Paljonko teillä menee rahaa ruokiin kuukaudessa?
Itsellä varmaan 150e yksin asuvana, mutten paljoa ole seurannut
Kommentit (71)
Just laskin. 2021 meni ruokaan keskimäärin 607 euroa kuukaudessa. Vuonna 2022 meni ruokaan keskimäärin 590 euroa kuukaudessa. Sain jopa tiputettua kuluja vaikka ruuan hinta on noussut. Se on ollut tietoinen päätös. Ostettu -30% aleruokaa, tehty enemmän itse, leivottu enemmän itse ja vaihdettu moni tuote edullisempaan.
Tuo sisältää vain ruuan, talousjuttuihin kuten leivinpaperiin, wc-paperiin, nenäliinoihin, shampooseen, pyykinpesuaineeseen jne. menee tuon päälle keskimäärin 50 euroa kuukaudessa.
Perheessä kaksi aikuista ja kaksi teinipoikaa 17v ja 19v.
150-200 e sisältäen ruuan lisäksi päivittäistavaran, yksi aikuinen.
200-300e/kk, kaksi aikuista. Voi mennä myös vähemmän, jos anoppi sattuu tyhjentämään pakastintaan.
Vierailija kirjoitti:
Just laskin. 2021 meni ruokaan keskimäärin 607 euroa kuukaudessa. Vuonna 2022 meni ruokaan keskimäärin 590 euroa kuukaudessa. Sain jopa tiputettua kuluja vaikka ruuan hinta on noussut. Se on ollut tietoinen päätös. Ostettu -30% aleruokaa, tehty enemmän itse, leivottu enemmän itse ja vaihdettu moni tuote edullisempaan.
Tuo sisältää vain ruuan, talousjuttuihin kuten leivinpaperiin, wc-paperiin, nenäliinoihin, shampooseen, pyykinpesuaineeseen jne. menee tuon päälle keskimäärin 50 euroa kuukaudessa.
Perheessä kaksi aikuista ja kaksi teinipoikaa 17v ja 19v.
Perheemme vaatteet maksavat keskimäärin 127 euroa kuukaudessa, sisältää kengät. Pidän myös siitä kirjaa.
Meillä menee vajaa 300e yhteensä siis kahdella hengellä, ja siihen kuuluu kaikki keittiö-wc - sekä muut keittiössä tarvittavat leivinpaperit foliot jne. Siinä on myös hygieniatarvikkeet ect.
Helppo seurata ,kun on tilattu jo kauan kaikki ruokakassit kotiin.
Joku älähtäö- ette vaan syö terveellisesti.??
Kyllä, nimenomaan terveellisesti syömme. Se tarkoittaa, täysjyväleipää sämpylöitä, Oliiviöljyä, beceliä, perunaa, porkkanoita, parsaa, punajuurta, sipulia, valkosipulia, lanttua, raejuustoa ,piimää, kanaa, soijarouhetta, hiukan jauhelihaa, linssejä, kananmunia, tummaa makaroonia, tomaattia hiukan, sitr melissaa tms salaattia hiukan vain..Lohta nykyisin vähemmän , vielä pari vuotta sitten 2x vk.
Kahvin kanssa pullasiivuja,kahvia. kesällä ostettuja mustikoita, joskus leivotaan korvapuusteja. Että näin meillä.
Kun ei nuo säät yleensä Suomessa salli , ei saada D-vitamiinia auringosta, Joten D3, C, B-vitamiinit, kalaöljy (kun ei sitä lohta), magnesiumia.
Ukoillaan ,kävellään , salilla1xvk. Ollaan normaalipainoisia ja energisiä ikäihmisiä. Ei ollut mitäään flunssia ollut kymmeneen vuoteen.
Helppo tilata oikean hintasia ruokatarvikkeita netistä. Valmisruokia ei syödä. Teen kerralla paljon. Pääsee helpolla.En pidä keittiöhommista.
Käytämme runsaasti kaupan omia merkkejä.
Aikaisemmin meni 800, nyt hintojen noustua menee tonni.
Vierailija kirjoitti:
600-1000€ yksin. Pelkkään kahviin menee jo kymppi päivässä. Lounas on 14€. Kotona pastaa, jogurttia ja muuta edullista.
Myös minulla 600-800 e/ kk yksin. Nyt olisi tavoite laskea tämä jonnekin 400-500 euroon ja vaikealta tuntuu. Tietysti löysät pois lähtee heti sillä, että laittaa ulkona syömisen minimiin, mutta sitten tuleekin vaikeampi osuus.
Olen muutaman vuoden seuraillut kuluja ja meillä liikkuu siinä 250-400€ välillä. 1 aikuinen ja 2 lasta. Nyt haluaisin tästä vähän nipistää eli pitäisi suunnitella paremmin mitä ruokaa laitan niin että siitä saisin evästä töihin. Lapsoset syövät arkisin muutaman aterian päivähoidossa ja koulussa.