Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuisten tiistaitohinat

14.11.2006 |

:)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä ollaan oltu uudestaan np-ultrassa, ja laskettu aika pysyi kuitenkin täällä toukokuisten puolella, ilmeisesti 30.5., rv oli ainakin 11+6. Olikos jollain muulla samat viikot et tietäis varmuudella?? Sairaalassa oli nimittäin tietokoneet pimeenä joten hän ei voinu laskea mulle sitä aikaa.. Ja ihan helpottavaa nähdä se pieni sydän siellä sykkivän, kun neuvolalääkäri ei saanut sitä viime viikolla kuulumaan..

T: minnis80 rv 11+6

Vierailija
2/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo juuri aloittaa pinon, kun en sitä löytänyt, mutta ehditkin ensin:)

Pirpanalle tsemppiä! Oli varmasti raskas kokemus noin voimakas vuoto. Toivottavasti nyt ei enää vuotelisi ja istukkakin löytäisi ylöspäin kohdun kasvaessa.

Sämpylä kyseli voiko olla np-ultra 14+1. Olit kyllä korjannut, että omasi onkin 13+1. Mulla on nyt sellanen tilanne, että olen saanut kahdesta lähetteestä huolimatta nyt vain yhden ultra-ajan, josta en tiedä kumpi se on np-ultra vai kohdunkaulan tarkistus vai molemmat. Mielummin tietysti tarkistuttaisin kerralla kaikki. Olen vain ihmetellyt, kun silloin viikkoja on 14+0 ja minäkin olin kuvitellut jotenkin, että np-ultra tehdään ennen kuin viikkoja on täysi 14. Tosin lukeehan tossa neuvolan lapussakin, että se tehdään 12-14 raskausviikolla, että kyllähän se varmaan ihan oikein on :)

Kävin lukemassa vanhoja pinoja ja löysin vain eilisen ja lauantain. En jaksanut selata sen pidemmälle, vaikka viimeksi kävin torstai aamupäivällä lukemassa teidän kuulumiset. Itse kirjoittelin viimeksi varmasti niistä supistuksista. Soittelin sitten vielä neuvolaan torstaina, kun tuntui, että niitä vaan tulee ja tulee. Neuvolatäti neuvoi heti ottamaan yhteyttä terveyskeskuksen sairaanhoitajaan ja sairaanhoitaja ohjasi suoraan lääkärille. Menin sitten pika-ajalla lääkärille, joka laittoi heti sairaslomalle. Olen nyt vielä tämän ja ensi viikon sairaslomalla näiden supistusten takia. Perjantaina sain sitten kunnon flussan ja sen ansiosta olen todella ottanut rennosti. Lauantaina kävin pikaisesti kaupassa ja tuntui, että taju lähtee :) Supistuksia ei kyllä ole nyt ollut kun ihan pari päivässä, johtuen varmasti tästä levosta.

Lääkäri terveysasemalla oli kyllä tosi ärsyttävä. Hän oli jotenkin tosi ivallinen ja vähättelevä. Itsekin aloin jo loppua kohden hermostua. Hän vielä sattuu olemaan meidän omalääkäri, jonka luona olen kerran aiemmin käynyt pojan takia. Silloinkin jäi paha maku suuhun. Itse käyn yleensä yksityisellä vakuutuksen turvin, joten ei toivottavasti tarvitse pojan takia kovin usein tähän lääkäriin enää törmätä.

Tänään menen neuvolaan ja täti lupasi, että yritetään kuunnella niitä sydänääniä. Toivottavasti kuuluu. Laitan viimeistään huomenna neuvolakuulumisia.

Yritän nyt ahkerammin käydä lukemassa teidänkin kuulumisia, kun olen taas vähän pirteämpi flussan jäljiltä. Mulle muuten palasi vähän huonovointisuus tämän flunssan myötä. Toivottavasti häipyykin, kun kokonaan paranen :)

Miten muuten muilla, tuleeko teidän miehet mukaan ultraan tai tutkimuksiin? Meillä ei mies pääse varmaan mihinkään mukaan. Jotenkin toivoisin, että pääsisi, kun tämä raskaus on hänelle vielä niin epätodellista. Ja itse on niin täysillä tässä sairaslomia myöten.

No niin, palaan myöhemmin...

Laru rv 11+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on la 30.5. ja tänään rv 11+6. Mulle lääkäri neuvoi hyvän niksin tarkistaa viikot. Eli viikkojen pitäisi aina olla " jotain" +0 samana viikonpäivänä, kun on laskettuaika. Eli kun toukokuun 30. päivä on keskiviikko, niin huomenna on 12+0.

Eli me siis mennään ihan samoissa päivissä :) Mä en usko, että mulla kauheesti muuttuu, kun ovistikuilla aika tarkkaan tiedän sen hedelmöittymispäivän. Vaikka en siis vielä ole päässyt sinne np-ultraan.

Laru rv 11+6

Vierailija
4/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan mä kyl vielä postissa varmistuksen siltä kätilöltä.. Mä en löytänytkää ihan heti sitä toukokuisten la pinoa, on tainnu tippua aika alas.

Vierailija
5/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta löytyi 2,5 mikä tarkoittaa 25%:n mahdollisuutta, että on jotain pielessä. Saamme lähetteen sikiöseulontaan, seerumiseulaa ei edes otettu kun ikäni puolesta (36v) se ois todennäköisesti positiivinen. Onpa todella paha mieli :( onneksi mies oli mukana, mutta vaisuna hänkin. Kuitenkin rauhallisemmin ottaa ja rauhoittelee minuakin. Tuntuu niin tyhmältä; ei voinut ajatellakaan, että meidän kohdalla olis jotain vialla. Vaikka tutkimukset ovat suuntaa antavia niin silti olo on aika sekava. Sitä mieltä kuitenkin olemme, että katsomme tämän loppuun asti tuli mitä tuli.

Ihan typertyneeltä tuntuu, kun alussa kaikki näytti olevan niin hyvin: sydän sykkii, kädet heiluu, jalat heiluu, munuaiset kunnossa, aivot kehittymässä, sieltä masusta vilkutteli meille...

Yritän lepäillä, että jaksan illaksi töihin, mutta kaikki muut asiat ovat kutistuneet aika pieniksi tämän rinnalla. Eip olekaan enää niin väliä ehdinkö valmistua keväällä vai en.

Laskettu aika siirtyi niin, että tänään ois 12rv, mutta toukoissa pysytään.

Eihän noin täydellisessä pikku ihmisessä voi olla mitään vikaa? Eihän?

Vierailija
6/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larulle nyt vaan voimia ja pikaista paranemista. Vuodelepo on syytä ottaa vakavasti.

Itse menin yrittämään töihin eilen, josko onnistuisi taas viikkojen sairausloman jälkeen työnteko. Esimies ehdotti, että tulen kokeilemaan ja jään pois, jos en jaksa. No eilinen meni hyvin ja oli tietysti pakko tulla myös kaapista ulos, kun kaikki työkaverit ihmettelivät missä olen ollut. Eli nyt sitten tietävät todellisen syyn.

Illalla menin nukkumaan klo 9 valmiina uuten työpäivään ja niin vain heräsin yhdeltä yöllä oksentelemaan ja sitä jatkui koko aamuyön, joten en nyt sitten enää mennyt töihin tänään. Ja sairausloma jatkuu.

Alkaa olla aika voimia kuluttavaa niin henkisesti kuin fyysisesti. Eilinen sitten taisi olla liian raskas päivä, joten pakko vaan levätä taas ja koittaa kestää tätä kammottavaa kuvotusta.

Toivon kyllä sydämestäni kaikille odottaville jaksamista ja hyvää vointia. Ja muistakaa olla onnellisia, jos olo on normaali. Jos tästä joskus tokenen niin yritän muistaa arvostaa sitä terveyttä enemmän. Nyt tuntuu siltä, että en tule ikinä unohtamaan tätä viikkojen pahaa oloa.

Yksi hyvä uutinen: Sain np-ultran yhteydessä otetun veriseulonnan tuloksen postista. Eli normaalilöydös, ei down-oireyhtymää.

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
7/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on paha mieli, mutta muista nyt, että se ei vielä tarkoita mitään. Se on näiden tutkimusten huono puoli, että aiheuttaa paljon harmia, vaikka teilläkin on kuitenkin 75% mahdollisuus, että kaikki on ok. Onneksi et ole yksin.

Tsemppiä ja jaksamista sinulle ja miehellesi.

Vierailija
8/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kita jo mainitsikin, eihän tuo vielä tarkoita, että masuasukilla olisi down. Mutta tietysti nuo tulokset pelottaa!! Koittakaa jaksaa!

OP rv 15+0, jolla ei nyt oikein ole mitään asiaa...

Vierailija
9/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä suretti kun luin tekstisi.. Koita jaksaa, ja ajattele että on kuitenkin yli puolet mahdollisuus ettei mikään ole hätänä. Vaikka voin kuvitella ettei se lohduta tällä hetkellä varmaan, mutta toivottelen voimia!

Vierailija
10/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi heti voimia keijo.annikille. Mikään ei ole vielä varmaa ja vaikka turvotusta ei olisikaan, niin silti kenelle tahansa voi syntyä down vauva.. Mikään ei varmasti nyt helpota teidän oloa, mutta silti se ei kaada maailmaa. Jos satuit katsomaan sitä inhimillistä tekijää silloin muutama viikko sitten, missä haastateltiin down-vauvojen vanhempia, niin sielläkin yksi äiti sanoi että toivottavasti se on " vain" down. Sillä ne lapset ovat silti niin iloisia ja onnellisia eikä se rajoita niiden omaa elämää niin paljoa kuin useat muut kehitysvammat. Tietysti poikkeuksia on. Yhtä paljon sitä lasta varmasti tulette rakastamaan, oli se down-vauva tai ei..silti se on teidän täydellinen vauva.

Ja vaikka meillä ei niskaturvotusta näkynytkään, niin silti varaudun kaikkeen. Olen niin läheltä nähnyt tapauksen jossa kaikki piti olla hyvin..eikä ollutkaan. Ajattelen vain niin, että jos sairas lapsi syntyy, niin silloin meidät on nähty tarpeeksi vahvoiksi pitämään siitä huolta ja antamaan parhaan mahdollisen elämän sille lapselle.

Paljon voimia ja luottamusta tulevaan teille!!

En ole jaksanut kirjoitella moneen viikkoon varmaan. Taistelen edelleen oksentamisen kanssa..se vain tuntuu pahenevan viikkojen myötä. Olen siihen ja tähän väsymykseen jo niin turtunut, että olen jättänyt kaiken ylimääräisen pois. Edes tietokonetta en ole avannut viikkoihin. Makaan vain silmät kiinni. Mies vähän säälittää..olen maailman huonointa seuraa. Odotan vain sitä hetkeä että tämä loppuisi..mutta alan jo hyväksyä sen, että jatkuu koko raskauden ajan.

Onko täällä vielä muita oksentavia? Vertaistukea hakemassa:)

Mulla on selkäkin mennyt pikkuhiljaa hajalle. En pysty sängystä nousta itkemättä ja välillä en kykene astua oikealla jalalla ollenkaan. Siellä on joku hermo pinteessä jolle ei lääkärikään mahda mitään. Särkylääkkeet ei tuumaakkaan auttaa. menen fysioterapeutille huomenna, jos hän keksisi jotain.

Eli kroppa on ihan rempassa ja mieli maassa, mutta vauvalla pitäisi olla kaikki hyvin mikä on tärkeintä. Onnea kaikille ultrassa käyneille..

Ja hyvää vointia toukomammoille.. pitää nyt taas ryhdistäytyä ja alkaa käymään täällä useimmin:) oli taas niin terapeuttista kirjottaa ja valittaa:) Jätän nyt tilaa muillekin..

Mirage 14+3

Vierailija
11/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Keijo.Annikille sylin täydeltä. Toivotaan, että kaikki menee loppujen lopuksi hyvin ja että terve vauva tulisi.

Huh kun vetää hiljaiseksi tollanen uutinen.

Oon taustalla taas lueskellut viestejä, mutta jotenkin ei saa aikaseksi kirjoittaa mitään.

Mahasta sen verta, että täytyy tunnustaa, että on toi maha alkanut jo jonkin verran pilkistää navan alapuolelta ja housutkin kiristävät jo. Mahan kasvu on alkanut ihan muutamassa päivässä näkyä, mutta ei vielä niin, että vieraat sitä huomaisi.:)

Onko muilla ollut sitä ongelmaa, että aina ruuan jälkeen pala pyrkii kurkkuun ja tosi paha maku suussa ruuista? Yök. Suussa on alkanut oleen ihme makuaisteja ja kissanpissanmakua päivittäin. Mistähän johtunee?

Tjees..pitäs muutama pyykillinen vaatteita pestä. käympäs laittamassa yhen koneellisen pyöriin.:)

Vointeja kaikille ja mahan kasvatusta!

T: Daim rv14+6

Vierailija
12/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko kommentoida sen verran, että mun kohdalla tulos oli 2,4 ja se oli normaalin rajoissa. Eli eroa sinun tulokseesi ei ollut kuin tuo milli ja mulle ei edes ehdotettu jatkotutkimuksia. Tottakai kaikki on mahdollista, mutta itse olen ollut asian kanssa suht levollinen ja en ole miettinyt enää juuri koko asiaa. Sun kohdalla kyse oli vain yhdestä millistä lisää ja jouduit jatkotutkimuksiin, mutta tuollainen voi olla jo mittausvirhekin. On se jännä tuo ihmisen mieli, että kun itse täpärästi vältin jatkotutkimukset, olen asian kanssa sinut, mutta jos olisin joutunut, olisin varmasti ollut todella masentunut, vaikka se ei poista sitä tosiasiaa, että tuo tulos on edelleen todella korkea. Voimia sinulle asian suhteen!

Dream07 14+5

Vierailija
13/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt kuitenkin pakko lähettää haluksia keijo.annikille *HALAUS* Valtavasti voimia ja jaksamista, tuollainen tieto tietenkin typerryttää ja epätietoisuus on kauheaa. Koko palsta pidämme teille kuitenkin peukkuja ja toivomme että pikkuisella on kaikki hyvin. Tosiaan suurempi mahdollisuushan se on että lapsi on kuitenkin täysin terve. Yksi mitä meidän lääkäri painotti ennen tuota ultraa, että vaikka niskaturvotusta olisikin enemmän, niin se ei missään nimessä viittaa suoraan downiin, vaan siihen että lapsella saattaa mahdollisesti olla jokin sydän vika joka aiheuttaa tuon turvotuksen. Toki down lapsilla sydänviat ovat yleisiä, joten siitä kytkös niskaturvotuksen ja down-epäilyn välille. Mutta kuten lääkäri sanoi niin down on vain yksi siitä pitkästä listasta mitä tuo turvotus voi tarkoittaa. ELi lapsi voi esimerkiksi omata sydänvian mutta olla kromosomeiltaan täysin terve. Tai sittenhän voi olla ettei teidän pikkuisella masuasukilla ole mitään kummempaa.

Jaksamista ja voimia teille molemmille, onneksi olette miehen kanssa toistenne tukena. Muistakaa että kaikesta huolimatta masussa kasvaa teidän oma rakas erityisen ihana vauvanne:)) *HALAUS*

Vierailija
14/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi voimia Keijo.Annikille! Epäselvissä ja ahdistavissa tilanteissa me ihmiset usein ajattelemme sitä pahinta ja kauheinta vaihtoehtoa, mutta muista että lopputulos voi olla myös kovin toisenlainen. Jaksamista sinulle ja miehellesi!

Itse en ole ennen kirjoitellutkaan mitään toukokuulaisten pinoon. Toivottavasti mahtuu vielä mukaan? Viestejänne olen jo lueskellut pidemmän aikaa, mutta en ole uskaltautunut kirjoittelemaan mitään, kun olen ollut niin epävarma tämän raskauden suhteen. Eilen oli kuitenkin kauan odotettu NP-ultra, jossa kaiken todettiin olevan kunnossa. Nyt tuntuu jo heti todemmalta tämä raskaus. La. on 30.5., joten ainakin Minniksen ja Larun kanssa mennään samassa tahdissa.

Omasta navasta sen verran, että joku muukin valitteli täällä oireettomuuttaan ja täältä sitten löytyisi kohtalotoveri! Mitään oireita ei juurikaan ole. Ehkä vähän enemmän väsyttää kuin normaalisti, mutta ei muuta. Viime raskaudessa oli sama juttu, ei oireen oiretta. No ehtiihän sitä vielä kaikenlaista tulemaan.

Terkuin a1b1c1 11+6

Vierailija
15/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekkaan pinoutunut pariin päivään,kun en ole vain yksinkertaisesti jaksanut raahata itseäni koneelle:) Mutta sairiksella ollaan ranteen kanssa edelleen,nyt neljäs viikko meneillään ja toivottavasti jop ens viikol pääsis töihin.

Muuta tänne ei kuulukkaan, liikkeet ovat jo joka iltaisia ja nyt tänäänki on tuntunu muutaman kerran päivällä muljahtelua:) On se vaan aina yhtä ihanaa ja saa hymyn huulille.

Ultrista ja miehestä: Meillä mies ei ikinä ole ollut mukana neuvolassa,mut ultrissa jonkin verran. nytki oli np ultrassa ja hyvä että olikin. Miehelläni on nyt vaan niin hyvä työpaikka kaupungin leivissä että saa aika hyvin mennä ja tulla niinkuin tykkää.

Kuin usein teillä on muuten neuvoloita,varsinkin uudestaan synnyttäjillä? Ku8 mulla oli eka neuvola 10+ ja seuraava onki sit 3 viikon päästä 18+ viikolla...jotenkin vaan tuntuu aika hurjalta ajalta. Tai sitten vain niin totuin viime raskaudessa että sai kaksosuuden takia juosta jatkuvasti neuvolassa ja äitipolilla että nyt tuntuu ettei tätä raskautta seurata ikinä..

Pahoinvointia on edelleen iltaisin,mutta sekin on nyt selvästi laantunut,onneks,ei tätä kestäis enää hetkeekään pidemmälle.

martina ja tilliäinen 15+1 ja 2x 2v5kk

Vierailija
16/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo.annikille halauksia ja voimia myös täältä! Ja positiivista mieltä paljon!

martina1: En tiedä huomasitko, mutta eilen oli mamma2006.n kanssa meillä puhetta Oulun systeemistä uudelleensynnyttäjillä. Mulla esim. neuvoloiden väli tässä yli kaks kuukautta. Ultra on kuukauden päästä, viimeks olen käyny kuukausi sitten neuvolas. Että siis neuvolaan menen sitten joskus ens vuonna.

Ja olen kuullut muilta odottajilta että vähäisenä täällä Oulussa ainakin neuvolat pysyy, jos kaikki raskaudessa ok. Eräs kaverini kävi ihan loppuun astiki vaan kerran kuukaudessa..

Olikohan mulla muuta.. Enpä nyt muista..=)

Voisin kysästä ihan muuta..=) Joko teillä jouluvaloja?=) Meillä ulkona, sitten joulukuun alussa sisälle..

miitu78 rv 15+2

17/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta sitten eilisen, mutta ajattelin kirjoittaa, kun Martina kyseli neuvoloista. Meillä on 4 vkon välein aika kauan, olikohan 32 tai peräti 36 vkolle asti, jos ei mitään erikoista ole. Viikko sitten olin lääkärineuvolassa ja seuraava annettiin 5.12. Muualla tehtävät ultrat tai muut tutkimukset ei vaikuta neuvolakäyntiin, lääkärineuvolakin vaihdetaan tavalliseksi, jos oot hiljattain lääkärillä käynyt.

Pitäis varmaan huomenna muistaa tilata se rakenneaika, siihen kun on tietyt ajat, jolloin voi tilata (vaan ma ja ke 12-14). Tietäis sitten isännälle sanoa, jos vaikka joutuu pekkasen pitämään muksujen takia. Lapsenvahtia ei oo kovin helppo saada keskellä päivää, kun kaikki on töissä, ainut mummokin.

Mutta ajastin piipittää, joten hyvää päivänjatkoa! Ja jaksuja Keijo.Annikille!

Äippä rv 14+2

18/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnis80 ja N-77, siirtäisittekö muuttuneet tiedot uudempaan versioon, ettei Varjokkaan (tai jonkun muun päivittäjän) tarvitse enää vanhaa etsiä päivitystä varten... Löysin (ja nostin) sen uudemman sivulta 9... :)

Vierailija
19/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirage84. Kohtalotovereita ollaan ja kaikenlisäksi samassa tahdissa. Itsellänikin on juuri tuo 14+3 ja oksennus vaan jatkuu, samoin sairausloma. Minä olen tällä aina välillä täällä pahaa oloani purkanut, kun kerran mitään keinoja ei tämän parantamiseen ole. Säännöllinen syöminen kahden tunnin välein on ihan elinehto, mutta ei poista jatkuvaa kuvostusta. Kaikki inkiväärit, akupunktiot mm on kokeiltu. Itsekin vain makaan. Mitä sinulle on sanottu pahoinvoinnin kestosta?

Minulle on vaan tankutettu, että loppuu noin viikolla 12. Torstaina on taas neuvola. Meilläpäin käydään kerran kuukaudessa.

Vierailija
20/33 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! En ole taas vähän aikaan jaksanut kirjotella. Viime viikolla kipeenä ja kotona en jaksa konetta avata. Minultakin keijo.Annikille voimia ja jaksamista. Aika varmasti tuntuu pitkältä odottaa tuloksia, mutta kun muutakaan ei voi. Niin kuin moni muukin on jo sanonut että onneksi prosentti on yli puolet siihen että kaikki olisikin kunnossa.

Juu, eli neuvolassa tänään käväisin. Kaikki oli kunnossa. Paino on laskenut kaiken kaikkiaan nyt 2,5kg mikä on ihan kiva. Terv.hoitajakin sanoi että on ihan ok. Verenpaine hyvä ja vauvakin elossa, eli sydänäänet kuului normaalisti. On se kiva kerran kuussa käydä tarkistamassa, että kaikki on ok.

Nyt on alkanut vihdoin tuntumaan hentoja liikkeitä. Ensin en ollut ihan varma onko nämä nyt niitä, mutta olen nyt kyllä päätynyt siiihen että vauvan liikkeitä nämä on. Välillä tuntuu sellasta tasasta naputusta ja välillä taas hentoja sipaisuja, ihanaa!!!

Joku kysyi käykö mies mukana ultrassa ja neuvolassa. No ainakaan meillä mies ei töiltään ehdi ultrissa käymään saati sitten neuvolassa. No ehkä tuohon rakenneultraan ehtii. En ole kyllä pakottanutkaan tulemaan mukaan.

No siinäpä ne kuulumiset. Mukavaa tiistain jatkoa kaikille odottajille!

Tarita 14+5