Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erota, kun mies vetäytyy ja hiljenee?

Vierailija
03.01.2023 |

...tai ei hän hiljene, koska on aina ollut todella hiljainen. Mutta hän ei suostu puhumaan mistään, ei erostakaan. Hän toistelee, että kaikki on hyvin, mutta ongelma on minun heikko psyykkinen vointini.

Vuosi sitten ymmärsin, kuinka tukehduttavassa elämässä elän. Mies on määritellyt kaikki elämän puitteet: missä ja miten asumme, mitä hän harrastaa ja mitä harrastamme yhdessä, missä ja miten lomailemme, mitä syömme, mitä ja kuinka paljon juomme, milloin harrastamme se*ksiä jne. Hän ei näe tekevänsä mitään väärin, eikä ole vieläkään keskustellut kanssani kriisistä, joka alkoi viime jouluna. Olen itkenyt, rukoillut, kirjoittanut, itkenyt lisää. Mutta hän on hiljaa.

Joululahjaksi pyysin, että hän kertoisi minulle edes yhden syyn miksi minun pitäisi olla "puuttuva palikka" hänen elämässään, jossa minun täytyy elää ja jossa tunnen tukehtuvani. Ei hän kertonut.

Miten edistän eroasiaa, kun ei hän suostu puhumaan siitäkään? Koska olen jo vuosia ollut vain hänen elämässään ilman mitään omaa, ei minulla ole ystäviä eikä tukiverkkoa eikä voimiakaan oikeastaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet suhteessa, jossa et saa tunnetasolla itsellesi mitään vastetta. Et tule kuulluksi, nähdyksi etkä kohdatuksi. Et saa huolillesi, tunteillesi ja ajatuksillesi vastakaikua. Se on puolisosi luonteenpiirre, joka tuskin tulee koskaan muuttumaan. Hän tuskin tulee koskaan sinua tunnetasolla vastaan ja nyt kun olet onneton, hän syyllistää siitäkin sinua. Miksi jäät suhteeseen, jossa et tule olemaan koskaan onnellinen? Hae apua (esim. terapia) ja irrottaudu läheisriippuvuudestasi. Yksin tai terveemmässä suhteessa olet onnellisempi. Voimia sinulle siihen 🙏

Vierailija
22/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet eroa yksin, niin tekee moni muukin. Älä alistu jatkamaan epäonnistuneessa liitossa painostettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ollut pitkään onneton liitossani, mieheni sanoi että "jos sinulla on ongelmia, mene hoitoon" eikä suostunut kuuntelemaan toiveitani pariterapiasta. No, lähin itse terapiaan, jossa selkeni että asun käytöksestä tulkiten persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa. Terapian aloituksesta 3 kk kuluttua uskalsin ottaa eron. Tiesin, että yksi ystävä minulla on joka tapauksessa tukena, vaikka muuten melko yksin jäinkin (suvun silmissä minusta tuli se syyllinen). Mutta se oli paras ratkaisu ikinä. Nykyisin olen erittäin onnellinen ja parisuhteessa ihmisen kanssa, joka antaa minun olla minä, jolta saan tukea tarvittaessa ja jota ei tarvitse pelätä. Vaikka ero ei ollut helppo päätös, se on ollut paras päätös ikinä! Meillä on tämä yksi elämä...

Vierailija
24/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä valmis. Pohdit ja angstaat ja etsit miehestä ratkaisua. Kun olet valmis tiedät ja toimut koska et muuta voi. Silloin olet valmis muuttamaan vaikka sillan alle kunhan pääset pois. Olet vielä vaiheessa. Sun on tämä vaihe käytävä läpi.

Vierailija
25/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa todella manipuloivalta. Kunhan sinä tekisit/jättäisit tekemättä asioita, kaikki olisi hyvin. Hänen oman käytöksensä muuttaminen ei ole vaihtoehto, hän on täydellinen omasta mielestään. Ja tuo teinin vetäminen mukaan omaa agendaa tukemaan on todella alhaista. Miksi hän lapsensa kanssa pystyy puhumaan, mutta ei sinun?

Erotessa tulet todennäköisesti saamaan kuraa niskaan sekä mieheltäsi ja lapseltasi, mutta pidä pintasi. Teini tajuaa viimeistään aikuistuttuaan, että ei se isä niin kaksinen ollutkaan.

Vierailija
26/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy esim. katsomassa instagramissa Eevi Vuoriston videoita läheisriippuvuudesta ja epäterveistä ihmissuhteista.

Vierailija
27/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi yrittää jotain pariterapiaa?

Vierailija
28/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo syyllistäminen on huolestuttava asia. Se saa sinut epäilemään omia tunteitasi, jotka ovat sinulle täysin totta. Eivät alkuperäiset tunteet valehtele, vaikka puolisosi saakin sinut epäilemään itseäsi. Toivottavasti uskallat hypätä tuosta kelkasta pois ja pian. Kun pääset siitä irti ja voit taas hengittää vapaasti, se tunne on IHANA.

Nimimerkki kokemusta on

Vierailija
29/29 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit oman asunnon, ja muutat pois. Ja otat eron. Palkkaa juristi. Juristi toimittaa paperit miehelle. Jos mies ei kykene/ halua keskustella, niin miksi keskustelet.

Älä provosoi äläkä provosoidu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan