Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 säästölupausta uudelle vuodelle

Vierailija
03.01.2023 |

Mitkä ne ovat?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Keitän pastan ym. italialaisittain

2. En osta aamupalalatteja.

3. Käytän uunia minimaalisesti ja sammutan valot perässäni orjallisesti.

4. Lähes vain ilmaisia huvituksia.

5. En juurikaan osta vaatteita ja asusteita, enkä mitään muutakaan.

Vierailija
2/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen uuden puhelimen, hinta 599 €. Entinen on vuodelta 2018, jo oli aikakin uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksan luottokortit pois ja säästän niiden korkokuluja (tästä tulee satoja euroja vuodessa)

2. En osta mitään mielitekoja tai koska halvalla saa, vaan ainoastaan tarpeeseen - esim. saippua loppuu, ostan uuden (aiemmin ostelin alennusmyynneistä kaapit täyteen ja mukaan tuli turhaakin koska ale)

3. Harkitsen tarkemmin mitä ostan - esim. kallis jäätelöpakkaus 8 e vs. yksittäinen puikko 1 e, kalliimpi viini 20 e, edullisempi 8 e

4. Seuraan tarjouksia tuotteista jota menee paljon, kuten juusto ja kauramaito, ja ostan sitten kerralla enemmän

5. Tutkailen entisiä rahankäyttötapoja, mihin on mennyt rahaa mutta käyttöä ei ollut - esim. olen ostellut kirjoja jotka ovat jääneet lukematta stressin ja väsymyksen vuoksi - kirjat uutena maksaa helposti 40 e kpl. Muuten ihan fiksu ostos, mutta jos niitä ei lue eikä niistä tule iloa niin kannattaisi lyhentää lainoja tai säästää pahan päivän varalle.

Vierailija
4/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on se laitettava ovet ja ikkunat säppiin.

Uunia tykkään kyllä ruuanvalmistuksessa käyttää - usein yhdellä lämmityksellä saa annoksia useiksi päiviksi.

Minua jotenkin kiehtoo, kuinka paljon enemmän säästöön saisikaan tarkalla taloudenpidolla. Olen aika mukavuudenhaluinen, ja vaikka tykkään kokata itse, ostan raaka-aineita aika mielihalujen mukaan sen kummemmin hintoja syynäämättä.

Kahvilat ja vaateostokset ovat myös usein aika budjetoimattomia.

Vierailija
5/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken vain ruokakaupoista ja kirppareilta.

Vierailija
6/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En osta yhtään uusia kenkiä

2. En osta makeisia

3. Ostan vain punalappuisia lihoja

4. En käy kahviloissa

5. En laita vanhempien haudoille kukkia kesäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi