Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vääristynyt kehonkuva

Vierailija
01.01.2023 |

Ihmettelen tätä "kohua" Margot Robbiesta ja laihuustrendistä. Mielestäni hänellä on ihan normaali vartalo eikä mikään Kate Moss vartalo. Pelätään, että alkaa syömishäiriöiden määrä kasvamaan, kun lehdet julkaisee kuvia, joissa näkyy kylkiluut.

Syömishäiriöpsykologi järkyttyy kuvasta ja samaan aikaan puhuu kehorauhasta. Laihuusviha alkaa nostaa päätään.

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/syomihairiopsykologi-kun-naki-kylki…

https://www.google.com/amp/s/www.vanityfair.com/hollywood/2022/11/margo…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei kyllä näytä mitenkään huolestuttavan laihalta. Ihan perus hoikalta mun mielestä. Varmasti on normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkiluut näkyy sopivissa asennoissa kaikilla normaalipainoisilla, joilla ei ole tautista määrää lihasta siinä päällä. Kehorauha myös muillekin kuin lihaville, kiitos.

Vierailija
4/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ruumiinkuva

Vierailija
5/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylkiluut näkyy sopivissa asennoissa kaikilla normaalipainoisilla, joilla ei ole tautista määrää lihasta siinä päällä. Kehorauha myös muillekin kuin lihaville, kiitos.

Painu sä sen keHorAuHan kanssa VI T T U UN!

Vierailija
6/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikot taas puolustelemaan. Huoh.

Vierailija
7/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on surullista se, että joku mieltää mun luontaisen hoikkuuden sairaalloiseksi ja syömishäiriöksi. Mutta toisaalta olen kyllä jo tottunut siihen, että kehoani saa haukkua ja arvostella mielinmäärin.

T. Hoikka nainen

Vierailija
8/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskehot on erilaisia. Toisilla näkyy luut helpommin. Itselläni näkyy esimerkiksi solisluut selvästi ja olen normaalipainoinen. 

Vierailija
9/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia on vakava sairaus. Pieni ylipaino ei ole sairaus.

Vierailija
10/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu sinä solvaustesi kanssa jonnekin pois ihmisten parista. Ketään ei kuulu haukkua elopainon perusteella.

Vierailija
11/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä magneettikuvauksessa.

Vierailija
12/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anorektikot taas puolustelemaan. Huoh.

Minä olen sairastanut anoreksiaa ja toipunut siitä. Sinun ymmärryksesi syömishäiriöistä taitaa olla hyvin vajavaista. Toisen ihmisen kehon arvostelu ja pilkkaaminen johtaa syömishäiriöihin. Kaiken lisäksi Margot Robbie on täysin normaalivartaloinen.

Vierailija
13/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu sinä solvaustesi kanssa jonnekin pois ihmisten parista. Ketään ei kuulu haukkua elopainon perusteella.

Vierailija
14/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on surullista se, että joku mieltää mun luontaisen hoikkuuden sairaalloiseksi ja syömishäiriöksi. Mutta toisaalta olen kyllä jo tottunut siihen, että kehoani saa haukkua ja arvostella mielinmäärin.

T. Hoikka nainen

...tervetuloa kerhoon.

T. hoikka mies

Vierailija
15/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Eihän tuo kansikuvan malli ole edes laiha.

Vatsaa vedetty hieman sisään päin ja tuollaisessa asennossa kylkiluiden kuuluukin erottua.

Toki tuossa kuvassa erottuu liikaakin (terävyys) mutta lihavemmallakin kylkiluut paistavat kun menee makaamaan selälleen.

Vierailija
16/16 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kylkiluita on myös voitu käsitellä kuvankäsittelyllä ja varmasti näin on tehtykin. Ihan normaalipainoinen joskin hoikka sellainen, ei oo lähelläkään heroin chic -painoa. Mulla näkyy myös kylkiluut ja solisluut selvästi vaikka bmi 22, saan paljon ikäviä kommentteja vaikka olen ollut tämän kokoinen koko aikuisikäni. Nuorena ysärillä olin vähän pyöreä 160cm ja 58kg, kokoa M, nyt samankokoisena 40v olen kokoa XS ja varmasti syömishäiriöinen. Itse en ikinä kommentoi toisten kiloja, en ikinä. On hyvä tiedostaa että kommenteilla harvoin saa mitään hyvää aikaan.