Onko täällä ihmisiä, joilla on ihan normaali perhe?
Siis mies ei juo, auttaa kotitöistä, käy töissä... Suhteet isovanhempiin kunnossa... Ja niin edelleen.
Mietin vain, kun täällä niin usein valitetaan miehistä ja sanotaan, ettei anneta lasten nähdä isovanhempia.
Kommentit (45)
Jos miehen alkoholinkäyttö katsotaan normaalin rajoissa pysyväksi, niin meillä on sellainen.
Minun ensimmäinen avioliittoni täytti aloituksen normaalit kriteerit. Silti päättyi eroon.
Meillä mies hoitaa kotia siinä missä minäkin. Ihan sama lasten 'hoidon' kanssa.
Isovanhempien kiinnostus lapsenlapsiin vaihdellut vuosien kuluessa.
Nepsyjä monessa polvessa, mikä tekee elämästä haasteelisen.
Eli en sanoisi että normaaleja jos sillä tarkotetaan tasapaksua, harmaata, ongelmatonta.
Yhdessä n 35 vuotta. Molemmat oleet koko ajan tyäelämässä. Harrastetaan paljon ja kotia hoidetaan molemmat.
Kolme lasta koulutettu ammattiin ja ns. normaaleiksi veronmaksajiksi.
Neljäs ammattikoulussa.
Jouluna just mietin kun keskustelimme päivällisellä että kuinka älykkäitä lapseni on ( tarkoitan tällä että osaavat keskustella monesta asiasta ja osaavat peilata omaan elämäänsä muihin ihmisiin)
Sukulaisiin pidämme yhteyttä tarpeeksi.
Asuntolainat kohta maksettu ja elämä mallillaan. Ei mitään ihmeellistä mutta arki rullaa omalla painollaan.
Eniten nautin siitä että lapseni on löytänyt paikkansa maailmasta ja pärjäävät omillaan. Ja suhteen kaikkiin lapsiin ja heidän kumppaneihinsa hyvät.
Kaikki ei ole totta mitä nettiin kirjoitetaan.
Jos tuo on normaalin määritelmä, niin olemme normaali perhe.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on normaali perhe. Minä ja mies olemme molemmat valkoisia työssä käyviä keskiluokkaisia heteroita. Meillä on kaksi lasta joista tyttö käy likiota ja poika on ala-asteella. Meillä on myös koira, kultainen noutaja nimeltä Bella, sekä oma omakotitalo, kaksi autoa ja kesämökki. Käydään ehkä kerran vuodessa ulkomailla ja harrastetaan aktiivisesti liikuntaa. Enkä uskonettä perhe voisi olla tätä yhtään normaalimpi.
Lastenne ikäero on kahden lapsen taloudeksi epänormaalin iso.
Ollaan kai epänormaalin kiva perhe. Minun mieheni on normaalia parempi mies. Auttaa kotitöissä paljonkin. Laittaa ruokaa silloin kun en itse pysty tai ehdi. Hoitaa työnsä, juo kohtuullisesti. Ei lyö, ei hauku, ei röökaa. Hoitaa renkaidenvaihdot, öljynvaihdot ja muut pienet autorempat. Suhteet omiin vanhempiinsa ja muuhun sukuunsa ok. Mun suvun kanssa tulee toimeen hyvin.
Minä teen oman osuuteni kotitöistä, tuon valtaosan perheen rahoista, autan lapsia koulujutuissa silloin kun tarvii jne. Petipuuhistakin nautin.
Lapset on epänormaalin lahjakkaita. Hoitavat pääasiassa itse koulunsa ja todistukset ovat mairittelevia. Tuntuvat olevan onnellisia.
Ei meillä ole mitään isompia valittamisen aiheita. Ulkomailla ei ole käyty koronan vuoksi vuosiin, koska lähiperheestä löytyy 2 riskiryhmäläistä, se vähän harmittaa. Muuten ollaan hyvinkin onnellisia.
Tyypillistä, avauksessa puhutaan normaalista eli tilastojen valossa tavallisesta ja av-mammat alkavat heti porukalla larpata keskiluokkaista ihanneperhettä. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Ihan esimerkiksi: tilastoissa yleisin perhetyyppi Suomessa on aviopari ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on normaali perhe. Minä ja mies olemme molemmat valkoisia työssä käyviä keskiluokkaisia heteroita. Meillä on kaksi lasta joista tyttö käy likiota ja poika on ala-asteella. Meillä on myös koira, kultainen noutaja nimeltä Bella, sekä oma omakotitalo, kaksi autoa ja kesämökki. Käydään ehkä kerran vuodessa ulkomailla ja harrastetaan aktiivisesti liikuntaa. Enkä uskonettä perhe voisi olla tätä yhtään normaalimpi.
Lastenne ikäero on kahden lapsen taloudeksi epänormaalin iso.
Tuskin. Toihan voi olla ihan vaan 4v. Toinen kutosella, toinen lukion ekalla. Voi myös olla että lukiolainen on hypännyt jonkin luokan yli.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä, avauksessa puhutaan normaalista eli tilastojen valossa tavallisesta ja av-mammat alkavat heti porukalla larpata keskiluokkaista ihanneperhettä. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Ihan esimerkiksi: tilastoissa yleisin perhetyyppi Suomessa on aviopari ilman lapsia.
Pointtiasi oli melko vaikea tuosta viestistä ymmärtää. Mikähän se mahtoi olla?
Olemme mieheni kanssa todella tavanomainen perhe omassa viitekehyksessämme eli koulutettujen kaupunkilaismilleniaalien joukossa. Naimisiin menimme, kun olin 32. Lapsia ei tule. Koira on, ja yhteinen asunto Helsingin kantakaupungin tuntumassa. Molemmat keskiluokkaista valkokaulustyötä. Käymme ulkomailla pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavalliset suomen kielen sanat eivät aukea, en valitettavasti pysty auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavalliset suomen kielen sanat eivät aukea, en valitettavasti pysty auttamaan.
Kyllä mä ne sanat ymmärsin, mutta niissä ei tuntunut mitään kokonaisuutta löytyvän. Yritä nyt kuitenkin selittää, muuten on pakko todeta, että ehkei sulla ollutkaan mitään ajatusta siinä taustalla, kunhan halusit hokea av-mammaa.
Mä en tunne henkilökohtaisesti ketään kenellä ei olisi normaalia perhettä! Yhdellä ex työkaverilla oli juoppo äiti ja välit poikki mutta hän on ainoa.
Juu normaali, tavallinen perhe ollaan. Siksi en täällä valitakaan! Luen kyllä suurella mielenkiinnolla ketjuja esim rajattomasta isovanhemmista. Olen kyllä huomannut, että sinne välillä eksyy ihmisiä, jotka kuvittelevat niiden olevan jotain yleistyksiä tai anopinhaukkumisketjuja. Eivät ole, ne ovat vertaistukiketjuja. Eli en niihin kirjoita, luen vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ne sanat ymmärsin, mutta niissä ei tuntunut mitään kokonaisuutta löytyvän. Yritä nyt kuitenkin selittää, muuten on pakko todeta, että ehkei sulla ollutkaan mitään ajatusta siinä taustalla, kunhan halusit hokea av-mammaa.
"Hyperleksia, tekstin ymmärtämisen vaikeus:
- tekninen lukutaito olemassa
- vaikeaa ymmärtää lukemaansa
- ei tajua tai muista ydintä luetusta
- ei tee päätelmiä lukemisen aikana
- kuullunymmärrys vaikeaa
On myös mahdollista, että molemmissa taidoissa on pulmaa. Tallaista ryhmää on kutsuttu esim. yleisesti heikot lukijat, heillä on usein viivästynyt kielenkehitys."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyperleksia, tekstin ymmärtämisen vaikeus:
- tekninen lukutaito olemassa
- vaikeaa ymmärtää lukemaansa
- ei tajua tai muista ydintä luetusta
- ei tee päätelmiä lukemisen aikana
- kuullunymmärrys vaikeaa
On myös mahdollista, että molemmissa taidoissa on pulmaa. Tallaista ryhmää on kutsuttu esim. yleisesti heikot lukijat, heillä on usein viivästynyt kielenkehitys."
Autan sua: aloittaja määrittelee avauksessaan, mitä tarkoittaa normaalilla perheellä. Miten sinun viestisi mielestäsi liittyy siihen? Sinä puhut keskiluokkalarppauksesta ja tilastollisesti yleisimmästä perhemallista - mitä tekemistä niillä on avauksen kanssa?
Meillä oli ( siis lapset jo aikuisia) . IKumpikin käymme/kävimme töissä, välillä ollut työttömyyttä. Mies hoitaa oman osansa arjesta, nyt enemmän kun on jo eläkkeellä. Työnjako aika perinteinen, osin perua omista lapsuuden perheistä.
Oma lapsuuden perheeni oli ehkä siinä poikkeava ( 2960 luvulla,), että äitini oli koulutetumpi ja kävi työssä. Isä oli tehdastyöläinen.Isä hoiti meitä lapsia välillä äidin työmatkojen aikana.
Oma poikani perhe vaikuttaa varsin tasavertaiselta arjessaan. Heillä toistuu se, että puoliso on poikaani koulutautuneempi. Samoin toisen pojan puoliso.
Meillä on puoliksi. Miehen puoli on normaali. Mä taas en oo vanhempieni kanssa tekemisissä.