Millainen maa on Tunisia? Oletko koskaan matkustanut sinne
Kerro kokemuksistasi? Kauan kesti lento? Oliko kallista
Kommentit (29)
Ehkä ennen Arabi-kevättä olisin mennyt mutta jääköön, epävakaampi alue nykyään.
Mutta jos on pakko mennä niin pysy turistirysissä ja jos olet nainen nii mieluiten sukulais/tuttava yms. miesten mukana.
Isä kävi 80-luvulla silloisen vaimonsa kanssa Egyptissä osana isompaa ryhmää ja vaimoa ei voinut päästää yksin kulkemaan minnekään kaiken maailman tyrkkyjen ja ahdistelijoiden takia. Edessä, takana ja sivuilla piti kulkea ryhmästä mies ja tällöinkin joutuivat välillä väkivalloin tönimään arabi-miehiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äitini, tätini sekä isovanhempien kanssa vuonna 1984, muutama viikko ennen 14 vuotispäivääni.
Minua yritettiin kopeloida ja iskeä, vaikka olin perheeni seurassa.
Tätini ryöstettiin yksi ilta, käsilaukku vietiin.
Isoäidille puhuttiin rivoja ja alentavasti, 77 vuotias oli silloin.Ranta ja meri ihan hienoja, sekä rakennukset ja aavikkoluonto.
En menisi uudestaan.
T. N 52 vee
Lisäisin vielä että yritettiin lisäksi huijata koko ajan. Missään ei voinut asioida ilman rahallista huijausta: väärä hinta, väärin takaisin.
Ja paikka oli Sousse.
T. N 52 vee
Matkustelen paljon, ja Tunisia on ankein käymistäni paikoista, en tule koskaan menemään uudestaan. Osa paikallisista (kauppiaat, hotellityöntekijät jne) oikein vihaa vääräuskoisia turisteja eikä juuri yritä peitellä sitä.
Olen käynyt kerran vuosia sitten golfaamassa puolison kanssa. Upeat kentät, hyviä ravintoloita, lämpimät kelit ja lyhyt lento.
Basaarissa ärsyttävää tyrkyttämistä, mutta kun en ollut ostosmatkalla niin ei tuolla tarvinnut pyöriä
Siellä ei oo talvella ees kovin lämmitnä. Siellä voi olla vaan joku 8°
Egypti vuonna 2006 oli myös aika järkyttävä kokemus. Kävin siskoni kanssa Sharm el Sheikhissä.
Punainen meri ja sen vedenalainen maailma on mielettömän kaunis. Siihen se positiivinen kokemus jäikin.
Hotelli oli jonkin matkaa päästä rannalta, joskus oltiin laiskoja ja mentiin/tultiin taksilla. Yksi taksikuski pysähti auton lähellä hotellia kun tultiin rannalta, ja alkoi lukitsemaan autojen ovet ( avaimella, vanha auto). Ainoa ovi mistä vielä pääsi ulos oli takapenkin yksi ovi, mistä heittäydyimme ulos. Löin polveni asvalttiin pahasti, ja tuli lisäksi syvä haava siihen. Taksikuski häipyi paikalta kun hotellihenkilökunta huomasi mitä on meneillään.
Myymälöissä yritettiin väkisin myydä tuotteita. Kyse oli matkamuistomyymälöistä. Yritettiin pakottaa ostamaan jotakin ja uhkailtiin.
Kaduilla oli turvaton olo. Kuljimme peittävissä vaatteissa, jos kuljimme jossain iltaisin, ei auttanut.
Olen matkustanut paljon eri maissa, mutta tämä matka jäi kyllä mieleen negatiivisesti.
Lisäksi sairastuimme Shigellaan ( punatauti). Minulle jäi tauti päälle pitkäksi aikaa olin lopulta sairauslomalla puolitoista kuukautta. Piti olla kolme puhdasta ulostenäytettä ennen työhönpaluuta hoitoalalle.
Kovin likaista oli kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Egypti vuonna 2006 oli myös aika järkyttävä kokemus. Kävin siskoni kanssa Sharm el Sheikhissä.
Punainen meri ja sen vedenalainen maailma on mielettömän kaunis. Siihen se positiivinen kokemus jäikin.Hotelli oli jonkin matkaa päästä rannalta, joskus oltiin laiskoja ja mentiin/tultiin taksilla. Yksi taksikuski pysähti auton lähellä hotellia kun tultiin rannalta, ja alkoi lukitsemaan autojen ovet ( avaimella, vanha auto). Ainoa ovi mistä vielä pääsi ulos oli takapenkin yksi ovi, mistä heittäydyimme ulos. Löin polveni asvalttiin pahasti, ja tuli lisäksi syvä haava siihen. Taksikuski häipyi paikalta kun hotellihenkilökunta huomasi mitä on meneillään.
Myymälöissä yritettiin väkisin myydä tuotteita. Kyse oli matkamuistomyymälöistä. Yritettiin pakottaa ostamaan jotakin ja uhkailtiin.
Kaduilla oli turvaton olo. Kuljimme peittävissä vaatteissa, jos kuljimme jossain iltaisin, ei auttanut.
Olen matkustanut paljon eri maissa, mutta tämä matka jäi kyllä mieleen negatiivisesti.
Lisäksi sairastuimme Shigellaan ( punatauti). Minulle jäi tauti päälle pitkäksi aikaa olin lopulta sairauslomalla puolitoista kuukautta. Piti olla kolme puhdasta ulostenäytettä ennen työhönpaluuta hoitoalalle.
Kovin likaista oli kaikkialla.
T. N 52v
joskus 19 v. matkustin au-pair äidin ja lasten kanssa Egyptin Hurgadaan. Hotelli oli hieno ja all inclusive ja uimaranta hotelin vieressä. Yksi päivä äiti päätti, että lähdetään käymään taksilla keskustassa. Äiti meni takapenkille lasten kanssa ja minä jouduin taksikusin viereen. Eipä aikaakaan kun kuskin käsi oli jo mun reidellä ja kiipeämässä ylöspäin. Ihan pokkana siinä au-pair äidin nenän alla. Tarrasin käteen kiinni ja viskasin pois, mutta oli aika järkytys.
Kävin äitini, tätini sekä isovanhempien kanssa vuonna 1984, muutama viikko ennen 14 vuotispäivääni.
Minua yritettiin kopeloida ja iskeä, vaikka olin perheeni seurassa.
Tätini ryöstettiin yksi ilta, käsilaukku vietiin.
Isoäidille puhuttiin rivoja ja alentavasti, 77 vuotias oli silloin.
Ranta ja meri ihan hienoja, sekä rakennukset ja aavikkoluonto.
En menisi uudestaan.
T. N 52 vee