Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään kokemusta huonon ryhdin korjaamisesta?

Vierailija
01.01.2023 |

Onkohan ihan mahdotonta? Teinistä asti ollut huono ryhti, nyt olen 30. Ryhtini on se perus eli hartiat lysyssä, pää työntynyt eteenpäin ja huomaan myös, että pidän päätä takakenossa. En ennen edes tajunnut, että minulla on huono ryhti, kunnes parikymppisenä siitä minulle huomautettiin. No, silloin en asialla kuitenkaan kovin päätäni vaivannut, mutta nyt olen viimein tajunnut kuinka tärkeää hyvä ryhti olisi. Ihan terveydellisistä syistäkin jo, mutta myös ulkonäön kannalta.
Tuntuu kuitenkin, että onkohan mun luut ym. oikeasti kasvaneet niin, että tätä ei enää pysty korjaamaan. Onko kellään kokemusta tai tietoa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutille, mars

Vierailija
2/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarille. Jos ei ole siihen varaa katso netistä ohjeita mitä liikkeitä treenata vahvistaaksesi erityisesti syviä vatsalihaksia ja pakaralihaksia. Jo niiden treenaamisella alat huomata selvää muutosta ryhdissä. Toki monipuolinen koko kroppaa vahvistava treeni on myös tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistelemalla ja jumppaamalla se korjaantuu. Mutta niitä liikkeitä pitåä tehdä monipuolisesti ja påivittäin ja sen lisäksi asento pitää muistaa korjata monta kertaa päivässä - sitä pitää siis ajatella joka kerran kun nousee seisomaan, aina kun kävelee jne.

Sopivan jumppaohjelman saa fyssarilta, mitta koska olen itse tehnyt sitä lapsesta asti (oli vähän ryhtiongelmaa ja notkoselkää joten passitettiin fyssarille jo alakoulussa), voin kertoa, että niiden kaikkien pohjana on kunnon selkä- ja vatsalihaskuntoharjoitukset (muista erityiseeti vinot vatsalihakset) ja hartiavenytykset.

Vierailija
4/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuanvetotanko ovenkarmiin! Joka päivä roikut siinä niin kauan kuin jaksat. 3-5 kertaa päivässä. Tanko maksaa 10-20€.