Mikä asia tai aihepiiri on eniten ajatuksissasi?
Jos ajattelet hereilläoloaikaasi niin ainakin itsellä tietyt aiheet ja asioivat dominoivat ajattelua. Ne voivat tietysti vaihdella, mutta jos ajattelee vaikka usean vuoden perspektiivillä, niin satunnaisvaihtelun takaa löytyy ehkä aihepiiri, joka on muita isommassa roolssa omassa mielenmaisemassa. Asia missä ajatukset pyörii, hyvässä tai pahassa. Eli voi olla stressaava tai sitten elämänsisältöä positiivisesti tuova aihe. Osaatko nimetä omasi: Perhe, työ, maailmantilanne, ilmastonmuutos, ystäväpiiri, terveys, yksinäisyys, liikunta, raha, menestys, sukulaissuhteet, seksi, tasa-arvo jne
Kommentit (23)
Mietin rakkaan ja sairaan läheiseni lähestyvää kuolemaa. Pelkään sitä, miten pärjään kun lapsi alkuvuodesta muuttaa pois kotoa.
Mietin, miksi sain aviomiehekseni tunnekylmän ja ikävästi käyttäytyvän miehen, joka ei ole minun hyvinvoinnistani kiinnostunut pätkääkään (hyvin esitti aivan päin vastaista ennen naimisiin menoa). Mietin, että miksi naistuttavani eivät juurikaan ehdi nähdä minua (jos 10 kertaa ehdotan eri ihmisille tapaamista, tapaaminen toteutuu ehkä yhden kerran).
Mietin, että oloni on jatkuvasti kurja ja olenkohan masentunut. Mietin, että pitäisiköhän hakea jotain apua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki muut kaverit löytää kumppanin ja itse en kelpaa.
Itsekin mietin tuota joskus.. Sitten oivalsin etten käy juuri missään jos lenkkeilyä, työtä ja kauppaa ei lasketa, enkä käytä Tinderiä tai vastaavia, useilla treffeillä juokseminen/pelkkä paneskelu ei vaan jaksa kiinnostaa.
Tiedostan kyllä että saisin kumppanin jos vain ottaisin 'jonkun'.. Mutta sehän siinä on, kun haluaisi sellaisen jonka kanssa klikkaa ja mielellään vielä miellyttää silmää.
Omat ajatukset pyörii kyllä aika paljon (edelleen) seksissä. -m60
Työt. Työpaikan työt ahdistavat ja huolettavat. Olen ollut samassa työpaikassa vuosikymmeniä ja luulin, että näin vanhana olisin jo sopeutunut. Mutta jatkuvasti siellä muutetaan organisaatiota, työtapoja ja käytäntöjä. En pysy perässä. Koko ajan tuntuu, ettei tiedä, missä mennään ja jotain unohtuu.
Tämä pyörii ajatuksissa. Pitäisikö irtisanoutua, vaikka todennäköisesti en enää pääsisi töihin mihinkään ikäni takia.
Kuitenkin julkisuudessa puhutaan että työuria pitäisi pidentää.
Kaksi asiaa on aina mielessä. Pilde ja päihteet.
Raha ja mitä teen sillä :)
Pyöritän exceliä jatkuvasti erilaisia skenaarioita pohtien miten saan eniten rahaa sivuun.
Ja sitten toisessa excelissä pyöritän matkakohteita että minne sitten matkustan säästöilläni.
Raha ja miten saan sen riittämään. Mikä isompi lasku on tulossa ensi kuussa, meneekö auto katsastuksesta läpi vai tuleeko korjaamoläynti, riittääkö sähköennakko mihinkään jne.
Ajattelen purjehdusta. Olen katsellut vesisateessa Päijännepurjehduksen lähtöä Säynätsalossa. Ikinä en kuitenkaan ole päässyt purjeveneeseen.
Ikääntyminen, elämänilon menetys, alakulo ja ristiriidat vanhemman kanssa (iäkäs ja vaativa), yksinäisyys. Aika synkkä kattaus.
Nuoruuden rakastani jota kaipaan ja ikävöin edelleen.
Mietin usein ja joskus liikaakin / liian usein miksi en saanut pitää häntä, miksi asiat meni niinkun meni, mitä jos olisimme pysyneet yhdessä, miksi hän kuitenkin (6v eromme jälkeenkin) vielä kertoi kaipaavansa edelleen minua ja kuinka olisi halunnut naimisiin kanssani mutta meni kuitenkin naimisiin sen kanssa jonka kanssa silloin seurusteli, vaikkei ollut koskaan kosinut häntä. Huijasiko se rotan näköinen äm..ä hänet alttarille jollain valheella (esim ilmottamalla olevansa raskaana).
Mietin usein mahtaako tuo mies vieläkin edes joskus kaivata minua.
Tämä asia ja tämä mies on pyörinyt ajatuksissani aika ajoin koko aikuisikäni, reilut parikymmentä vuotta.
Ainakin työ vie suuren osan ajatuksistani. Olen työorientoitunut ja se on minulle tärkeä osa elämää.
Luonto ja eläimet, niiden parissa lataan akkuja ja ne ovat hyvin tärkeitä elementtejä.
Lukeminen ja kirjat, uuden oppiminen.
Ylipäätään uteliaisuus elämää kohtaan. +Elämästä nauttiminen, tämä on ainoa jonka saamme. Optimismi.
Nainen 36
Ja mitäköhän sitä tänäänkin ajattelisi. Ainakin että mitä voisi syödä seuraavaksi.
Mielenkiintoinen kysymys.
Aiheet vaihtelevat ja sekin vaihtelee, kuinka usein aiheet vaihtelevat. Usein kuukauden tai muutaman kuukauden välein. Jotkut aiheet jäävät täyttämään ajattelua voimakkaammin. Jotkut vievät kaiken tilan muulta ajattelulta. Silloin muusta ajattelusta puuttuu palasia. Siitä tulee vaillinaista ja harkitsematonta ja päätösten teko vaikeutuu.
Kysymystä siitä, mitkä aiheet ajattelua täyttävät eniten on kiinnostavaa miettiä. Vastauksesta voinee johtaa lisää vastauksia siihen, mitä tarpeita ajattelun taustalla on, mitä valintoja kohti ajattelu ohjaa ja kuinka tietoista toiminta on.
''''
Miten saan rahat riittämään?
Ei ole varaa mihinkään?
Pystynkö maksamaan laskut tässä kuussa?
Mistä saisin itselleni sopivan työpaikan?
Miten ihmeessä jaksan tätä sontaa?
Voiko ihminen kuolla jos vain luovuttaa henkisesti?
Hyvä kysymys
Viime aikoina miettinyt miten mun tätä elämääni pitäisi elää. En tiedä, mitä oikeasti haluan. Rahaakin on kertynyt enkä tiedä mitä sillä tekisin. Pitäisikö alkaa matkustella, mutta minne menisin? Pitäisikö mennä deittipalstalle, ongelma on, etten oikein ole kiinnostunut seksistä. Naiset tuntuu vierailta, ajatusmaailma niin erilainen. Ehkä ystävä, mistä, miten? Jotain kuitenkin pitäisi tehdä.
Olen 40+ -mies.
Minun ajatuksissani on ruoka. Ei niinkään syöminen, mutta ruoanvalmistus, erilaiset ruokakulttuurit ja valmistamistekniikat. Näen yöt pitkät unia ruoanvalmistamisesta, yleensä unissa osaan kaikkea tosi hyvin, mutta valveilla en niinkään. :D
Kyllä ajatukset ovat ilmastonmuutoksessa, luontokadossa ja Ukrainan sodassa. Maailmantilanne mietityttää myös. Lisäksi oma ikääntyminen mietityttää ja sen tuomat varjopuolet.
Miksi kaikki muut kaverit löytää kumppanin ja itse en kelpaa.