Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kipeänä ja en pääse hakemaan särkylääkettä apteekista

Vierailija
31.12.2022 |

Kotiinkuljetuksen toimitusaika on 1-3 päivää. Pitäisikö tässä lähteä taksilla apteekkiin vai antaa vain kuumeen nousta? Aikuisiällä minulla ei ole koskaan ollut korkeaa kuumetta, korkein ollut siinä 37 tuntumassa. Olen alle kolmekymppinen, joten ehkä selviän ilman lääkettäkin. Huh, koko kroppa tärisee ja särkee ja iho on kosketusarka. Läheisiä minulla ei ole kuin mummo samalla paikkakunnalla ja häntä en pyydä hakemaan, siitä tulee aina kunnon show.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkityyppi sanoi, että huomiseksi en ainakaan saisi mitään kotiinkuljetuksella.

ap

Vierailija
2/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Jos joku täältä pääsisi tuomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Jos joku täältä pääsisi tuomaan.

En uskalla, vaikka joku sekopää palstapappa huumaisi. Kiitos kuitenkin.

ap

Vierailija
4/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen/ystävä:tuttu/naapuri?Wolt toimittaa, jos olet sen alueella.

Vierailija
5/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pidä lääkekaapissa ,ensiapuun eri tilanteet pientä lääke varastoa?

Vierailija
6/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etköhän pienestä kuumeesta selviä ilman särkylääketttäkin? Juo paljon nestettä ja lepää.

Vierailija
7/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pidä lääkekaapissa ,ensiapuun eri tilanteet pientä lääke varastoa?

Auttaa hirveästi tähän tilanteeseen?

Vierailija
8/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lääkevarastoa aina, mutta nyt olin sen jo syönyt. Tai kyllä tuosta vielä hetkeksi buranaa on. En pidä mitään kurkkulääkkeitä tms kotona kun en ole niitä tarvinnut koskaan. 

Vielä lisäten tuohon jos joku palstalainen toisi lääkettä, uskaltaisitteko itse syödä ventovieraan netti-ihmisen tuomia lääkkeitä? En suosittele kellekään. 

No, tässä on nyt sinniteltävä ja juotava ja levättävä. Ja kyllä jatkossa ostan jättimäärän lääkkeitä kotiin, kuten itselläni normaalistikin on tällaisia tilanteita varten. 

ap

Vierailija
9/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mummosi tuomaan lääkettä ja hoitamaan sinua. Mummoilla on aina viinimarjamehua, jota juotetaan kuumepotilaille.

Vierailija
10/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä mummosi tuomaan lääkettä ja hoitamaan sinua. Mummoilla on aina viinimarjamehua, jota juotetaan kuumepotilaille.

Mummoni on nyt katsomassa varmasti Netlixiä ja ei tykkää yhtään, että pitäisi taksilla lähteä ajelemaan. Sillä on selänkin kanssa ongelmia. Saisin siitä jälkikäteen kuulla äidiltäni (mummoni tyttäreltä) miten olen vaivannut. Kokemusta on.

ap

Vierailija
11/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on lääkevarastoa aina, mutta nyt olin sen jo syönyt. Tai kyllä tuosta vielä hetkeksi buranaa on. En pidä mitään kurkkulääkkeitä tms kotona kun en ole niitä tarvinnut koskaan. 

Vielä lisäten tuohon jos joku palstalainen toisi lääkettä, uskaltaisitteko itse syödä ventovieraan netti-ihmisen tuomia lääkkeitä? En suosittele kellekään. 

No, tässä on nyt sinniteltävä ja juotava ja levättävä. Ja kyllä jatkossa ostan jättimäärän lääkkeitä kotiin, kuten itselläni normaalistikin on tällaisia tilanteita varten. 

ap

Jos lääke olisi alkuperäisessä pakkauksessa, joka on läpipainopakkaus, missä lukee lääkkeen nimi ja vahvuus esim Ibumax paketti. Et uskaltaisi ottaa sitä?

Vierailija
12/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voisivat olla pahemminkin. Olet kuitenkin suht hyvässä kunnossa kun pystyt nettiä lukemaan.

Vierailija
13/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos lääke olisi alkuperäisessä pakkauksessa, joka on läpipainopakkaus, missä lukee lääkkeen nimi ja vahvuus esim Ibumax paketti. Et uskaltaisi ottaa sitä?

Kokeillaan. Anna osoitteesi niin joku tuo sinulle vaikket sairaana olekaan.

Ei ap

Vierailija
14/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En silti, olen kuunnellut paljon rikospodcasteja ja itselläni on vilkas mielikuvitus. Maailmassa on niin sairaita ihmisiä ja olen pysynyt turvassa tähän saakka olemalla varovainen ja luottamalla intuitioon. Vai onko sulla joku lääkepakkaus siellä valmisteltua minua varten, jonka haluaisit toimittaa? :D

ap

Vierailija
15/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni on nyt katsomassa varmasti Netlixiä ja ei tykkää yhtään, että pitäisi taksilla lähteä ajelemaan. Sillä on selänkin kanssa ongelmia. Saisin siitä jälkikäteen kuulla äidiltäni (mummoni tyttäreltä) miten olen vaivannut. Kokemusta on.

ap

Jos mummolla on kotona särkylääjettä ja joku toisi. Kysyt vaan, että onko hänellä.

Vierailija
16/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo . Ei täällä tosiaankaan kannata kotiosoitettaan kellekkään kertoa .

Vierailija
17/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Riippuu toki, mutta itse ainakin olen pyytänyt paikkakunnan FB-ryhmästä apuja kun sattui aikuisiän pahimpia tauteja kohdalle enkä päässyt kauppaan. Ystävällinen rouva samalta kadulta kävi kaupassa ja toi vielä apteekista kuumelääkettäkin, maksoin nämä hänelle tietysti ostokset vastaanottaessa. Tämä ei tosin Suomessa, mutta kyllä mä uskaltaisin pyytää apua sitä oikeasti tarvittaessa.

Tsemppiä sairastamiseen. Jos ei muuta, niin koeta juoda ainakin jotain kuumaa, yleensä sekin jo helpottaa oloa jossain määrin.

Vierailija
18/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat voisivat olla pahemminkin. Olet kuitenkin suht hyvässä kunnossa kun pystyt nettiä lukemaan.

Totta, kärsin ajoittain äärimmäisen kovasta migreenistä ja siihen verrattuna niin eihän tämä ole edes vertailtavissa. 

ap

Vierailija
19/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko naapureitasi? Kerrostalossa on helppo käydä pyytämässä särkylääkkeitä naapurilta, ei tarvitse pukea talvivaatteita ja lähteä sairaana liukastelemaan kadulle.

Kurkkutabletit eivät yleensä ole kovin tarpeellisia muutenkaan, imeskele sen sijaan hitaasti teelusikallinen hunajaa.

Muista juoda riittävästi nesteitä, lämmintä muttei kuumaa teetä yms.

Vierailija
20/54 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko naapureitasi? Kerrostalossa on helppo käydä pyytämässä särkylääkkeitä naapurilta, ei tarvitse pukea talvivaatteita ja lähteä sairaana liukastelemaan kadulle.

Kurkkutabletit eivät yleensä ole kovin tarpeellisia muutenkaan, imeskele sen sijaan hitaasti teelusikallinen hunajaa.

Muista juoda riittävästi nesteitä, lämmintä muttei kuumaa teetä yms.

Seinänaapurina on viaton mummeli, siltä voisi ehkä kysyä hätätilanteessa. Laitan korvan taakse. Neuvon, en mummoa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän