Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt elokuvissa omia eväitä?

Vierailija
03.01.2023 |

Vastaukseksi ei kelpaa paikanpäällä olevat "kalliit" eväät.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että onko missään sellaisia syömättömiä näytöksiä?

Osa on kuitenkin allergisia, osa kärsii esim. raskauspahoinvoinnista tai sairauden/hoidon takia herkistyneestä hajuaistista. Voisi olla mukava käydä leffassa ihan vain katsomassa ja kuulemassa elokuva, ilman hajuja ja rapinoita.

Ei varmaan ole. Mätön myynti on teatterille niin tärkeä tulolähde, että ei ne siitä luovu.

Jos bisnesnäkökulma olisi tärkeä, niin sittenhän leffateatterissa kannattaisi alkaa myydä viinaakin. Siitä saisi paremmat voittokatteet kuin karkista.

Kai olet huomannut Finnkinon Lounge-salit, joissa on K18 ja alkoholin anniskelu sallittua?

Joo, mutta lounge on eri asia kuin teatteri. Ne juomat pitäisi päästä ryystämään elokuvan pyöriessä ja ne pitäisi voida kaadella pitkin istuimia. Se kuuluu elokuvakokemukseen jo dinosaurusten ajoilta alkaen.

Siis ne juomat anniskellaan nimenomaan teatterisaliin.

Miten valvovat, etteivät alkoholijuomat päädy alaikäisten suihin?

Siten että anniskelunäytöksiin ei alaikäisillä ole asiaa.

Sitten jää lastenlipputulot saamatta, niistä näytöksistä ainakin.

Niin. Taitaa jäädä aika monesta elokuvasta muutenkin, kun ikärajoja noudatetaan.

Vierailija
62/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisviihdeleffoja vaan ja viinatarjoilua näytökseen niin johan porukka tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kun käyn kotikunnan yksityisessä pikkuteatterissa. En osta Finnkinon teattereissa. Oletko katsonut mitä yksittäinen Finnkinon leffalippu maksaa nykyään?!? Siihen hintaan on ihan turha mussuttaa mitään kannattavuudesta. 

Vierailija
64/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että niin montaa ihmistä tuntuu haittaavan syöminen leffateatterissa. Leffateattereissa on kuitenkin jo iät ja ajat myyty syötävää, joten voisi jopa ajatella, että siellä leffassa vähän kuin kuuluu syödä jotain, osana sitä leffateatterikokemusta. Niin että jos olet menossa elokuvateatteriin niin hyväksy se, että siellä rapisee ja roksuu syötävä. Äänet on niin kovalla nykyisissä leffoissa joka tapauksessa, että ei joku karkkipussin rapina nyt kyllä oikeasti voi ketään häiritä.

Vierailija
65/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä leffateatterin vieressä iso S-market. Siellä on paljon suurempi valikoima kaikkea hyvää ja hinnatkin maltillisia. Finnkino on kiinalainen ryöstöputiikki, enkä koe mitään tarvetta tukea sen toimintaa.

oisko jenkkiläinen kuitenkin...

Vierailija
66/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai syön vai? En tiennytkään.

Vierailija
67/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että niin montaa ihmistä tuntuu haittaavan syöminen leffateatterissa. Leffateattereissa on kuitenkin jo iät ja ajat myyty syötävää, joten voisi jopa ajatella, että siellä leffassa vähän kuin kuuluu syödä jotain, osana sitä leffateatterikokemusta. Niin että jos olet menossa elokuvateatteriin niin hyväksy se, että siellä rapisee ja roksuu syötävä. Äänet on niin kovalla nykyisissä leffoissa joka tapauksessa, että ei joku karkkipussin rapina nyt kyllä oikeasti voi ketään häiritä.

On olemassa ihmisiä joita ahdistaa toisissa ihmisissä aivan kaikki, ja he tekevät sen selväksi. Käytitkö huuhteluainetta pyykin seassa? Marjatta ahdistuu. Joitko viinilasillisen joulupöydässä? Marjatan rintaa puristaa ja hän paheksuu syvästi. Puhuitko puhelimeen bussissa? Marjatalle tuli migreeni.

Vierailija
68/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ihmisiä joita ahdistaa toisissa ihmisissä aivan kaikki, ja he tekevät sen selväksi. Käytitkö huuhteluainetta pyykin seassa? Marjatta ahdistuu. Joitko viinilasillisen joulupöydässä? Marjatan rintaa puristaa ja hän paheksuu syvästi. Puhuitko puhelimeen bussissa? Marjatalle tuli migreeni.

Pakkoko huuhteluainetta on käyttää ja viiniä juoda ja vielä puhua puhelimeen bussissa?! Ihan järkyttävää kaikki tuollainen. 

Vierailija
69/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vilkaisseet leffateatterin lattiaa? On se kumma, etteivät ne popparit päädykään suuhun.

Minä oletan, että itse elokuva on se elämys eikä syöminen. Onneksi suurin osa kanssakatsojista on ollut samaa mieltä.

Enkä syö kotona telkkarinkaan ääressä. Viiniä voin kyllä siemailla, jos sitä viikonloppuaterian jälkeen on tilkkanen jäljellä.

Maailmalla ilahdutti, että kabareessa voi juoda shampanjaa tai ottaa drag show -esitykseen drinkin mukaan katsomoon.

Vierailija
70/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otantuplanautinnon hyvällä ja terveellisellä 80% halvemmalla.Miksi en ottaisi ;-)

Vierailija
71/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "koska kalliit karkit" ei kelpaa?

Nehän ovat ihan ryöstöhintaisia? Lisäksi valikoima on lisäksi huono.

Vierailija
72/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ihme että kansakunta on ylipainoinen, 2 tyypin diabetes ja sydän- ja verisuonitaudit jyllää, kun ei aikuinen ihminen pysty edes paria tuntia istumaan paikallaan ilman että lappaa suuhunsa sokuri- ja rasvamättöä. Kuinka sitä ennen wanhaan tuli ihmiset toimeen kun limunaattia ja tikkunekun sai vain kerran kesässä??

Voithan sä olla pari tuntia ennen tai jälkeen leffan syömättä.

Vierailija
73/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kuvittelemaan, miten raskas elämä voikaan olla ihmisellä, joka häiriintyy muiden karkista tai popparista leffateatterissa. Leffassa käyminen on nautinto. Jääkää kotiin, jos nauttiminen on vieras konsepti, kotona voitte suorittaa elokuvanne juuri omien sääntöjenne mukaan.

Vierailija
74/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ihme että kansakunta on ylipainoinen, 2 tyypin diabetes ja sydän- ja verisuonitaudit jyllää, kun ei aikuinen ihminen pysty edes paria tuntia istumaan paikallaan ilman että lappaa suuhunsa sokuri- ja rasvamättöä. Kuinka sitä ennen wanhaan tuli ihmiset toimeen kun limunaattia ja tikkunekun sai vain kerran kesässä??

Voithan sä olla pari tuntia ennen tai jälkeen leffan syömättä.

Totta, mä esim. tykkään syödä niitä elokuvateatterin poppareita kokiksen kanssa, niin tarjoituksella en sitten syö esim. iltaruokaa, vaan niitä poppareita. Koska käyn elokuvissa ehkä viisi kertaa vuodessa, niin mun tereydelle se ja sama, kuittaanko aterian joskus niillä poppareilla ja limulla.

Vierailija
75/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffassa käynti on niitä harvoja kertoja kun syön herkkuja, koska se kuuluu leffakokemukseen lapsesta saakka, se on "juttu", suurelta skriiniltä katsottavan elokuvakokemuksen maksimointia. Tämähän on tällaista nykyihmisen hedonismia mutta minkäs teet.

76/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kotona aina raikkaat voikkarileivät ja salakuljetan ne tisujen välissä saliin.

Mie myös 🤭

Vierailija
77/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö eväitä mutta vesipullo on varuiksi mukana jos alkaa suuta kuivaamaan.

Vierailija
78/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä pitää olla joka paikassa mussuttamassa jotain. Sitten on kädet tahmassa ja käsinojat tahmassa ja kaikki paikat tahmassa. Ja penkit täynnä rasvaisia sipsinpalasia ja vaikka mitä.

Kunnon ihminen kun tulee siihen sitten puhtaine vaatteineen, niin heti saa persuuksiinsa rasvaisia tahroja.

Syökää ensin ja tulkaa leffaan vasta sen jälkeen.

Leffaa katsellessa nimenomaan kuuluu syödä naposteltavia. Sitä leffateatterikin toivoo. Ikivanha kombo.

Ei se kovin ikivanha voi olla. Ei mun nuoruudessa leffateatterissa syöty. Joo, vanha olen, mutta ikivanha on ihan jotain muuta.

Mä olen yli 40, olin lapsi ysärillä ja kyllä sillon ainakin oli leffateatterissa jo karkkia myytävänä, samoin poppareita ja sipsejä. Niin että ainakin 35 vuotta vanha tapa jo :D

Vierailija
79/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vilkaisseet leffateatterin lattiaa? On se kumma, etteivät ne popparit päädykään suuhun.

Minä oletan, että itse elokuva on se elämys eikä syöminen. Onneksi suurin osa kanssakatsojista on ollut samaa mieltä.

Enkä syö kotona telkkarinkaan ääressä. Viiniä voin kyllä siemailla, jos sitä viikonloppuaterian jälkeen on tilkkanen jäljellä.

Maailmalla ilahdutti, että kabareessa voi juoda shampanjaa tai ottaa drag show -esitykseen drinkin mukaan katsomoon.

Kyllä sä oot naurettava tuossa erinomaisuudessasi. Säälittää tuollanen ylimielinen mielenköyhyys.. Luuletko, että me kaikki ollaan täällä jotain possuja, jotka vaan sotkee?

Vierailija
80/101 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffateatterit myyvät herkkuja ja tarkoitus on, että näytöksissä syödään. Käsinojiinkin on laitettu mukien mentävät aukot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän