Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko poliisi hyväksynyt passihakemukseen itse ottamasi kuvan?

Vierailija
03.01.2023 |

Käytin apuna netistä löytämääni sivustoa passikuvan kuvaamiseen ja otin kuvan ohjeen mukaan. Poliisin kuvapalvelu sen ainakin hyväksyi. Mietin vaan että kulmakarvojen välissä otsa on hieman valottuneempi, siis juuri tuo alue mikä kiiltää muutenkin helposti jos esim. iho on hieman rasvoittunut. Meneeköhän hylkäykseen sen takia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kelvanne jos kuvapalvelusta mennyt, hyvät ohjeet, pitää olla linssillinen kamera jolla ottaa, puhelimella tulee vääristymä. 

Vierailija
2/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee

Ok, eli kasvot ei saa kiiltää mistään kohtaa vähääkään? 

Vierailija
4/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu näkyykö siiderituoppi kuvassa.

Vierailija
5/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kelvanne jos kuvapalvelusta mennyt, hyvät ohjeet, pitää olla linssillinen kamera jolla ottaa, puhelimella tulee vääristymä. 

Nykyään kuvan hyväksyy vasta virkailija myöntäessään passin. Me kuvattiin itse joskus 5 vuotta sitten ja hienosti meni läpi. Nyt passin uusimisen ollessa ajankohtaista katselin niitä uusia ohjeita, pakkasin perheeni autoon ja ajoin valokuvaajalle. En tiedä totuutta, mutta prosessin yhteydessä jäin käsitykseen, että itse otettujen kuvien hylkäämisprosentti on kasvanut merkittävästi viime aikoina.

Vierailija
6/6 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räppää kuvan sopivan kaukaa, niin vääristymää ei tule liikaa. Käsivarsietäisyydeltä homma ei toimi. Se tarvittava tarkkuus on sen verran pieni, että kauempaakin otettuna ja rajattuna tarkkuus riittää suunnilleen millä tahansa kameralla / kännykällä nykyään. Olennaista on hyvä valaistus ja tasainen tausta, niin sitten tulee ihan riittävän hyvä kuva, ainakin mun ottamani kuvat ovat kelvanneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme