Miten opit soittamaan kitaraa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kiitti linkistä. On mahtavaa että nykyaikanakin on vielä olemassa hienoa musiikkia. Etniset fuusiot on ihan maailman parasta viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hidas soitin opppia soittamaan, 10v ei ole vielä juuri mitään.
Kitaraa joko syntyy oppimaan tai ei. Rämpyttäjät on erikseen ja huippulahjakkaat vain soittaa mitä mieleen tulee.
Mutta lahjakkaallakin tuo kehitys hyväksi kestää todella kauan, on niin vaikea soitin.
Ei se nyt niin mene. Joku vain bongaa asiat nopeammin ja alkaa soittamaan mitä mieleen tulee. Ei tarvitse kuin käyttää korviaan ja olla hieman rytmitajua. Sormet painelee ja aivot luo musiikkia. Se lahja joko on tai sitä ei ole. Yleensä ei ole.
HV!
No ihan turhaan minulle haistattelet jos sinultä lähtee vain joku paskanen Juicen paskabiisi rämpyti rämp rämp. Nämä konservatorioissa 20 veivanneet eivät ole erityisen lahjakkaita. Pelkkiä koneita joiden ego ei kestä mitään.
Et k*pää tajua koskaan että minkälaiselle lahjakkuudelle sieltä paskaa jauhat!
Heitä nimi kehiin paskahousu! Ja lopeta se kaman käyttö. :D
Ei sitä taitoa opi mitenkään muuten kuin harjoittelemalla. Pitää olla myös sävel ja rytmi korvaa ja se musiikkilaji mitä soittaa, pitää olla sellaista mistä itse pitää. Itse pidän vanhoista klassikko biiseistä ja niiden kautta oon oppinut pikku hiljaa kitaransoiton saloihin. Joo, ja se vanha sanonta: huonolla välineellä saattaa pilata hyvän harrastuksen heti alkuunsa. Hankala ja raskas soittoinen kitara toppaa sen harrastuksen heti kättelyssä.
Kommer inte ihåg om det var Rampe eller Naukkis som tyckte att spela gitarr och att umgås med damer är ett och samma: kaulasta kiinni ja reiän kohdalta rämpytetään?
Baarin jälkeen päissään lesotin yhenyön naisille guitar herolla. Aina joku lähti mukaan, kun sanoin että voisin soitella kitaraa sitten kämpillä. Moni repes, kun näki mun kitaran, mutta peitto heilui loppuyön.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä taitoa opi mitenkään muuten kuin harjoittelemalla. Pitää olla myös sävel ja rytmi korvaa ja se musiikkilaji mitä soittaa, pitää olla sellaista mistä itse pitää. Itse pidän vanhoista klassikko biiseistä ja niiden kautta oon oppinut pikku hiljaa kitaransoiton saloihin. Joo, ja se vanha sanonta: huonolla välineellä saattaa pilata hyvän harrastuksen heti alkuunsa. Hankala ja raskas soittoinen kitara toppaa sen harrastuksen heti kättelyssä.
Sitten on sävellystaito ja harmoniat ihan erikseen. Eipä näitä tällaisia ole enää 70 luvun jälkeen sävelletty kun musiikkikaan ei ole enää musiikkia. Ainakaan valtavirrassa.
Vierailija kirjoitti:
Baarin jälkeen päissään lesotin yhenyön naisille guitar herolla. Aina joku lähti mukaan, kun sanoin että voisin soitella kitaraa sitten kämpillä. Moni repes, kun näki mun kitaran, mutta peitto heilui loppuyön.
Päästikö myös rohkeasti persesilmän terskan läpäisemään?
En soita, mutta bassoa oon soittanut 35 vuotta. Kävin musiikkiopiston ja soittamisesta tuli ammattikin 90-luvulla. Nykyään pari käsivammaa ja teen muuta työkseni, mutta soittaminen on jäänyt kyllä mun elämääni loppuiäksi.
Eipä taida montaakaan soittajaa olla joka muistaa joka ikisen kitaran kaulan kohdan, osaa yhdistää sen siitä lähtevään ääneen ja osaa sit soittaa vielä miettimättä ja improvisoida..
Paitsi tietenkin Atsiih 'forgot finnish language' cruzer
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida montaakaan soittajaa olla joka muistaa joka ikisen kitaran kaulan kohdan, osaa yhdistää sen siitä lähtevään ääneen ja osaa sit soittaa vielä miettimättä ja improvisoida..
Paitsi tietenkin Atsiih 'forgot finnish language' cruzer
Tarkotitko Arse Cruzia?
Ekaks oli alkeisope, sitten keksinkertainen ope ja lopuksi huippujazzkitaristiope. No vielä jäi paljon opittavaa. Jostain syystä kitara tänä päivänä pääasiassa sisustuselementti.
Et k*pää tajua koskaan että minkälaiselle lahjakkuudelle sieltä paskaa jauhat!