Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ulkona reilu 2v:n kanssa?

Vierailija
14.11.2006 |

Me ollaan ulkoiltu ennen joka päivä. Nyt ulkoilu on niin vaikeaa, etten ole jaksanut lähteä ulos ollenkaan moneen päivään. Pienikokoinen tyttö ei jotenkin osaa/jaksa kävellä lumihangessa, kaatuilee liukkaalla ja vaan seisoo ja kitisee helposti. Mäenlaskua on koitettu muutama kerta, mutta se on tosi työlästä kun pitää kantaa tyttö mäenpäälle, nostaa pulkkaan, pukata lapsi matkaan, juosta pulkan perässä ja raahata taas tyttö mäenpäälle. Eikä hän edes vaikuta kovin tykkäävän tuosta. Mitä ihmettä me voitais tehdä ulkona?!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikuttu ja laskettu liukumäkeä. Mun tyttö myös tykkää vetää itse pulkkaa ja kerätä sinne lumipalloja. Kävellään ihan vaan tietä pitkin ja tyttö vetää onnellisena pulkkaa perässä.

Vierailija
2/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään, että toinen heistä singahtaa tielle ja auton alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos tekisitte yhdessä esim. lumihepan jossa lapsi voisi kieppua ja ratsastaa tms. Olen kuullut että noi on ollut kivoja.

Vierailija
4/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika tykkää kaivaa lumilapiolla lunta, varsinkin jos minä osallistun kaivamiseen ja tehdään yhdessä kasoja ja tunneleita. Tai lasketaan pulkalla mäkeä.

Mutta tällaisella kelillä, kun lunta ei ole tarpeeksi kaivettavaksi eikä pulkkailuun, mutta maa on jäässä niin ettei voi olla hiekkikselläkään, niin hortoillaan vaan pihalla tylsistyneinä. Leikkipuistossa voi tietty keinua ja liukua liukumäessä, mutta nekään eivät jaksa kauan kiinnostaa. Ulkoillaankin nyt varmaan 1/3 siitä ajasta mitä normaalisti.

Vierailija
5/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 2v1kk touhuaa kovasti itsekseen, lumikakkuja tai sitten jotain lumihommia isolla lumilapiolla. kiikussa annan vauhtia ja lumiukkoja tms. tehdään kyllä yhdessä. kaatuilee kyllä mutta nousee kyllä sitten heti ylöskin.

Vierailija
6/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat että tottakai. Leikimme siellä toisten lasten kanssa ja oli paljon kivempaa kuin yksin puistossa kököttely.

Vierailija
7/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan innoissaan hankeen kahlaamaan ja pyörimään. Lapioi lunta isolla lapiolla. Tekee lumikakkuja ämpärillä. Heittelee lunta jne.

Laskee myös mäkeä pulkalla ja liukurilla.

Me käydään myös puistossa talvella laskemassa liukumäkeä ja kiikkumassa vieterikeinuilla.

Vierailija
8/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lähes joka päivä pojan (2½v) kanssa mäessä ja kivaa on ollut =) Koska mäki on ollut ja on yhä ihan jäinen, skipattiin se että poika laskee yksin pulkalla ja ollaan laskettukin sitten yhdessä sillä (myös liukuri ollut käytössä) mutta vielä hauskemmaksi osoittautui se kun hain sisältä jätesäkin joka revittiin auki ja sillä ollaan lasetettu menee ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi