Avaatteko ovenne tuntemattomalle pimpottajalle, jos ette oo sopineet kenenkään kanssa et olis tulossa kylään?
Kommentit (83)
En. En paina edes summeria jos en tiedä kuka sitä painelee.
Meillä on onneksi ovipuhelin ja kysyn, että mitä asiaa. Kerran naapuritalon mummo oli siellä, kun oli hukannut avaimensa. Lopulta käytiin tarkistamassa asunnon ympäristö ja hänellä oli keittiön parvekeovi auki ja avaimet eteisessä. Ei tarvinnut kutsua lukkoseppää paikalle.
En avaisi , tosin tässä kerrostalossa on alaovet lukosa 24 / 7 .
Ovikellon soittaja on pimpottaja. t.ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pimpottaja?
Vähän sama kuin bimbottaja. Joka tekee bimboja avauksia palstalle. Ei PIMPOTTELE eikä pimpittele ovikelloja, vaan palstaa paljon turhemmilla pimpotuksillaan.
Yleensä sammutan valot ja menen vaatekaappiin odottelemaan hätänumero valmiina puhelimessa, että menee pois.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko käytät tuollaista sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, aina.
Eilen pimpotti VeriSuren myyjä. Totesin heti kättelyssä, että ei kiitos. En halua maksaa kovia kuukausimaksuja. Luotan vakuutusturvaani.
Joskus aikoinaan kotivakuutuksesta sai alennusta, jos oli toi hälytysjärjestelmä. En tiedä enää nykyään.
En avaa jos olen yksin kotona. Mies avaa.
Asumme kaksikerroksisessa OK-talossa, jossa parveke on pääulko-oven yläpuolella.
Menen aina parvekkeelle ja kysyn sieltäkäsin, että mitä asiaa.
En ikinä. Tosin on pieni kamera oven päällä niin näen kuka siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten piireissä yleisesti käytetty sana.
Ovikellon sulake pois päältä, kun nuo pikkupenteleet kiertävät jatkuvaan soittelemassa ovikelloja. Ne jotka on meille tulossa tietävät kyllä soittaa tulostaan.
Ei meillä yleensä pimpottele kuin posteljooni. Mutta pakko avata, kun kyllä pimpottelijat huomaa, että joku on kotona ja voi yrittää tulla itsekin sisään maalla kun ollaan. Päiväsaikaan ovi ei ole lukossa. En tosin edes muista, milloin viimeksi on kukaan tullut ilmoittamatta.
Ovipuhelin joka vajaa vuosi sitten vaihdettiin versioon josta näkee monitorista kuka on oven takana.
En avaa jos en tunne tai ole sopinut jotain esim. tavarantoimitusta tms.
En avaa ovea jos en tiedä kuka on tulossa. Tutut osaa koputtaa oikealla tyylillä, niin silloin tietysti avaan. Lisäksi puhelimella voi sopia, että tietää että joku on tulossa. Minulla ei ole asiaa kerääjille ja kaikenmaailman todistajille. Viranomaisetkin osaa itse tulla sisälle tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten piireissä yleisesti käytetty sana.
Parempi kehitysvammainen kuin idiootti, joka määrittelee ihmiset käyttämiensä sanojen perusteella.
Vastauksena ap:n kysymykseen, lähtökohtaisesti en, mutta jos on käynyt jo ilmi, että olen paikalla, en kehtaa olla avaamatta.
Joo, aina.
Eilen pimpotti VeriSuren myyjä. Totesin heti kättelyssä, että ei kiitos. En halua maksaa kovia kuukausimaksuja. Luotan vakuutusturvaani.