Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut, joita ei kiinnosta fiktio yhtään?

Vierailija
01.01.2023 |

Tv-ohjelmat, kirjat...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiktiokaan ei ole kokonaan fiktiota, koska se sisältää aina joitakin aineksia todellisuudesta. Eihän tyhjästä voi keksiä mitään. Monissa romaaneissa on paljonkin omaelämäkerrallista sisältöä.

Ja vastaavasti tietokirjallisuus ei ole mitään jumalan sanaa.

Jumalan sana on ihmisen keksimää fiktiota. 

Vierailija
22/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoita ette kuitenkaan pääse pakoon. Esim. politiikka on täynnä tarinoita, myös monet tietokirjat kirjoitetaan nykyään tarinalliseen muotoon. Ihminen hahmottaa maailmaa pitkälti tarinoiden kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiktiossa kuvataan ihmissuhteita useimmiten todella teennäisellä tavalla, mikä häiritsee. 

Vierailija
24/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä fiktiosta. Jos olisi vaikka elokuva, jonka aiheena olisi avaruusolentojen vierailu tai hyökkääminen maapallolle, niin se oikein toteutettuna on ihan jees. Tai sitten vaikka jos olisi taistelu tekoälyä vastaan, jonka hallinta ollaan menettämässä. Ne on asioita, jotka voisivat oikeasti joskus vielä toteutuakin, vaikka niitä fiktiokategoriaan istutetaankin.

Sitä vastoin kaiken maailman Harry Potterit, hobitit ja klonkut on oikeasti kuvitteellista settiä ja niitä fanittaa lähinnä lapsenmieliset.

Vierailija
25/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa  vaan fiktio. Todellisuus on paha.

Vierailija
26/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autofiktiosta usein pidän.

Vierailija
27/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut ihmiset jotenkin tukahduttavat sen puolen itsestään.

Vierailija
28/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvitti joskus, kun catfishasin yhtä miestä ja hän kertoi, ettei ole lainkaan kiinnostunut keksityistä tarinoista. Silti oli täysin uppoutunut siihen tarinaan, jota minä hänelle satuilin.

Vierailija
29/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjat ja tv-ohjelmat, joissa on jotain velhoja ja taikavoimia, ovat ihan hanurista. Tositapahtumiin perustuvat tai elämänkerralliset jutut kiinnostaa paljon enemmän. Kaikenlaiset dokumentit, uutiset ja asiaohjelmat on ihan jees ja siinä sivussa saattaa vähän sivistyskin kasvaa.

Vierailija
30/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette sitten tulleet tilaan jossa kirjat ja elokuvat ovat muuttuneet tylsiksi? Mitä kirjoja etc?

Vierailija
31/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, ettei se kiinnosta yhtään? Eikö ensin pitäisi perehtyä kaikkeen maailman fiktioon ennen kuin voisi sanoa, ettei mikään siitä kiinnosta?

Vierailija
32/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi. Pitkin hampain suomennan työkseni kaunokirjallisuutta mutta kirjoitan itse tiukkaa asiaa.

Olet väärällä alalla.

Vierailija
33/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä nykyinen maailmantilanne on  parasta fiktiota ever.

Vierailija
34/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että en yhtään jaksa katsoa sarjoja tai elokuvia, niissä on aina jotain mikä ottaa päähän epäloogisuuden tai vastaavan takia. Nuorempana nautin niistä kovasti. Kaunokirjallisuudessa tämä ei niin haittaa

Vierailija
35/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tätä normaalia elämää joka ketun päivä. Totta ketussa haluan lukea ja katsoa pelkkää fiktiota. Muu on niin nähty. Ei mua kiinnosta, mitä voi tapahtua naapurin Pekalle oikeasti. Mä janoan jotain tämän todellisuuden ulkopuolelta.

Vierailija
36/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "tämä todellisuus"?

Vierailija
37/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat kiinnostaa. Elokuvissa kiinnostaa se visuaalinen puoli ja äänimaailma tarinan lisäksi. Ei kiinnosta toimintaelokuvat, vaan tarinan pitää olla syvempi. Kirjat fiktiona ei kiinnosta niin helposti kuin elokuvat.

Vierailija
38/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksi en lue mediaa

Mitäs tällä palstalla? Totisinta totta kaikki?

Vierailija
39/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää väitän, että mulla on 35-senttinen penis. Onko tää sitä fiktiota?

Vierailija
40/40 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää väitän, että mulla on 35-senttinen penis. Onko tää sitä fiktiota?

Ei. Se on vaan vale!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme