Vääristynyt kehonkuva
Ihmettelen tätä "kohua" Margot Robbiesta ja laihuustrendistä. Mielestäni hänellä on ihan normaali vartalo eikä mikään Kate Moss vartalo. Pelätään, että alkaa syömishäiriöiden määrä kasvamaan, kun lehdet julkaisee kuvia, joissa näkyy kylkiluut.
Syömishäiriöpsykologi järkyttyy kuvasta ja samaan aikaan puhuu kehorauhasta. Laihuusviha alkaa nostaa päätään.
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/syomihairiopsykologi-kun-naki-kylki…
https://www.google.com/amp/s/www.vanityfair.com/hollywood/2022/11/margo…
Kommentit (16)
Joo no ei kyllä näytä mitenkään huolestuttavan laihalta. Ihan perus hoikalta mun mielestä. Varmasti on normaalipainoinen.
Kylkiluut näkyy sopivissa asennoissa kaikilla normaalipainoisilla, joilla ei ole tautista määrää lihasta siinä päällä. Kehorauha myös muillekin kuin lihaville, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kylkiluut näkyy sopivissa asennoissa kaikilla normaalipainoisilla, joilla ei ole tautista määrää lihasta siinä päällä. Kehorauha myös muillekin kuin lihaville, kiitos.
Painu sä sen keHorAuHan kanssa VI T T U UN!
Anorektikot taas puolustelemaan. Huoh.
Mun mielestä on surullista se, että joku mieltää mun luontaisen hoikkuuden sairaalloiseksi ja syömishäiriöksi. Mutta toisaalta olen kyllä jo tottunut siihen, että kehoani saa haukkua ja arvostella mielinmäärin.
T. Hoikka nainen
Ihmiskehot on erilaisia. Toisilla näkyy luut helpommin. Itselläni näkyy esimerkiksi solisluut selvästi ja olen normaalipainoinen.
Anoreksia on vakava sairaus. Pieni ylipaino ei ole sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu sinä solvaustesi kanssa jonnekin pois ihmisten parista. Ketään ei kuulu haukkua elopainon perusteella.
Kannattaa käydä magneettikuvauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Anorektikot taas puolustelemaan. Huoh.
Minä olen sairastanut anoreksiaa ja toipunut siitä. Sinun ymmärryksesi syömishäiriöistä taitaa olla hyvin vajavaista. Toisen ihmisen kehon arvostelu ja pilkkaaminen johtaa syömishäiriöihin. Kaiken lisäksi Margot Robbie on täysin normaalivartaloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu sinä solvaustesi kanssa jonnekin pois ihmisten parista. Ketään ei kuulu haukkua elopainon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on surullista se, että joku mieltää mun luontaisen hoikkuuden sairaalloiseksi ja syömishäiriöksi. Mutta toisaalta olen kyllä jo tottunut siihen, että kehoani saa haukkua ja arvostella mielinmäärin.
T. Hoikka nainen
...tervetuloa kerhoon.
T. hoikka mies
Totta.
Eihän tuo kansikuvan malli ole edes laiha.
Vatsaa vedetty hieman sisään päin ja tuollaisessa asennossa kylkiluiden kuuluukin erottua.
Toki tuossa kuvassa erottuu liikaakin (terävyys) mutta lihavemmallakin kylkiluut paistavat kun menee makaamaan selälleen.
Niitä kylkiluita on myös voitu käsitellä kuvankäsittelyllä ja varmasti näin on tehtykin. Ihan normaalipainoinen joskin hoikka sellainen, ei oo lähelläkään heroin chic -painoa. Mulla näkyy myös kylkiluut ja solisluut selvästi vaikka bmi 22, saan paljon ikäviä kommentteja vaikka olen ollut tämän kokoinen koko aikuisikäni. Nuorena ysärillä olin vähän pyöreä 160cm ja 58kg, kokoa M, nyt samankokoisena 40v olen kokoa XS ja varmasti syömishäiriöinen. Itse en ikinä kommentoi toisten kiloja, en ikinä. On hyvä tiedostaa että kommenteilla harvoin saa mitään hyvää aikaan.
Up