Mitä tehdä kun mies ei haluaisi olla lapsen kanssa kotona?
Minä olen opiskelija mutta joudun hakemaan lisäaikaa (nyt kuudes vuosi menossa ja valmistun keväällä kansiksi, opiskeluaikaa on 7v). Ja haluaisin vanhempainvapaat tasan koska yliopistosta saa lakisääteisesti olla vain 10kk poissa lapsen syntymän jälkeen. En halua olla pidempään poissa, koska opintoaikaa kuluu ja sitten pitää anoa lisäaikaa taas lisää yliopistolta. Joudun jo nyt hakemaan lisäaikaa maisteriin ainakin kaksi kertaa.
Mies asiantuntija-alalla, tienaa n 7000€/kk bonusten kanssa. Ei halua että ansiot putoaa siihen kotihoidontukeen. Mitä tehdä?
Minä en siis voi jäädä 10kk jälkeen kotiin. Vai luovutaanko lapsihaaveista? Mä olen nyt 30, mies on 40.
Kommentit (25)
otat tietenkin lainaa ja maksat miehelle ansio ja eläkemenetykset.
Vierailija kirjoitti:
Ette jutelleet ennen raskautumista?
Olin raskaana ja tein abortin, koska mies ei halunnut tasata kuluja (mä saan kuussa noin 1000€/kk opintotuki + laina). Mies olisi halunnut pitää lapsen.
Erotkaa. Tuosta ei ikinä tule mitään.
Eroa. Miten mies voi haluta lasta ja vaatia kulujen tasaamista. Siis sinun olisi pitänyt maksaa äitiyspäivärahasta eläminen puoleksi??
Surkea mies. Jos olisi lapsen halunnut niin olisi estänyt abortin. Syyllistää rahalla sinua ja nyt kieltäytyy lasta hoitamasta, kun pitää tienata. Surkeaa. Juokse!
mutta kun sen miehen rahoilla on niin kiva lokkeilla
Vierailija kirjoitti:
olen sen arvoinen. olenhan sentään uliopistossa
Lapsi päiväkotiin ? Tai perhepäivähoitajalle . Miehelle lasku jos ei itse jää kotiin lapsen kanssa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen sen arvoinen. olenhan sentään uliopistossa
oppimassa miesvihaa ja sitten valmistumassa alalle, joka ei työllistä. Sitten haukutaan miestä sortajaksi ja elellään sen rahoilla. The end.
Jos olette vasta suunnitteluvaiheessa etkä ole raskaana vaihda kiireesti aidosti perheestä haaveilevaan mieheen .
Uliopisto kirjoittaja en ole minä. :) t ap.
Yliopistossa opiskelen hyvin työllistävää alaa (viestintä).
Vierailija kirjoitti:
Lapsi päiväkotiin ? Tai perhepäivähoitajalle . Miehelle lasku jos ei itse jää kotiin lapsen kanssa .
Mies vaatii laskuja puoliksi, joten ei auta.
Ap ethän tosissaan halua tuota miestä lapsesi isäksi. Olet yksinhuoltaja tulevaisuudessa. Maksat varmaan lapsen kulutkin yksin ja kun lapsi sairastuu niin sinä jäät kotiin hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
"ennen? Siis eihän nuo ole vielä edes naineetkaan kertaakaan. Ikuinen opiskelija yhdessä asiantuntijan kanssa.
Heh heh.
Käsittääkseni lisäaikaa saa kyllä ihan vain hakemalla. Miettisin kyllä vielä, kannattaako tuon miehen kanssa hankkia lapsia.
Saanko kysyä, miksi opiskelet noin hitaasti, että on vasta kandin tutkinto kuuden vuoden jälkeen?
Miksi lapsi ei mene päiväkotiin kuten lajitoverinsa?
Onko kansi kansantaloustiede vai kandi? Ei tuossa ole oikein mitään tolkkua ja kaiken lisäksi vanhempainvapaat ovat hiljan muuttuneet eli kenenkään ei tarvitse olla kotihoidontuella, vaikka ei vauvaa halua varhaiskasvatukseen. Sinä päätät haluatko lapsia. Kannattaa aina varautua siihen, että hoidat lapset yksin.
Mitä ap teit sen 5 vuotta ennen lapsen syntymää, kun et siinä ajassa saanut valmistuttua?
Vierailija kirjoitti:
otat tietenkin lainaa ja maksat miehelle ansio ja eläkemenetykset.
Juuri näin, niin kuin miehetkin maksaa naisille