että kaikki ei välttämättä tykkää kaikesta ja kaikista? Tai ehkä hänelle ei vaan ole koskaan elämässä sanottu EI missään eikä kenenkään toimesta, ja nyt se tuntuu pahalta ja RAJUlta kiusaamiselta?
Ja saivat vielä lisäksi runsaasti selkääntaputtelua muilta julkkiksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte ihmiset, ettei sitä Robinia tai Lxandraa kannata äänestää, jos kymmenennellä kuuntelukerralla vasta tuntuu, että hyvä kappale. Sen pitää iskeytyä heti, koska useimmat kuulevat biisit yhden tai kaksi kertaa.
Täälläki on paljon sellaista kommenttia, että monen kuuntelun jälkeen Girls like you onkin ihan hyvä biisi ja Robinkin niin ihana, että pakko äänestää. Not.
Kappaleen pitää kolahtaa heti. Kerranhan se vain viisufinaalissa kuullaan. Harva on viisufanien, joka mutustelee muiden maiden viisukappaleita kuukausia ennen äänestyspäätöstään. Ääniä laitetaan sille, joka tuntuu äänestyshetkellä mieluisammalta vaihtoehdolta.
Kappaleen pitää myös kestää toisetkin kuuntelukerrat. Kyllä niitä kerrataan viisuissa. Ja niitä esitellään hyvissä ajoin musiikkivideon jo ennen viisuja.
No kuinka moni oli Suomessa kuullut viime vuonna vaikka Ranskan biisin? Tai edes näitä menestyneempiä kuten Espanjan Chanelia? Sam Ryder (UK) taisi olla tiktokkaajille tuttu, mutta aika lailla puskista ne muiden maiden edustajat tulee viisuyleisöllä.
Ja minä olen siis se, jolle ne ei tule yllätyksinä, koska minä seuraan jo nyt monen maan karsintoja. Samalla huomaan, että ei ole oikein ketään kenen kanssa niistä puhuisin, paitsi netin viisufoorumeilla tai muuten somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvee toi "Seppo Kääriäisen" biisi. Sopii teineille nostatteluun, mutta ei vitussakaan Euroviisuihin!
Just sellainen, että kuunellaan kun ollaan baariin lähdössä ja haetaa "hyvää fiilistä", heilutellaan kotona peilin edessä persettä ja otetaan someen samalla kuvia. Näitä on tusinassa 13.
Nyt kun vielä tietäis että mistä biisistä puhutaan.
Älä esitä tyhmää. Käärijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bändin sanoitukset on niin hirveitä ja naista alentavia, että enpä bändinä inisisi mitään naisvihasta. Mutta enpä myöskään antaisi sille ja tälle uhriutumiselle myöskään yhtään enempää huomiota. Huomiohakuisuus kaikkineen on nyt mennyt hieman yli. Hirveesti halutaan huomiota, mutta kaikki ei kelpaa.
Hehän ovat saaneet somessa enemmän tykkäyksiä ja huomiota näille valituksille kuin itse UMK-postauksille.
Taitaa JaloTiina käydä lukemassa Vauvaa ihan tietoisesti ja nyt bändi lypsää kaiken ilon irti huomiosta, kun UMK-osallistumisesta ja kappaleesta on tullut lähinnä pettynyttä vastaanottoa.
Tulee sellainen olo, että eivät todellakaan ole tottuneet ottamaan kritiikkiä vastaan tässä mittakaavassa eivätkä olleet valmistautuneita UMK-pyöritykseen. Mutta eipä bändi muutenkaan näytä tietävän, mitä Euroviisut ja UMK ovat.
Todella harmi, kun tietää muutaman rannalle jääneen esiintyjän tältä vuodelta.
Mutta ei heistä enempää, annetaan nyt tila takaisin muille, ammattimaisemmille kilpailijoille.
Se niiden RAJU kiusaamisvalittelu kannatti, koska keikat myytiin sen jälkeen loppuun.
Saivat ilmaista mainosta, ei tarvinnut maksaa promoottorille muutamaa tonnia.
Harmi vaan että Suomen keskustelupalstalaiset leimattiin kaikki kiusaajiksi tuossa samalla.
Vieläkään ei ole todisteita mistään RAJUsta kiusaamisesta.
JaloTiina on tottunut saamaan kaikkiin itseensä keskittyvään 4000 someselfielleen pelkkiä tykkäyksiä vuosi-vuosikaudet.
Nyt kun jotkut (teinit?) on huudellu että "sä näytät pojalta" tai "miks täti hyppii lavalla artistien seassa" niin ihan järkyttävän traumatisoitunutta settiä on joutunut lukemaan. RAJUA kiusaamista, huom.
Eikö tuossa 49 vuoden iässä luulisi olevan ehkä hieman enemmän itsetuntoa? Sekä herätä siihen että kaikki ei välttämättä tykkää kaikesta ja kaikista? Tai ehkä hänelle ei vaan ole koskaan elämässä sanottu EI missään eikä kenenkään toimesta, ja nyt se tuntuu pahalta ja RAJUlta kiusaamiselta?
Ja saivat vielä lisäksi runsaasti selkääntaputtelua muilta julkkiksilta.
Kuka julkkis kehtaisi olla taputtelematta selkään? Siinä kärsisi omakin imago, jos ei taputtelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinhan sanoi biisin tarina videolla, että hänen biisi ollaan tehty alku illan kevyeksi biisiksi eikä bängeriksi.
Ihmetyttää miksi niin ollaan tehty, kun euroviisuista on kyse. Luulisi olevan yritystä tehdä kovakin biisi , joka sulattaisi ihmisten sydämet
Minä olen ymmärtänyt niin, ettei biisiä ole tehty erityisesti euroviisuihin. Robin on puhunut, että biisi kuvaa eniten häntä kaikista hänen biiseistään ja se on hänen mielestään niin hyvä, ettei sitä voinut julkaista pelkästään singlenä toisten joukossa. Niin syntyi ajatus UMK:hon osallistumisesta. Biisiä hän on sitten kuvaillut niin, että se ei ole mikään kovin bängeri vaan enemmänkin alkuillan hyvän tuulen biisi.
Kamalaa, jos tää pelimiehen alaikäisille lirkuttelubiisi kuvaa häntä kaikista parhaiten. Vapaa suomennoshan on:
Ooh just sunlaisista tytöistä tykkään
Tää on niin väärin, et tää on jo oikeinAnna mulle mahis, voisin olla kaikkea mitä tarviit.
Ihan kuin unessa olisin, kaikki on kemiamme syytä.Tytöt niinku sinä
On just mistä tykkään
Jea, tykkään villeistä.
Tuskinpa Robin puhui sanoista vaan itse musiikista tyylillisesti. Itsellenikin musiikissa on tärkeintä sen tyyli, melodiat, groove jne... Vaikka nuo sanat eivät ole ennenkuulematonta, uniikkia lyriikkaa, eivät ne minua häiritse. Ne voivat kertoa siitä hetkestä, jolloin hän näki tyttöystävänsä ensimmäistä kertaa ja huomasi, että tässä tytössä on sitä, mistä hän tytöissä tykkää. Ihan nuoren miehen suuhun sopivaa tekstiä.
Portion Boysia on tähän asti käsitelty mediassa silkkihansikkain, kaikki haastattelut on olleet superpositiivisia koskivat ne sitten yhtyeen musiikkia tai jäseniä. Nyt sitten tuli yllättäen ja odottamatta kritiikkiä, biisiä on moitittu eikä se ampaissutkaan listojen kärkeen. Naisjäsenen roolia on ihmetelty. Bändin mielestä heitä kiusataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte ihmiset, ettei sitä Robinia tai Lxandraa kannata äänestää, jos kymmenennellä kuuntelukerralla vasta tuntuu, että hyvä kappale. Sen pitää iskeytyä heti, koska useimmat kuulevat biisit yhden tai kaksi kertaa.
Täälläki on paljon sellaista kommenttia, että monen kuuntelun jälkeen Girls like you onkin ihan hyvä biisi ja Robinkin niin ihana, että pakko äänestää. Not.
Kappaleen pitää kolahtaa heti. Kerranhan se vain viisufinaalissa kuullaan. Harva on viisufanien, joka mutustelee muiden maiden viisukappaleita kuukausia ennen äänestyspäätöstään. Ääniä laitetaan sille, joka tuntuu äänestyshetkellä mieluisammalta vaihtoehdolta.
Kappaleen pitää myös kestää toisetkin kuuntelukerrat. Kyllä niitä kerrataan viisuissa. Ja niitä esitellään hyvissä ajoin musiikkivideon jo ennen viisuja.
No kuinka moni oli Suomessa kuullut viime vuonna vaikka Ranskan biisin? Tai edes näitä menestyneempiä kuten Espanjan Chanelia? Sam Ryder (UK) taisi olla tiktokkaajille tuttu, mutta aika lailla puskista ne muiden maiden edustajat tulee viisuyleisöllä.
Ja minä olen siis se, jolle ne ei tule yllätyksinä, koska minä seuraan jo nyt monen maan karsintoja. Samalla huomaan, että ei ole oikein ketään kenen kanssa niistä puhuisin, paitsi netin viisufoorumeilla tai muuten somessa.
Chanelin esitys oli kyllä sellainen, että teki suuren vaikutuksen jopa heihin, jotka näkivät sen vasta finaalissa ensimmäistä kertaa. Äänivyöry.
Meillä Käärijä on tehnyt vähän samaa. Siis vaikutusta.
Kyllä se taitaa olla nyt niin, että laitetaan se Robin sinne. Varma valinta, karismaattinen kaveri ja hyvä laulaja. Portion Boys myös hyvä live-esiintyjä ja biisi tykitystä.
Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan syystä, jota en edes tiedä, olen ihan oikein kuunnellut ehdokasbiisejä. Lordi aikanaan herätti kiinnostukseni, mutta muuten asia ei ole minua kiinnostanut. Ennen kuin nyt - Cha Cha Cha.
Erottuva, reipas, energinen, hauska, ja mikä tärkeintä tuolla sanoituksella, mikä ironia ja jopa pilkka biletysaihetta kohtaan, aivan hulvaton.
Se peittoaa hyppien keikkuen kaikki puolipukeiset pikkudaamit, joita varmasti kisoissa esiintyy esikuvanaan vieläkin 80-luvun Madonna, samoin nätit nuoret miehet, jotka lurittelevat biisejä, joita maailmassa on tuhansittain.
En tosiaan yleensäkään ymmärrä nykyistä musiikkimaailmaa, jossa laulajia ja biisejä ei erota toisistaan. Ikää minulla on 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla nyt niin, että laitetaan se Robin sinne. Varma valinta, karismaattinen kaveri ja hyvä laulaja. Portion Boys myös hyvä live-esiintyjä ja biisi tykitystä.
Euroviisuissa vaan Suomi ei ole koskaan pärjännyt varmalla ja tasapaksulla biisillä
Arvelenpa että viisufaneilla on iskostunut Käärijän iskevä video ja voimakas autotunen käyttö tajuntaan sellaisella voimalla että UMK-finaaliesitys tulee väistämättä aiheuttamaan jonkin asteisen pettymyksen.
https://open.spotify.com/episode/1hyDqTdSWRxjY1PHZlJMZi?si=qIfPolqZTdiA…
Tämä kannattaa kuunnella! Hyvää aitoa analyysia kaikista kisabiiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappaleet ensinnäkin esitellään joka maassa jo aiemmilla lähetyksillä ja kiinnostaa monia. Sen lisäksi itse kisassa pyörii pätkä kipaleesta useamman kerran. Ei se tule puskista. Silloin kun olimme lapsia/nuoria se tuli kyllä. Ei nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäpiimäistä lässytystä. Ei jaksanut kuin pari minuuttia kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaava biisi mainittu. Totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuissa vaan Suomi ei ole koskaan pärjännyt varmalla ja tasapaksulla biisillä
Se ei oikeastaan ole niin tasapaksu. Kun se esitetään livenä, tulee nyanssit varmaankin esiin paremmin. Nythän moni kuuntelee könnykältään himmellä äänellä, eikä välttämättä edes loppuun. En kyllä vielä sanoisi, etteikö juuri Robin voisi olla paras valinta sinne. Muutkin ovat hyviä, mutta kun niitä kuuntelee useamman kerran ja pohtii, ne sopii jonnekin muualle. Vaikka voittamaan Suomen iskelmäbiisin tittelin.
Kääryleestä tulisi hyvä näyttelijä, koomikko, sketsien tekijä If stoorien perusteella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaava biisi mainittu. Totta.
Mikä biisi? En viitsi mennä linkkeihin.
Oletteko jotkut tosiaan täällä sen takia että saatte haukkua muita?