Olen kipeänä ja en pääse hakemaan särkylääkettä apteekista
Kotiinkuljetuksen toimitusaika on 1-3 päivää. Pitäisikö tässä lähteä taksilla apteekkiin vai antaa vain kuumeen nousta? Aikuisiällä minulla ei ole koskaan ollut korkeaa kuumetta, korkein ollut siinä 37 tuntumassa. Olen alle kolmekymppinen, joten ehkä selviän ilman lääkettäkin. Huh, koko kroppa tärisee ja särkee ja iho on kosketusarka. Läheisiä minulla ei ole kuin mummo samalla paikkakunnalla ja häntä en pyydä hakemaan, siitä tulee aina kunnon show.
Kommentit (54)
Panadolia otetaan kuumeeseen eikä tulehduskipulääkkeitä.
Soita paikkakunnan taksille ja pyydä tuomaan apteekista Panadolin, maksat lääkkeen ja tuonnin, jos ei ole naapureita joilta pyytää. Tai tilaat taksin joka odottaa kun käyt apteekissa itse.
No pyydä joku tuomaa oven taakse. Ei oo pakko avata ovea. Postiluukusta kait mahtuu myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko naapureitasi? Kerrostalossa on helppo käydä pyytämässä särkylääkkeitä naapurilta, ei tarvitse pukea talvivaatteita ja lähteä sairaana liukastelemaan kadulle.
Kurkkutabletit eivät yleensä ole kovin tarpeellisia muutenkaan, imeskele sen sijaan hitaasti teelusikallinen hunajaa.
Muista juoda riittävästi nesteitä, lämmintä muttei kuumaa teetä yms.
Seinänaapurina on viaton mummeli, siltä voisi ehkä kysyä hätätilanteessa. Laitan korvan taakse. Neuvon, en mummoa.
ap
Viattomat mummelit ovat yleensä pahimpia.
Aika sairas täytyy olla, ettei aikuinen ihminen kykene hoitamaan asioitaan. En ole vielä niin sairas ollut koskaan vaikka 40C on aikuisena ollutkin Ihan pystyin käymään kaupassakin
Miten olet ap päätynyt tuollaiseen tilanteeseen? Onko sinulla mt-ongelmia? Eilö sinulla ole työ-tai opiskelukavereita? Etkö ole koskaan seurustellut? Asutko jossain metsämökissä erämaan keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Soita paikkakunnan taksille ja pyydä tuomaan apteekista Panadolin, maksat lääkkeen ja tuonnin, jos ei ole naapureita joilta pyytää. Tai tilaat taksin joka odottaa kun käyt apteekissa itse.
Kyllä Burana käy myös.
Vierailija kirjoitti:
Aika sairas täytyy olla, ettei aikuinen ihminen kykene hoitamaan asioitaan. En ole vielä niin sairas ollut koskaan vaikka 40C on aikuisena ollutkin Ihan pystyin käymään kaupassakin
Kyllä, niin sairas voi olla, että pyörtyy matkalla sängystä vessaan ja laskee siinä alleen. Ihmiset on erilaisia ja vaikka itsekin olen perusterve, hoikka ja sairastan erittäin harvoin, niin olen ollut siinä kunnossa, ettei todellakaan olisi ollut asiaa lähteä edes taksilla saattajan kanssa kauppaan tai apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei joka paikassa ole tänään apteekit auki .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä mummosi tuomaan lääkettä ja hoitamaan sinua. Mummoilla on aina viinimarjamehua, jota juotetaan kuumepotilaille.
Mummoni on nyt katsomassa varmasti Netlixiä ja ei tykkää yhtään, että pitäisi taksilla lähteä ajelemaan. Sillä on selänkin kanssa ongelmia. Saisin siitä jälkikäteen kuulla äidiltäni (mummoni tyttäreltä) miten olen vaivannut. Kokemusta on.
ap
Mikä olisi sitten sellainen tilanne, että mummoa olisi sopivaa "vaivata"? Vai soittelitko nuorempana hänelle jatkuvasti, että hänen oli pakko alkaa pitämään puoliaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo aikuisena ollut koskaan kuumetta. Aina jos olen ollut kipeänä on ollut vaan 37.2 tai vähemmän. Ja sillon joo hoidin asioitani, ja urheilin ja tervettä ei ollut. Hienoa, että sä saat hoidettua asiat kipeänäkin ja jopa kauppaan menet. Jos olisi muitakin vaihtoehtoja niin voi pohtia onko se sitten tervettä vai ei. Se on jo toinen asia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ap päätynyt tuollaiseen tilanteeseen? Onko sinulla mt-ongelmia? Eilö sinulla ole työ-tai opiskelukavereita? Etkö ole koskaan seurustellut? Asutko jossain metsämökissä erämaan keskellä?
Läheiset ja itse sairastuin fyysisesti. Aika ja voimat meni siihen, joten ihmissuhteille ei jäänyt aikaa. Ei kaduta. Lisäksi rakastan omaa seuraa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään naapurilla olisi?
Onx kellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä mummosi tuomaan lääkettä ja hoitamaan sinua. Mummoilla on aina viinimarjamehua, jota juotetaan kuumepotilaille.
Mummoni on nyt katsomassa varmasti Netlixiä ja ei tykkää yhtään, että pitäisi taksilla lähteä ajelemaan. Sillä on selänkin kanssa ongelmia. Saisin siitä jälkikäteen kuulla äidiltäni (mummoni tyttäreltä) miten olen vaivannut. Kokemusta on.
ap
Mikä olisi sitten sellainen tilanne, että mummoa olisi sopivaa "vaivata"? Vai soittelitko nuorempana hänelle jatkuvasti, että hänen oli pakko alkaa pitämään puoliaan?
Kerran soitin ja pyysin pesemään pyykkiä koneellisen tai pari kun omani meni rikki. Se oli jo liikaa näköjään ja opin siitä. Enää en vaivaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sä kuolet.
Ei kai täältä kukaan hengissä selviä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kruununko haluat? Hyvää tekis vähän laajentaa ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pidä lääkekaapissa ,ensiapuun eri tilanteet pientä lääke varastoa?
Paljon lohduttaa tuossa vaiheessa? Mutta käännä nyt veistä vielä haavassa ja pyöräytä oikein kunnolla.
Tää on kyl veemäistä, miten te ihmiset kipeänä saatte lääkkeitä tai vaikka kuumaa juomaa yms? Vähän sama että miten te ihmiset oikein saatte kannettua sohvan sisälle tai jotain painavaa huonekalua saatte liikuteltua jos ostatte uuden? Huonekalu ongelma poistuu kun niihin on olemassa kotiinkuljetus mutta lääkkeissä ei ole joten kipeänäkö pitää mennä apteekkiin?
1. Soita mummolle ja kysy a) onko hänellä särkylääkettä ja b) mitä ruokaa hän haluaa syödä Netflixin kanssa.
2. Tilaa Woltilla 2 annosta: ensin wolttiorja kaahaa mummollesi, antaa mummoannoksen hänelle ja ottaa mummolta särkylääkkeen, sitten wolttiorja kaahaa sinun luoksesi, soittaa ovikelloa ja jättää ovesi taakse ruoka-annoksesi ja mummolta saadun särkylääkkeen.