Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saa itsensä nukkumaan ennen kymmentä?

Vierailija
02.01.2023 |

Aina huomaan valvovani lähes puoleen yöhön vaikka on pakko nousta klo.6.10 aikaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vain aikaisemmin sänkyyn. Puolen tunnin päästä siis jo iltapesulle.

Vierailija
2/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään yhdessä. Lähdetään kello 21.25 iltapesulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petiin vaan. Tarvittaessa melatoniini avuksi.

Vierailija
4/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuijanukutus jos ei muu auta !

Klop ja nilkasta raahaa vaimon petiin, samalla tavalla kun kivikaudella naaraan luolaan /s

Vierailija
5/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mennyt jo vuosia nukkumaan klo 19-20, ei yhtään vaikeaa, väsyttääkin jo tuossa vaiheessa niin paljon että odotan nukkumaan pääsyä. Joskus jos on tarpeeksi tylsää menen nukkumaan jo klo 18. Herään 5-6 joka aamu.

Vierailija
6/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni pyöriessä.

Vierailija
7/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lääkkeitä on mahdotonta nukahtaa noin aikaisin.

Vierailija
8/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, avaa  puhelimesta yle areena. Etsi sieltä äänikirjat, ota joku oikein tylsä, vaikkapa toi Alastalon salissa tai Sinuhe egyptiäinen. Myös Raymond Chandler käy, sitä lukee Hannu Lauri, niiiiiin tylsä ääni.  Laitat yöpöydälle ja otat peiton alla hyvän asennon ja alat "kuunnella". Taatusti tulee uni!

Vierailija
9/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sänkyyn klo 21.30. Ota joku pitkäveteinen romaani, jonka olet lukenut joskus aikaisemmin, eli myös tiedä, että se on pitkäveteinen. Sitä alat lukemaan. Laita valoihin aikakatkaisin, joka sammuttaa ne klo 22.00. Todennäköisesti olet silloin jo täydessä unessa.

Vierailija
10/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun on ollut pakko vain ruveta menemään. Ei elimistö enää kestä univajetta ä.

Vierailija
11/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, avaa  puhelimesta yle areena. Etsi sieltä äänikirjat, ota joku oikein tylsä, vaikkapa toi Alastalon salissa tai Sinuhe egyptiäinen. Myös Raymond Chandler käy, sitä lukee Hannu Lauri, niiiiiin tylsä ääni.  Laitat yöpöydälle ja otat peiton alla hyvän asennon ja alat "kuunnella". Taatusti tulee uni!

Tämä on vielä parempi kuin itse lukeminen.

Vierailija
12/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon läskisoosi-iltapala ja pari kaljaa siihen päälle niin kyllä nukuttaa.

Vierailija
13/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Vanhanen lukee mitä tahansa? Tai sitten Lipponen murisee sanan minuutissa.

Vierailija
14/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat yöpöydälle jonkun Päätalon kirjan. Jollet kolmannen sivun jälkeen nukahda niin sitten on mentävä lääkäriin.

Vierailija
15/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman lääkkeitä on mahdotonta nukahtaa noin aikaisin.

Pöh, ihan helppoa. Nouset vain riitävästi aikaisin aamulla 2-3 kertaa viikossa ja harrastat tunnin ennen töihin menoa liikuntaa hikeen asti.

Nouset 5:tä, teetä nopeat aamutoimet, voimistelet, laitat aamupalan Vaikka puuron valmiiksi pannumyssyn alle keittämisen jälkeen hautumaan. Lähdet tunniksi lenkille, suihkun jälkeen aamupala syönti ja sitten töihin lähtö.

Alussa tuntuu karsealla, mutta siihen tottuu parissa kuukaudessa. Uni maistaa mainiosti illalla hdeksän jälkeen, niitäkin päivinä kun et käynyt lenkillä.

Vierailija
16/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea heräämään joka aamu kolmelta, niin parin päivän jälkeen rytmiin tottuu ja simahdat ja ennen kahdeksaa. Viikonloput voi olla hieman tylsiä.

Vierailija
17/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan Sombutalia tai Nembutalia kaksi minuuttia ennen kymmentä. Kymmeneltä jo nukun. Suosittelen.

Vierailija
18/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä suoraan tehdä noin rajua muutosta, vaan otat aluksi tavoitteeksi mennä vaikka puoli tuntia aikaisemmin nukkumaan. Eli jos nyt menet nukkumaan kahdeltatoista, niin laitat vaikka puhelimeen herätyksen klo 23.00, ja sitten teet ne asiat jotka kuuluvat iltarutiineihisi. Sitten petiin. Mulla on samaa ongelmaa, ja olen tuolla tavoin onnistunut aiemmin muuttamaan unirytmiäni aikaisemmaksi - en kyllä siihen, että menisin ennen kymmentä nukkumaan, mutta kymmeneltäkin nukkumaan mennessä tilanne on aika paljon parempi, kuin kahdeltatoista. Unirytmini siis oikeasti muuttui niin paljon, että olin lopulta  kymmeneltä jo ihan uninen, vaikka olen aina pitänyt itseäni pahimman luokan iltavirkkuna, jolle noin aikainen nukkumaanmeno on tuntunut ajatuksenakin järjettömältä.

Itse otin iltarutiinieni osaksi myös jonkun lyhyen joogan ja joskus myös meditaatiohetken. Nykyään ei ole enää pakko herätä kuudelta, joten oma nukkumaanmenoaikani on luisunut taas lähemmäs kahtatoista, mutta nyt huomaan, että se meinaa luisua sitäkin edemmäs, joten on pitänyt ottaa noita vanhoja keinoja käyttöön. Lisäksi olen pyrkinyt siihen, että lopetan television katselun viimeistään kymmeneltä, mieluummin jo aiemmin. Melatoniinia otan jo alkuillasta.

Vierailija
19/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt, olen luonnostani iltavirkku. Huom: vaikka olisin väsynyt esim. 18-20 illalla, niin jotenkin 'piristyn' (riippumatta mitä teen/en tee, ei vaikutusta) ja saan unen vasta puoliltaöin.

Mutt yksi mikä _hieman_ auttaa on rutiinit: eli joka ilta samalla tavalla toiminen: iltapala aikaan x, sitten hammastenpesu, tv kiinni, kirja käteen ja yövalo päälle. Tuolla tavalla toimimalla olen saanut käännettyä kelloa 1-2h aiempaan, ennen nukahdin klo 01-02, nykyään n. klo 00:00, aiemmaksi ei muutu millään! Ei vaikka olen koittanut aikaista rutiineja...

Vierailija
20/22 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon mennyt jo vuosia nukkumaan klo 19-20, ei yhtään vaikeaa, väsyttääkin jo tuossa vaiheessa niin paljon että odotan nukkumaan pääsyä. Joskus jos on tarpeeksi tylsää menen nukkumaan jo klo 18. Herään 5-6 joka aamu.

Elätköhän millä aikavyöhykkeellä? Koska viestiä laittaessasi kello on ollut jo yli 21.. Sulla pitäisi olla taju pois jo omien sanojesi mukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän