Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuisten tiistaitohinat

14.11.2006 |

:)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo.annikille ja miehelle kovasti voimia. *halaus* Tietysti sitä toivoo että omalla lapsella olisi kaikki mahdollinen hyvin ja parhain päin, ja nyt on huoli valtava. Onneksi tosiaan mahdollisuudet ovat vielä 75% että kaikki olisi kunnossa. Ja nyt on mahdollisuus kuitenkin valmistautua henkisesti huonompiinkin uutisiin, eiukä tule synnytyksen jälkeen yllätyksenä. Vaan eipä nämä lohduttelut varmaan sitä iskua paljon vaimenna. Toivottavasti kuitenkin pystyttte myös iloitsemaan raskaudesta epätietoisuudesta ja huolesta huolimatta, ainakin jossain vaiheessa.

Omia kuulumisia en nyt muista mitä piti kertomani. Paitsi että uskon nyt tunteneeni useampana yönä liikkeitä, vaikka niitä joutuukin tarkkailemaan tarkasti, ettei sekoita esim mahan murahteluihin. :) Välillä tulee niin selkeitä napautuksia mahan sisällä, etten usko niiden mitään muuta voivan olla. Saa nähdä voimistuvatko tässä viikkojen vieriessä.

Sain soiton huomiseksi töihin, tosi kivaa! Varsinkin kun koulu on tuttu, olin siellä viime vuoden töissä. Pääsee näkemään tutut opettajat ja oppilaat, eikä opetettava ainekaan ole mikään kamalan vaikea. (liikuntaa ja terveystietoa) Olen ihan innoissani.

Tosiaan, laittakaa esittelynne tuohon viimeisimpään pinoon. (kiitos taas 3xäippä74) Olen sen verran laiska pinoemäntä, etten käy niitä vanhempia esittelypinoja lukemassa, joten joku voi jäädä kokonaan listalta jos on vahingossa laittanutkin esittelynsä vikapinoon. Onneksi tässä on vielä toukokuuhun aikaa, uskon että kaikkien tiedot löytävät tiensä tuonne listaukseen ennen synnärille lähtöä. ;) Viimeisin päivitys on tehty 8.11.

-v&pikkupeikko 15+5-

Vierailija
22/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas paljon tullut tekstiä:D en oo tänään vielä konetta avannutkaan,nyt ekan kerran ajattelin kokeilla,jos hetken ehdin täs lueskella ja kerkesin ainakin lukemaan teidän jutut:) nyt yritän vähän kirjotella vaikkei mulle kuulu mitään uutta!!

MINNIS80 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:) ja olikos muita käynyt? onnea joka tapauksessa kaikille!!!

LARULLE jaksuja paljon!! meillä mies ei osallistu neuvola käynteihin eikä ollut ultrassakaan mukana. varmaan rakenne ultraan kyllä tulee koska sattuu olemaan sillon vielä joulu/talvilomalla niin pääsee mukaan=) viimeksikin oli vain rakenneultrassa ja perhevalmennuksessa mukana.

KEIJO.ANNIKILLE täältäkin paljon voimia ja haleja!! eihän tuo tosiaan vielä takaa mitään vikaa lapsessa!!hassua muuten että se rajakin vaihtelee,miten muistan et tääläpäin 3 on raja,sen jälkeen tutkimuksiin. en nyt 100%varma ole ja ehkä on lukemat muuttunut. mutta eihän nuo ole ikinä mitään varmoja! toivotaan kuitenkin parasta teidän kohdalla ja saisitte terveen vauvan!

KITALLE ja MIRAGE84:lle huonoon oloon paljon jaksuja ja toivottavasti helpottais pian!! on se niin inhottavaa,että toisilla se huono olo jatkuu ja jatkuu ja toisille sitä ei edes tule:(

a1b1c1 TERVETULOA mukaan!!:D

MARTINA1 kyseli neuvolasta...mä en oo huomannut et meillä vaihtelis käytäntö kuinka usein on käyntejä vaikka onkin uudelleen synnyttäjä.

mulla on kuukauden välein ainakin tällä näkymin johki 30viikolle asti ja aina tietysti tarpeen mukaan useemminkin.

Ou nyt täytyy mennä..poika roskiksella....hyviä vointeja kaikille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daim: Mulla on kans tuota pahaa makua suussa.. Oletko polttanu ennen tupakkia? Ihan sillä kysyn, kun itse oon että oisko se siitä kii sitte..

Kyselin nimittäin tästä jo aiemmin, eikä kukaan ainakaan ilmottanu et tätä ois..

Eikö oo tosi inhottava vaiva? Mun tekis mieli syyä jotain hyvää koko ajan, varsinki sillon ku eniten se paha maistuu. Joka mullaki muuten tarkemmin ajateltuna on ruuan jälkeen..

miitu

Vierailija
24/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KeijoAnnikki,

Kovasti haleja ja rauhallisuutta tilanteeseenne. Kovasti ovat teidät pelästyttäneet! Yleensähän tuo riskiraja turvotukselle on 3mm!!! Ihme, etteivät ottaneet veriseulaa...siitähän olisi saanut sen riskiluvun, joka olisi paljon tarkemmin kertonut tilanteenne. NP-ultrahan kertoo vain 60% tilanteesta, veriseulan kanssa 90%. Eikä ole totta, että iäkkäällä se aina pomppaa. Ite täytin just muutama päivä sitten 40 vee ja mulla veriseerumi tulos oli 1:1000! Mutta ekan lapsen kanssa riskirajalla, jonka sitten NP-ultra (turvotusta 1mm) tarkisti 1:270:een (riskiraja 1:250), emmekä edes menneet jatkotutkimuksiin ja terve poika syntyi. Olkaa levollisin mielin, suuremmalla todennäköisyydellä teillä on kaikki hyvin. Ei kannata murehtia ennen tuloksia, ennen kuin toisin todistetaan, teille on tulossa terve vauveli! Jaksuja, haleja, siunausta!

Mama2006

Vierailija
25/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huomasin tuossa että monellakin oli samana päivänä laskettu aika kuin mulla, eli siis 30.5. Kiva juttu!

Minulla tuo np-ultra on 23.11, sinne kun jaksaisi odotella. Näkyy olevan vähän paikkakuntakohtaisiakin nuo että millä viikoilla mennään np-ultraan. Itsekin luulin että se olisi aikaisemmin, mutta pääasia että aika on nyt tiedossa ja on jotain mitä odottaa.. ja JÄNNITTÄÄ! Mies minulla tulee mukaan, näin olimme suunnitelleet. Tuntuu, ettei miehet niin kauheasti taida tuota ultraa, tai koko raskauttakaan, jännittää, ei se ole tietenkään niin konkreettista heille kuin meille naisille. Meinaan että kun meillä noita kaikenlaisia oireita jossain vaiheessa jokaisella on! :)

Masu minulla on alkanut pullistelemaan, ei enää pelkästään iltaisin (turvonneena), vaan myös aamullakin näyttää sievä pömppis olevan. Ei sitä varmaan muut huomaa, jotka eivät tiedä, näytän vaan niinkuin oisin vähän lihonut! Mies kyllä huomaa. Onko kellään muulla tässä vaiheessa alkanut jo näkymään?

Illanjatkoa odottajille!

sämpyläinen 11+6

Vierailija
26/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tiistaita vaan minunkin puolestani!! :)

Täällä on ollu neuvolasta puhetta, mulla on käynti kerran kuussa ja toista odotan. Esikoisesta oli kanssa kerran kuuhun käynti. Nyt siellä ei tosin tarvitsisi ravata ihan näin usein, ei ole mitään kysyttävääkään. Menee sillä kaavalla jatkossa, paino pissanäyte, verenpaine ehkä hb,sydänäänet ja kohdun kasvun mittaus...

Täällä Tampereella on kanssa tuo down-riskiluku 3mm, jonka jälkeen vasta passitetaan jatkotutkimuksiin. Ja varmasti se selviää vasta lapsivesi-näytteestä tai istukka-näytteestä. Ja nuo tutkimuksethan ei näytä kuin 21,13 ja 18 trisomiat. Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki on hyvin keijo.annikki!

Daim kyseli pahasta mausta, juu täällä nousee käsi pystyyn. Hyi hitto ku oli kamalaa juoda spriteä isänpäivänä kun maistui ihan kissanpissalle! ( en tosin ole maistanut, mutta sille mille kuvittelee sen maistuvan ;) )

Ja tää närästys, voi luoja!!! Mitä se on sitten kun masu on isommillaan, mä varmaan kuolen siihen :(

Tervetuloa uusille, oli ainakin a1b1c1!! :)

Ja onnittelut ultrassa käyneille ja sydänäänten kuulijoille!

Voimia kita ja mirage pahoinvoinnin keskelle!

Laru, nyt lepäät ja laitat miehen hoitamaan poikaa! Vielä monta kuukautta ennen kuin vauva saa syntyä. Onneksi lepo on auttanut supistuksiin.

(.) Mulla on ens neuvola ja ultra 23.11 eli enään puolitoista viikkoa, niin näkee pikkuisen ja kuulee sen ihanan tykytyksen :)

Seuraavana päivänä(24.11) lähdetäänkin sitten ulkomaille, ollaan melkein 3 viikkoa, joten sen ajan olenkin sitten nettipimennossa :(

Ihana nähdä kaveri ennen reissua, että tietää kaiken olevan ihan varmasti kunnossa!

Jos teillä on ideoita kuinka saada vilkas reilu vuosikas viihtymään koneessa 3,5 tuntia, niin vinkkejä otetaan ilolla vastaan! :)

Ja apua tähän närästykseen???

OP, Käpy 15+0 & " iivari" 1v2kk

Vierailija
27/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kita: sitä samaa 12. viikkoa tolkutettiin mullekin..nokun sen ohi mentiin niin sitten se oli 14 viikkoa.. Nyt on kuulemma sen pakko loppua 16.viikkoon mennessä..kuten kuulemma tuo selkäkipukin.. Tiedän että se on yksilöllistä mutta silti ahdistaa vain odottaa että josko huomenna olis parempi. Odotan vain sitä hetkeä kun kaikki sanoo että tuntee olevansa elämänsä voimissa ja jaksaa mitä tahansa..hehkuva raskaana oleva nainen. Tästä on kyllä hehkut kaukana:( Annan kyllä meriittiä niille joilla on vielä lapsi hoidettavana tähän päälle..itse en jaksa edes itsestäni huolehtia. Koirakin on joutunut tyytymään mini-lenkkeihin.

No toivotaan että tämä helpottaa, ja voidaan katsoa tätä sitten taaksepäin hehkuvan naisen silmin:)

Meillä on kanssa neuvolat noin kuukauden välein näin alkuraskaudessa. sitten jossain vaiheessa se muuttuu 2-viikon ja viikon välein.

Meillä mies on ollut joka neuvolassa ja ultrassa mukana. Olen kyllä ollut siittä kiitollinen. Sanoin kyllä ettei tarvi enää neuvolaan tulla jos ei ehdi. Varsinkin sitten kun niitä alkaa olla lyhyemmillä aikaväleillä.

no joo..jaksamista kaikille!! Mirage 14+3

Vierailija
28/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vain kysynyt siitä kotidoplerista. Onko ollut hyvä hankinta? Toimiiko se? Olis niin ihana saada nauhotettua tuota sydämentykytystä :)

OP

ps. noista neuvola/ultrakäynneistä vielä... Meidän ukko on ollu joka kerta mukana, kun on niin joustava työ :)

Vierailija
29/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitu78 ja Onnipapunen: oon nuorempana polttanu tupakkia ja sitten se jäi sellaseksi sillon tällön, kun menossa oltiin ja joi polttamiseksi. Nyt viime uutenavuotena sitten päätin yhtäkkiä, että nyt loppu sitten se vähäinenkin polttaminen ja siihen se on sitten jäänytkin. Joten en polta.:)

Ihmeellinen juttu kyllä toi, että ruuan jälkeen maistuu ihan kaameelle suussa.:/

Muuten Onnipapunen..ollaan just teijän jälkeen menossa ultraan eli perjantaina 24.11.:) seuraava neuvola onkin siinä sitten viikon päästä vasta.:)

Nyt pitää lähteä, kun kaverilta tuli kutsu koirapuistoon..:)

Illajatkoja kaikille!

T: Daim rv 14+6

Vierailija
30/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Keijo.Annikille jaksamisia. Omassa lähipiirissäni on ollut vain yksi lapsi jolla on ollut niskaturvotusta ja hän on kyllä terve ja oikein reipas tyttö. Eli onneksi seulat ei osaa kertoa koko totuutta. Kaikki toivovat varmasti teille parasta. Parasta toivon myös Larulle.

Omaa napaa: oon miettinyt että pitäisiköhän töissä kertoa raskaudesta. En ole vielä kertonut koska oon sijaisena ja tarvitsen ensi vuodeksi työsopimuksen. Raskaus ei saisi vaikuttaa, mut en ole siitä ollenkaan vakuuttunut. Se miksi ajattelin että pitäisikö kuitenkin kertoa on että töissä on lapsia jotka tulevat suin päin päälle. Lyövät ja potkivat, enkä tietenkään halua iskuja mahaan. En tiedä, uskaltaako tässä avata suunsa. Joka tapauksessa vaihdan toiselle osastolle joulun jälkeen, siellä ei sitten ole tällaisia tilanteita... Onko jollain hyviä ehdotuksia?

Tänään on itsellä 12. vko täynnä. Eli jos perjantaina ultrassa näkyy että sydän sykkii niin aletaan olla jo varmemmilla vesillä.

T:Moskuliini 12+0

Vierailija
31/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan sitä kertoa että oon kuullu että se ihanuus kuuluu tähän raskauteen, yleensä kyllä loppupuolella kun vatsa isonee. Vatsa ilmeisesti painaa jotenkin niin että tie vatsalaukkuun ei ole ihan kiinni kuin normaalisti joten vatsahapot " nousee" ylös suuhun pahana makuna. Myös närästys tulee kuvioihin loppuvaiheessa (nimimerkillä kokemusta löytyy!) samasta syystä.. On kyllä tosi ärsyttävää, varsinkin kun esim närästys tulee silloin kun menee nukkumaan, mulla meni ekassa raskaudessa aika monta purkkia rennietä.

Vierailija
32/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni kiireessä ja tänään olen muutamaan kertaan jo yrittänyt kirjoittaa, mutta aina on tullut keskeytys. Huima määrä kirjoituksia tänään ja eilen! Jotain halusin kommentoida...

KEIJO.ANNIKILLE jaksua epätietoisuuteen. Olen aika paljon seurannut näillä palstoilla kirjoittelua erilaisista seuloista ja tuntuu, että lähes poikkeuksetta tuloksena on kuitenkin ollut aivan terve lapsi. Ja muuallahan tuntuu olevan korkeammat raja-arvotkin, joten yrittäkää olla liikoja huolehtimatta (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän).

LARULLE myös tsemppiä, toivottavasti pääset pian ultraan tarkastamaan tilanteen ja saat kotona levättyä.

PIRPALIINA, toivottavasti vuodot nyt loppuivat tohon. Minulla oli itselläni viime raskaudessa istukka ensin kohdunsuun päällä, ei tosin aiheuttanut vuotoja ja nousi sitten ylöspäin. Tämän takia selvittelin asiaa paljonkin netistä eri lähteistä ja vaikka vuotoa saattaa tulla runsaastikin, niin harvemmin se kuitenkaan uhkaa raskauden jatkumista ja useimmitenhan istukka siirtyy ylemmäs kohdun kasvaessa.

Tervetuloa kaikki uudet, ainakin EMILIA ja A1B1C1!

N-77 tuplasti onnea!

Meillä mies ei pääse mukaan neuvolaan eikä ultriin, koska minun on otettava ultrat semmoiseen aikaan, että mies pääsee töistä kotiin hoitamaan 2-vuotiastamme. Tuostapa muistuikin mieleeni, että täytyy yrittää vaihtaa rakenneultran aika, kun mies lähtee juuri silloin työmatkalle.

Jaksuja myös kaikille, jotka edelleen painivat pahoinvoinnin kanssa. Saisi se ihana energinen keskiraskaus jo koittaa meille kaikille! Itselläni on tätä nykyä ihan hyvä olo, tosin ei ollenkaan energinen. Närästystä on ollut muutamana päivänä, kauhistus ei kai se tällä kertaa ala jo näin aikaisin:( Sama paha maku suussa ruokailun jälkeen on myös vaivannut, mistäköhän johtunee?

Meillä on neuvola käynnit nyt alkuun kuukauden välein, sitten kahden viikon ja jossain vaiheessa viikon välein. Eli ei näytä olevan mitään eroa ensi- ja uudelleen synnyttäjien välillä.

Tosi monet ovat tunteneet jo liikkeitä, ihanaa! Täällä vielä odotellaan. Mulla on perinteisesti kuuluneet aina aika myöhään, mutta varmaan kuitenkin tässä muutaman viikon sisällä, ei vaan jaksaisi odottaa. Lapsetkin malttamattomina kysyvät, että joko se potkii:)

Kolmeplusyks ja 15+6

Vierailija
33/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vaan neuvola käynneistä eli täällä myös alkuun kuukauden välein ja sitten jossain vaiheessa 2viikon ja lopulta 1viikon välein. Edellisessä raskaudessa asuin vantaalla ja siellä oli kyllä alkuun väliä 6viikkoa ja jos oli ollut lääkäri tai ultra niin jopa pitempäänkin ja loppu vaiheessa kävin neuvolassa kuukauden välein viikolle 36-37 ja sitten ehkä n. kahden viikon välein laskettuna päivänä totesivat että seuraavan kerran sitten sairaalaan yliaikais kontrolliin 10pv päästä. Olisin kyllä mielummin käynny vähän useammin, vaikka 3 raskaus oli kyseessä. No täällä tuntuu menevän fiksummin on se kumminkin pieni vaiva käydä neuvolassa hieman useammin jos saa varmuuden, että kaikki on hyvin.

Murmeliitta rv 14+3