Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotihoidon tilanne oikeasti näin huono?

Vierailija
01.01.2023 |

Näin tuossa joulupyhinä erästä vanhaa tuttavaani, joka työskentelee kotihoidon puolella. Hän sanoi tilanteen olevan alalla lohduton. Hän totesi, että koko ajan on paljon poissaoloja sairauslomien takia ja työvuorossa saattaa olla 20 vanhusta joiden luona pitää pistäytyä. Usein ei kerkeä olemaan paikalla kuin mitättömän tovin ja huonokuntoinen vanhus jää taas samantien omilleen kyyneleet silmissään kun edes kotihoidon henkilö ei ehdi hoitaa. Hän totesi, että usein on vain pakkoa lähteä jo alle kymmenen minuutin jälkeen vanhuksen tyköä, vaikka tämä kuinka olisi surkean näköinen, sillä seuraavan paikkaan voi olla yli 10 kilometrin ajomatka.
Onko tilanne laajemminkin noin surkea?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan oikeasti on todella huono. Olen itse kotihoidossa töissä. Olen ollut 10v, mutta en tiedä kauanko enää jaksan. Kiireen lisäksi arvostuksen puute, ei hoitajat tälläistä jaksa, jatkuvasti hakeutuvat muualle töihin.

Vierailija
22/27 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa totta toinen puoli. Ei tarvitse liioitella noita sairaslomia kumminkaan. Meillä ainakin saadaan tuuraaja sairaslomalle mutta muuten on vajausta ja kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on todella katastrofaalinen, jos nyt edes sattuu kotihoitopäätöksen saamaan... Sekään kun ei ole aivan niin yksiselitteistä! Äidilläni on nyt KoHo 3 kk, sairaalasta kotiutuneena ja kykenemättömänä moniin asioihin. Äkillinen kunnon romahtaminen toivat tilanteeseen varsin karmivia piirteitä eli hänet olisi kotitettu yksin klo 11 aamupäivällä ja KoHo olisi ehkä tullut seuraavana aamuna. Kävin rankan taistelun, että hänet pidettiin sairaalassa vielä 2 vrk - enkä turhaan: sinä aikana todettiin vielä eräs lisäsairaus, joka vaati välitöntä lääkityksen aloittamista jne. Nyt yritän sitten järjestää edes jotain vakituista apua ym. asiaan kuuluvaa.

Ja koska kettuilua tulee: Olen ainoa lapsi, asun toisella puolella maata ja olen itsekin monisairas ja vakavasti liikuntaesteinen. Olen nyt  käynyt paikalla niin usein kuin pystyn eli viikottain. Kohta ovat omat voimat loppu (en saisi edes istua pitkään eli yli 10 min ja nyt köröttelen sitten junassa tunteja). Silti jonkun on pakko katsoa, etteivät lääkäritkään kirjoita mitä sattuu (Äiti on siis lähes liikuntakyvytön, sisätiloissa rollaattorilla liikkuva), kesällä B-lausunnossa lääkärit väittivät 'rouvan kulkevan reippaasti rollaattorilla 1 - 2.5 km lenkkejä'. Lisäksi mm. taksipäätös on tehty laittomasti eikä hoitotukilausunnossa ole merkitty läheskään kaikkea oleellista!

Olen tavannut näitä KoHon työntekijöitä ja kaikki kunnioitukseni heille! Aamullakin ovat olleet pirteitä ja iloisia (ainakin ulospäin), eikä stressi ja vaikeudet välity heistä asiakkaisiin. Itse kiittelen teitä, olette tehneet todella paljon siinä lyhyessä käytettävissä olevassa ajassa!

Vierailija
24/27 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tietty porukka kotihoidon yksikössä helsingissä ei edes käy asiakkailla. Täyttävät työkirjanpitoon käynnit mutta nyt 3 kertaa olen istunut koko päivän äidilläni odottamassa kotihoidon henkilökuntaa paikalle sovittuun aikaan, ketään ei ole tullut.

Mitähän äitini jakamattomille lääkkeille tehdään kun niitä on kuitenkin mennyt oikea määrä käymättömyydestä huolimatta?

Vierailija
25/27 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin perussuomalaisena naisena olen sitä mieltä, että kotihoito kuuluu kunnalle eikä naispuolisille sukulaisille.

T: hitsaajana telakalla

26/27 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammatiltani sairaanhoitaja ja kun minä asuin Tampereella vuonna 2015, hain töitä kotisairaanhoidosta, johon sain vastauksen, ettei heillä ole lupaa palkata sijaisia.

Vierailija
27/27 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu Aluehallintovirastoon: https://avi.fi/asioi/henkiloasiakas/valvonta-ja-kantelut/sosiaali-ja-te…

Kotihoito ei tee töitään. Ainut, mikä saapuu ajoissa kotihoidosta, on lasku!

Vierailija kirjoitti:

Eräs tietty porukka kotihoidon yksikössä helsingissä ei edes käy asiakkailla. Täyttävät työkirjanpitoon käynnit mutta nyt 3 kertaa olen istunut koko päivän äidilläni odottamassa kotihoidon henkilökuntaa paikalle sovittuun aikaan, ketään ei ole tullut.

Mitähän äitini jakamattomille lääkkeille tehdään kun niitä on kuitenkin mennyt oikea määrä käymättömyydestä huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän