Asumistuki
Pitikö asumistukeen tulla joku korotus vuoden alussa ? Itse ainakin sain saman kuin viime vuonna. Toisaalta kun Kelan laskuria käytin niin se antoi summaksi 40 e enemmän kuin sain. Ihmeellistä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki tämä menee minun rahapussista veroina.
Eikö teitä ressukoita yhtään hävetä, kun ette pysty edes itseänne elättämään.
Jos sinulla on niin kovat tulot, että pystyt kaikkien asumistuen maksamaan ja ilmeisesti jää vielä ylikin, niin ihan oikein sinulle.
Ps. Minä käyn töissä mutta saan kuitenkin asumistukea.
Taidat olla ns. paskaduunissa. Mene oikeisiin töihin hyvä ihminen.
Kukas ne paskaduunit sitten tekee? Vai haluatko kahlata paskassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeisiltä kokoomuslaisilta ja muilta öykkäreiltä puuttuu syy-seuraus suhteiden taju. Ensin itse ovat korottelemassa vuokria ilman mitään rajaa sekä estämässä palkankorotuksia kynsin hampain ja suosimassa ilmaistyövoimaa jne. palkan polkemista.
Sitten naljailevat ihmisille kun ne ei pysty maksamaan niitä vuokria ja ns. elättämään itseään!
Vaikka ihan itse ovat saaneet sen aikaan!!!!
Hiljaa köyhä !
Se on sinun oma valintasi olla pummi. Ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö opiskelija siis ole mielestänne oikeutettu saamaan asumistukea?
Ilmeisesti nämä hurskastelijat myös tulisivat toimeen ilman kauppojen henkilökuntaa ja muuta vastaavaa.
Itse olen tehnyt töitä jossa tienaa saman verran kuin kaupan kassa ja siltikään en ole koskaan as.tukea tarvinnut ja minulla on myös sijoitusasunto talon lisäksi.Opetelkaa käyttämään rahaa niin ei tarvitse elää toisten rahoilla.t.eri
Vierailija kirjoitti:
En saanut opiskelijan asumistuki"oikeuteen" vastauksia.
Niinpä.
Saitpas, ja oikean.
Mene töihin yhteiskunnan elätti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomen valtiota hävetäantaa luvalla maksaa kokoaikatyöstä, kaikilla kokemuslisillä niin heikkoa palkkaa, että se oikeuttaa halvassakin asunnossa asumistukeen? No ei koska se on suoraa tulonsiirtoa rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä hurskastelijat myös tulisivat toimeen ilman kauppojen henkilökuntaa ja muuta vastaavaa.
Itse olen tehnyt töitä jossa tienaa saman verran kuin kaupan kassa ja siltikään en ole koskaan as.tukea tarvinnut ja minulla on myös sijoitusasunto talon lisäksi.Opetelkaa käyttämään rahaa niin ei tarvitse elää toisten rahoilla.t.eri
ja sijoitusasunnossa vuokralainen, joka maksaa vuokraansa asumistuella🤔🤪
Vierailija kirjoitti:
Osassa töissä on niin pienet palkat ettei niillä pysty elämään. Jos on lapsia, niin pitääkö heidät uhrata, tekemällä useampaa työtä? Asumistuki on pieni raha siitä, että perheillä on hyvä olla. Ennemmin kaikki sähkötuet ja kotitalousvähennyksen pois. Nekin menee meidän kaikkien verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ihan kuin kaikilla olisi saman verran lapsia ja aviopuolisoita ja menoja tai tarpeita. Eroa on jo asuin paikalla.
Asumistuki tuli että saatiin vuokra-asuntoa markkinoille. Sitä ennen oli kauhea pula ja vuokraa joutui maksamaan pimeästi.
Vierailija kirjoitti:
Muitakin tukia on olemassa, niitä voisi niputtaa samaan ja vähentää samalla byrokratiaa huomattavasti (säästää myös rahaa). Vai olisiko vielä parempi jos olisi jotain lisää, ruokatuki, matkatuki, teinituki, puhelintuki... kaikille omat kaavakkeet ja prosessit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomen valtiota hävetäantaa luvalla maksaa kokoaikatyöstä, kaikilla kokemuslisillä niin heikkoa palkkaa, että se oikeuttaa halvassakin asunnossa asumistukeen? No ei koska se on suoraa tulonsiirtoa rikkaille.
Vuokrasunnot on niin syvällä puolueiden taskussa ettei niihin helposti saada muutosta, ainakaan jos samat on vallassa vuosikymmenestä toiseen. Siihen on syynsä ettei esimerkiksi vähimmäispalkkaa ole laissa.
Saan eläkkeensaajan asumistukea. Tänään maksoivat saman summan kun viime vuonnakin. Olen saanut tukea nyt vuoden ajan, joten KELA:n puolesta tarkistus tulee automaattisesti vasta vuoden päästä.
Tilanne on se, että vuokra nousi vuositasolla yli 204 eurroa, joka oikeuttaa korkeampaan asumistukeen.
Eläke puolestaan nousi sen verran, että se pienentää asumistukea.
Suo siellä, vetelä täällä. Pitää siis ilmoitaa sinne, että älkää nyt hyvä ihme maksako näin ruhtinaallisesti liikaa. Pitäiskö niiden muuten alkaa hoitaa hommiaan, onhan niillä se tulorekisteri, mitä näkeevät, että eläkkeeni nousi ja vuorarekisteri, mistä näkeevät, että vuokranikin nousi.
Köyhyys on kunniavieraani.
Vierailija kirjoitti:
Turpas kiinni, olen maksanut sen asumistuen veroina jo silloin kun sinä olit kiilto isäs silmissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turpas kiinni, olen maksanut sen asumistuen veroina jo silloin kun sinä olit kiilto isäs silmissä!
Tuskinpa.
Mutta hienoa nähdä, että olet hajoamassa vi...ketutukseen.
Niinhän se on, että jos ne tulonsiirrot ovat menneet paikalliseen Alkoon ja epäterveelliseen elämään, niin nautintoaineiden loppuessa ihminen tuntee pahaa mieltä ja syyttää huonosta tilanteestansa muita.
Mene ensitilassa johonkin alkoholiparantolaan ja yritä etsiä sen jälkeen itsellesi jotain yksinkertaista työtä.
Muista, että markan aivoilla ei voi tehdä kympin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeisiltä kokoomuslaisilta ja muilta öykkäreiltä puuttuu syy-seuraus suhteiden taju. Ensin itse ovat korottelemassa vuokria ilman mitään rajaa sekä estämässä palkankorotuksia kynsin hampain ja suosimassa ilmaistyövoimaa jne. palkan polkemista.
Sitten naljailevat ihmisille kun ne ei pysty maksamaan niitä vuokria ja ns. elättämään itseään!
Hiljaa köyhä !
Se on sinun oma valintasi olla pummi. Ryhdistäydy.
Minä EN ole hiljaa...
Vuoden 2023 alusta asumistuet omakotitaloihin näkyvät parantuneen reilusti. Aiemmin takuueläkeläispariskunnat eivät saaneet asumistukea lainkaan, koska minimieläke ylitti tulorajat. Nyt tulorajat näkyy olevan vuoden 2023 alusta sellaiset, että takuueläkeläisetkin voivat saada hiukan asumistukea velattomaankin asuntoon. Myös lapsiperheillä tulorajat näkyvät väljentyneet, kun indeksit ovat nousseet merkittävästi enemmän kuin palkat. Voi olla, että jopa kymmenet tuhannet uudet kotitaloudet voivat saada vuonna 2023 asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäs kokonaan lakkauttaa
Pitäisi lakkauttaa myös keinottelijoiden vaatimat ylisuuret vuokrat !Siksi kaikissa pikkukaupungeissakin vuokrat ovat korkeat, vaikka omistusasunnot lähes ilmaisia. Asumistuesta hyötyy lähinnä asunnon omistaja!
Kannatan Kelan asumistukien poistamista kaikilta (paitsi vanhuksilta ja oikeasti vammaisilta).
Jos tuet poistuvat, pitäisi kai olla jonkinlainen vuokrakatto, ja vuokra-asuntoja poistuu markkinoilta. Mutta mitä siitä seuraa? Joku voisi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet on noussu vähän mulla, mutta asumistuki ennallaan. Ensi kuussa vuositarkastus, laskeekohan se sitten?
Joo, elä nousi runsaat 0,7%
Se varmaan vastaa inflaatiota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäs kokonaan lakkauttaa
Pitäisi lakkauttaa myös keinottelijoiden vaatimat ylisuuret vuokrat !Siksi kaikissa pikkukaupungeissakin vuokrat ovat korkeat, vaikka omistusasunnot lähes ilmaisia. Asumistuesta hyötyy lähinnä asunnon omistaja!
Kannatan Kelan asumistukien poistamista kaikilta (paitsi vanhuksilta ja oikeasti vammaisilta).
Jos tuet poistuvat, pitäisi kai olla jonkinlainen vuokrakatto, ja vuokra-asuntoja poistuu markkinoilta. Mutta mitä siitä seuraa? Joku voisi kertoa.
Suomessa omistusasunnot ovat ihan holtittoman kalliita, vaikka olisivat 15000 asukkaan kaupungin kaukaisella syrjäkujalla, jossa ei ole mitään palveluja 6 km lähempänä, ja sekin palvelu koostuu yhdestä bussupysäkistä. On kuin koko Suomi olisi yhtä suurta monimiljoonakaupunkia hintojen puolesta, siis sellaisen kaupungin keskustan hintoja.