Alkoholimyrkytyspotilaiden hoito ruuhkautti Meilahden päivystyksen
Alkoholimyrkytyspotilaiden hoito kuormitti hoitohenkilökunnan lisäksi poliiseja ja vartijoita, joita tarvittiin rauhoittamaan juopuneita, aggressiivisia potilaita.
Kommentit (109)
Sekakäyttäjiä puolet. Unohtivat mainita sattumalta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun päivystykset ovat kriisissä, pitäisi känniset aikuiset jättää kylmästi ulkopuolelle. Hoitoon vain selvin päin.
Tämä, puhallus ja nollilla hoitoon.
Jos taas hönkäset, niin jääpi siihen vaan odottelemaan että pää selviää ja katsotaan sitten uudestaan tarviiko sitä hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Sekakäyttäjiä puolet. Unohtivat mainita sattumalta.
Ne on vielä alkoholin lisäksi. Sekakäyttö, alkoholi ja kovat huumeet aiheuttavat päihteiden haitat. Pelkkä kannabiksen käyttö on vähiten haitallista päihdekäyttöä.
Tarkemmin tutkittuna luulen näiden tapausten joukosta löytyvän monia sekakäytön aiheuttamia myrkytystiloja.
Olisi fiksua jos alettaisiin puhua päihteistä yhtenä kokonaisuutena pelkän alkoholin sijaan.
Muut päihteet ovat niin iso tabu että helposti puhutaan pelkästään alkoholista vaikka kyseessä on paljon laajempi ongelma.
Päihdetapauksille pitäisi olla ihan oma päivystyksensä, siellä sen alan osaavat työntekijät jotka osaavat hoitaa ja ohjata tarvittavaan jatkohoitoon.
Eikö näitä vois vaan jättää hoitomatta julkisella. Menkööt yksityiselle omin kustannuksin. Ääliömäistä paapomista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun päivystykset ovat kriisissä, pitäisi känniset aikuiset jättää kylmästi ulkopuolelle. Hoitoon vain selvin päin.
Entä muut itse aiheutetut vaivat? Hoidetaanko liukastunutta, jos se johtuu siitä että on ollut crocsit jalassa jäisellä tiellä? Ylipainoista jolla on sydänvaivoja?
Onko alkoholi sinulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taas hönkäset, niin jääpi siihen vaan odottelemaan että pää selviää ja katsotaan sitten uudestaan tarviiko sitä hoitoa.
Millä oikeudella sinä kuvittelet sanelevasi ketä kuuluu hoitaa ja ketä ei? Minua taas ärsyttää päivystyksessä rääkyvät pikkulapset, jos ovat hiljaa niin saavat tulla, muut menköön kotiin kasvamaan ja katsotaan sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä muut itse aiheutetut vaivat? Hoidetaanko liukastunutta, jos se johtuu siitä että on ollut crocsit jalassa jäisellä tiellä? Ylipainoista jolla on sydänvaivoja?
Onko alkoholi sinulle ongelma?
Ei, mutta mielestäni alkoholin vaikutuksen alla loukkaantunutta tulee hoitaa ihan samoin kuin ketä tahansa muutakin ihmistä joka on itse aiheuttanut tilansa. Kyllähän jopa itsemurhan yrittänyttä hoidetaan.
Vihreillä näemmä vaalikampanja aluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihreillä näemmä vaalikampanja aluillaan.
Puolueista persuilla on eniten huumerikoksia. Niiden kannattaisi vaatia laillistamista.
EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa
.
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Vierailija kirjoitti:
Suomen terveydenhuollon kriisi ratkeaisi jo yksinomaan sillä, että lopettaisimme kännäämisen.
Ei vaan sillä että annettaisiin sen muutaman prosentin ( nistit ja juopot ) vetää itsensä hengiltä, niinkuin kerran kovasti sitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella sinä kuvittelet sanelevasi ketä kuuluu hoitaa ja ketä ei? Minua taas ärsyttää päivystyksessä rääkyvät pikkulapset, jos ovat hiljaa niin saavat tulla, muut menköön kotiin kasvamaan ja katsotaan sitten uudestaan.
Haha, osu ja uppos:) päihde potilaat vie tilan oikeaa hoitoa tarvitsevilta.
Ps, sunkin kannattaisi ottaa itseäsi niskasta kiinni ja lopettaa se juominen ja mahdolliset muut ryynit.
Terveisin: kyllästynyt ryyppääviin mies- ja naislapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen terveydenhuollon kriisi ratkeaisi jo yksinomaan sillä, että lopettaisimme kännäämisen.
Ei tämä kansa siihen pysty. On ihan mielisairasta että porukka ei tajua että alkoholi on myrkkyä, jota ei pidä kehoon kaataa mistään syystä. Alkoholi on tuoto tänne pohjolaan, koska ihmiset on heikkoja ja alkoholilla pidetään hirveää hintaa. Itse en ymmärrä miksi haluaisin maksaa pahasta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaten vankiloista vähenisi vangit, mielenterveysongelmat vähenisi, ja poliisien resurssit alkaisi riittää.
Tämä on täysin totta, mutta samalla täysin teoreettista, koska päihteitä ei saa ihmisiltä pois, se on nähty moneen kertaan kieltolakien aikaan.
Vähähaittainen ja halvempi vaihtoehto alkoholin rinnalle olisi kipeästi paikallaan.
Aika naiivia kuvitella että kannabis lopettaisi tai edes merkittävästi vähentäisi alkoholin käyttöä.
Itse pääsin eroon tupakasta ja alkoholista, ja nyt käytän satunnaisesti kannabista. Voin fyysisesti ja psyykkisesti paljon paremmin.[/quote.
Keskivartalolihavuus aiheuttaa sairauksia, peräpää saa olla tuhti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, osu ja uppos:) päihde potilaat vie tilan oikeaa hoitoa tarvitsevilta.
Ps, sunkin kannattaisi ottaa itseäsi niskasta kiinni ja lopettaa se juominen ja mahdolliset muut ryynit.
Terveisin: kyllästynyt ryyppääviin mies- ja naislapsiin.
Miten muka päihdepotilaat eivät oikeasti tarvitsisi hoitoa? Itse osaan käyttää alkoholia hillitysti enkä ole käyttänyt terveydenhuoltoa mihinkään muuhun kuin koronarokotuksiin, mutta silti mielestäni päihdepotilailla on ihmisoikeudet ihan yhtä perustellusti kuin sinullakin, vaikka sinä taas ärsytät minua siinä missä päihdepotilaat sinua.
Vierailija kirjoitti:
Keskivartalolihavuus aiheuttaa sairauksia, peräpää saa olla tuhti.
Jaa. Nykypaino on noin 80 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on tylsää jos ei joskus juhli näin
No kuka sitä aina jaksaa olla selvinpäin
Antaa mennä samaan tahtiin viikko peräkkäin
Kaikki murheet huuhdotaan me sisältämme näinNäin näin lauloi alkoholiin kuollut alkoholisti.
Ei tippa tapa ........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on tylsää jos ei joskus juhli näin
No kuka sitä aina jaksaa olla selvinpäin
Antaa mennä samaan tahtiin viikko peräkkäin
Kaikki murheet huuhdotaan me sisältämme näinNäin näin lauloi alkoholiin kuollut alkoholisti.
Ei tippa tapa ........
Ei tippa tapa, mutta tapa tappaa.
Alkoholi aiheuttaa Suomessa noin 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia vuosittain.