Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettikää josku 90-luvulla, kun tietokoneet kehittyi niin nopeasti, että vuoden vanha kone oli jo oikeasti vanha, jolla ei tehnyt enää mitään.

Vierailija
01.01.2023 |

Mutta nyt tässäkin viisi vuotta vanhaa käytän ja toimii loistavasti. Ei mitään tarvettaa vaihtaa, ellei mene rikki.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohonhan valmistajat/ohjelmointinikkarit pyrkivät vieläkin. Tulee nääs sitä liikevaihtoa.

Silti se koneiden ja teknologian nopea vanheneminen korostui todella paljon 90-luvulla ja 2000-luvun alkupuolella. Ei enää tunnu samalta, vaikka uutta puhelinta ja konetta edelleen pumpataan markkinoille jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
22/24 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt käyttämässäni läppärissä on tarra 2007, voisin veikata että kyseessä on vuosiluku. Ostin tämän käytettynä ja käyttöjärjestelmä on Windows 10. Hidas kuin mikä, mutta toimii.

Mikä olisi ollut erilaista 30 vuotta sitten?

Esimerkiksi se, että käytössäsi ei olisi Windows 10, vaan korkeintaan Windows 95, jos sitäkään vielä olisi keksitty. Ja sehän ei toimisi sillä läppärilläsi enää. 

Tälleen nyt vaan toimii. Merkillisenä pidän myös itse, mutta toimii. Asentaja suositteli tuplaamaan muistin, mikä todellakin olisi järkevää. Palvelut mitä todella tarviin toimii, ne mitkä on luksusta, tahmaa. Jos ois enempi varoja käytettävissä niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap tarkoittaa pelikäyttöä. Muistan kyllä, että 90-luvulla koneet kehittyivät todella nopeasti ja vielä vuoteen 2010 asti (noin) paljon nopeammin kuin nyt. Vuonna 1993 ostettu keskitason kone ei ollut enää riittävä uusille peleille vuonna 1995.

Vierailija
24/24 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt käyttämässäni läppärissä on tarra 2007, voisin veikata että kyseessä on vuosiluku. Ostin tämän käytettynä ja käyttöjärjestelmä on Windows 10. Hidas kuin mikä, mutta toimii.

Mikä olisi ollut erilaista 30 vuotta sitten?

Jos kone tuntuu hitaalta, kannattaa puhdistaa tai puhdistuttaa se sinne kertyneestä roskasta ja vaihtaa ssd levy, jos sitä ei ole jo tehty.

Mutta tämän sinä kai tiesitkin jo?

Minulla Win 7 kone reipastui, kun siihen upgreidattiin Win 10 ja tehtiin nuo em. temput.

Mä olen jo 83-vuotia, en tuollaisia puhdistustemppuja osaa. Kyllä tämä 9 vuotta vanha läppäri  vielä toimii, mutta hidas on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän