Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nipotanko vai onko tilanne älytön?

Vierailija
14.11.2006 |

Ystäväni ex on vuosi sitten aloittanut uuden suhteen, jota pitää visusti piilossa. He saivat juuri yhteisen lapsen, ostivat uuden omakotitalon ja elävät normaalia perhe-elämää, mutta uutta naista ei minulle ole näytetty, eikä esitelty.

Tämä mies on lapsemme kummi ja mieheni erittäin hyvä ystävä. Mieheni on tavannut naisen muutamia kertoja, mutta yleensä nainen on jossain " jumpassa" tai " kuorossa" kun mieheni käy siellä kylässä. Mieheni kuvaili naista ystävälliseksi ja mukavaksi.

Pidän tätä miestä (ystäväni ex ja lapsemme kummi) myös minun ystävänäni. Olen tehnyt naispuoliselle ystävälleni ja tälle exälle hyvin selväksi sen, että en missään tilanteessa tule ottamaan kummankaan puolta ja haluan säilyä molempien ystävänä. Ovat minulle ja miehelleni molemmat tärkeitä ihmisiä. Molemmat sanoivat, että heille se on tärkeää, että heidän erostaan huolimatta välit meidän perheeseen säilyy.

Noh, nyt tämä pariskunta pyysi miestäni heidän lapsensa kummiksi. Ihan ok puoleltani, enhän tunne lasta enkä tämän äitiäkään. Olisi outoa olla tuntemattoman naisen lapsen kummi. Olisiko heidän pitänyt kutsua minut (ja lapsemme) kuitenkin ristiäisiin? Nyt antoivat ymmärtää, että ei tarvitse tulla, että mieheni on kutsuttu. Onko tilanne hiukan outo? Mieheni piti tilannetta outona ja alkoi miettiä kummiutta uudelleen. Miten jatkossa lapsen synttärit yms. Meneekö mieheni yksin? Toista kummilastamme olemme ottaneet mukaan lyhyille reissuille, huvipuistoihin jne... mutta pitääkö tämän lapsen kanssa jatkossa matkustaa vain mieheni?

Meillä on perhejuhla (lapsuuteni perhe, joka on tuttu ystäväni exälle) käsillä ja saimme tältä ystäväni exältä kortin: naisen nimeä tai lasta ei ole mainittu. Posti oli osoitettu minulle ja lapsuuden perheelleni. Onko outoa vai ihan normaalia?

Liioittelenko vai onko tässä jotain kummallista?

Ymmärrän uuden naisen tilanteessa epävarmuuden, olenhan hänen nykyisen miehensä exän hyvä ystävä. Mitään asioita puolin tai toisin en kuitenkaan kerro ja nämä exät pitävät yhteyttä toisiinsa yhteisen harrastuksen vuoksi. Voinko vain soittaa tälle naiselle ja kysyä, että onko jokin vialla ja onko hänellä jotain minua vastaan? Onko tungettelevaa tai tökeröä? Tilanne vaan on aivan outo enkä tiedä yhtään mitä ajatella. Mieheni lapsen kummiksi, lapsen jonka äitiä emme tunne ja lapsen, jonka kanssa ilmeisesti minä en voi olla tekemisissä. *huokaus*

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kutsuessani, että haluaisin tutustua myös naiseen ja vauvaan.

Vierailija
2/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että meilä kummankin uudet parit on suht OK sen kanssa, että ystävyydet on jatkunu. Sovittu on, että yhtäaikaa emme näitä pareja meille kutsu kylään, koska ei nyt tarvitse ärsyttääkään ketään.

Juttele tuon miehen kanssa, että mikä mättää. Onko uusi puoliso todella noin mustasukkainen vai mikä on? Ja kun syy selviää, koittakaa keksiä joku ratkaisu asiaan. Koska täytyyhän se naisenkin ymmärtää, että ainoa, jolle tuosta tulee todella hankalaa on se hänen oma miehensä, joka pahimmassa tapauksessa menettää hyvän ystävänsä tuon temppuilun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tee selväksi, että haluatte tavata koko perheen.

Vierailija
4/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mies on tullut. Ekalla kerralla en tiedä, miksi nainen ei tullut. Toisella kerralla oli huonovointinen raskauden takia. Lisäksi kutsuin heidät molemmat lapsemme syntymäpäiville (molempien nimi kortissa), vain mies tuli.

Mitäs jos vaan menisin ristiäisiin..?

Vierailija
5/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia ei kannata erota tai jos eroaa, tosi varovasti mennä uuteen suhteeseen ja jos menee suhteeseen, TOSI varovasti lapsia tehdä. Ja miettiä tarkasti, ketä pyytää kummiksi, ettei tule ristiriitoja

Vierailija
6/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on jo ehtinyt tulla kummiksi.

Minusta voit ihan selvästi esittää toiveen, että molemmat tulisivat teille käymään. Varmistat vaikka puhelimessa että molemmat tulevat, ja jos naiselle tulee jotain esteitä niin sitten sovitte uuden päivän.

Vierailija
7/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, jos he haluavat vain miehesi kummiksi. Mutta on tosi kummallista jos sinä ja lapsesi ette osallistuisi kastejuhlaan.

Mielestäni kannattaisi ensin jutella tuon miehen kanssa ja tosiaan kutsua koko perhe vieraisille tilanteen selkiinnyttämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän