Jos haluaa luopua huoltajuudesta
Olen tullut siihen tulokseen, etten kykene huolehtimaan lapsestani jaksamiseni takia. Olen laittanut 150%:a itsestäni peliin lapsen syntymästä asti ja eksällä vain oikeuksia ja pärjää kaikkien silmissä sillä kun on näennäisesti "mies, joka hoitaa lastansa" mutta lähtee lomille kun huvittaa ja minä olen aina se joka hoitaa lapsen asiat kun ongelmia koulussa etc. Ei kai täydy mennä eksän kanssa samaan aikaan lastenvalvojalle?
Haukkukaa vain huonoksi äidiksi, ei ole mitään mitä en olisi jo kuullut.
Tosiaan olen aivan loppu ja lapsi aika vaikea ja nyt täytyy nostaa kädet ilmaan, etten enää jaksa enkä todellakaan jaksa enää kuunnella eksäni mussutusta tai katsoa vierestä hänen päänsä silittelyä vain, koska mies.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys kuntasi lastensuojeluun ja/tai sosiaaliviranomaisiin.
Eiköhän sieltä löydy ohjeet ja kanavat miten hoitaa asiaa.
Sitten ellei ukkosi hoida osuuttaan lastenne hoidosta, miten se sinun päälle kaatuu? Kai teillä on sovittu lapsen hoidot, pidä kiinni niistä. Kun et joka asiassa anna periksi ja ole aina saatavilla kun exäsi haluaa, niin ehkä alkaa sieltäkin se "mies joka hoitaa lastansa" sädekehä karista.
Lasta on kiusattu rajusti koulussa, olen hoitanut kaikki asiaan liittyvät toimet aina, koska exästä ei tähän ole. Osittain nyt lapseni lähtenyt siihen että liikkuu sellaisten lasten kanssa jotka häntä hakanneet ja koitin laittaa rajoja nyt kun exä oli reissussa ja lapsi kokee että olen idiootti. Olen valvonut öitä ja lähtenyt töistä pois kesken päivän kun koulusta ilmoitettu milloin lapseni kuristettu tai hakattu skuuteilla etc. Sanoin myös itseni irti yhdestä työstä jotta saattaisin lastani kouluun. Viime syksy oli erityisen raskas kun vaikutti siltä että yhden kiusaajan isoveli alkoi myös pelotella lastani ja saatiin opettajan kanssa asia aisoihin, mutta lapsen isä on ollut koko ajan passiivinen. Mä luulen että nyt vaan katkesi kamelin selkä.
Voi herranen aika. Tee rikosilmoitus. Ja lapsi pois kokonaan koulusta.
Nämä lapset ovat alaikäisiä; 10-11-vuotiaita. Yhdestä tein sossun, mutta asiat ei etene niin nopeasti kuin olisi toivottavaa. Olen pommittanut koulun rehtoreita, opettajia ja muita vanhempia jo ensimmäisistä väkivaltaisista yhteenotoista lähtien ja ja nyt lapsella uusi opettaja joka oikeasti puuttunut asioihin, mutta haastavaa on ollut kun kaikki palloittelee vastuuta eri tahoille ja kukaan ei tee mitään ja lapset kärsii. Yhden kerran lapsi soitti itse poliisille kun koulumatkalla hänet heitettiin maahan ja oli matkalla isälleen.
Olen tässä miettinyt kun lukee näitä tämän hetkisiä uutisia lasten ja nuorten oireilusya että kuinka paljon lisääntyy myös vanhempien stressi, kun tahot joihin luuli voivansa luottaa ei myöskään pysty hoitamaan hommia koska byrokratia on niin vaikea. Vastuu on ensisijaisesti vanhemmilla ja siksi olen tehnyt itse KAIKKENI, mutta mulla on nyt voimat loppu ja ei olla edes lapsen teini-iässä.
Tee lapsestasi lastensuojeluilmoitus. Voit tehdä sen jo tänään.
Hyvää vanhemmuutta on tunnustaa omat voimavarat ja se on myös lapsen etu ja välittämistä.
Eipä siinä mitään. Sitten isä hoitaa lapsen kokonaan ja sä ap voit tavata lasta silloin kun jaksat.
Christiiina kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Sitten isä hoitaa lapsen kokonaan ja sä ap voit tavata lasta silloin kun jaksat.
Näin on nähtävä, vatuttaa vain että lapsi tulee oireilemaan tuotakin ja lopulta näyttää siltä että mä olen vastuuton äiti, koska en ole puhunut kaikista näistä asioista kaikkeudessaan koskaan kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Tee lapsestasi lastensuojeluilmoitus. Voit tehdä sen jo tänään.
Hyvää vanhemmuutta on tunnustaa omat voimavarat ja se on myös lapsen etu ja välittämistä.
No ehkä sitä nyt ei ihan tänään kannata tehdä. Nyt on uudenvuodenaatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ellei ukkosi hoida osuuttaan lastenne hoidosta, miten se sinun päälle kaatuu? Kai teillä on sovittu lapsen hoidot, pidä kiinni niistä. Kun et joka asiassa anna periksi ja ole aina saatavilla kun exäsi haluaa, niin ehkä alkaa sieltäkin se "mies joka hoitaa lastansa" sädekehä karista.
Lasta on kiusattu rajusti koulussa, olen hoitanut kaikki asiaan liittyvät toimet aina, koska exästä ei tähän ole. Osittain nyt lapseni lähtenyt siihen että liikkuu sellaisten lasten kanssa jotka häntä hakanneet ja koitin laittaa rajoja nyt kun exä oli reissussa ja lapsi kokee että olen idiootti. Olen valvonut öitä ja lähtenyt töistä pois kesken päivän kun koulusta ilmoitettu milloin lapseni kuristettu tai hakattu skuuteilla etc. Sanoin myös itseni irti yhdestä työstä jotta saattaisin lastani kouluun. Viime syksy oli erityisen raskas kun vaikutti siltä että yhden kiusaajan isoveli alkoi myös pelotella lastani ja saatiin opettajan kanssa asia aisoihin, mutta lapsen isä on ollut koko ajan passiivinen. Mä luulen että nyt vaan katkesi kamelin selkä.
Ja meinaat, että lapsen kiusaamisongelma ratkeaa sillä, että hylkäät lapsesi? Jos lapsen isä on passiivinen, niin mitä v*ttua se asiaan liittyy?, oma on isän häpeä. Miksi koko ajan nillität isä sitä isä tätä, kun ei isäkään sitä ja tätä, unohda se luuseri. Ja ole vanhempi lapsellesi. Kiusaaminen ja nää Koskelan tapaukset johtuu siitä, että lapsi ei arvosta itseään. Ja mieti mistä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat, että lapsen kiusaamisongelma ratkeaa sillä, että hylkäät lapsesi? Jos lapsen isä on passiivinen, niin mitä v*ttua se asiaan liittyy?, oma on isän häpeä. Miksi koko ajan nillität isä sitä isä tätä, kun ei isäkään sitä ja tätä, unohda se luuseri. Ja ole vanhempi lapsellesi. Kiusaaminen ja nää Koskelan tapaukset johtuu siitä, että lapsi ei arvosta itseään. Ja mieti mistä se johtuu.
Lue ketju ennen kuin alat riehua. Aloittajahan oli jo yrittänyt tehdä mitä tehtävissä on. Ei ihme että voimat on loppu kun toinen vanhempi on ihan perässävedettävä.
Vanhemmuuteen tarvitaan ideaalitilanteessa kaksi ihmistä, eikä se lopu siihen kun vanhemmat eroavat. Miehille on vain niin hirveän helppoa kuitata itsensä ulos tilanteesta.
Ollaan käyty siellä lastenvalvojalla ja tehtykin tarkennuksia tapaamissopimukseen, mutta eksä aina luikertelee niistä ulos ja rikkoo sovitut tapaamiset. Esim. Joulut sovittiin niin, että lapsi on joka toinen joulu toisen luona aaton ja joulupäivän ja päin vastoin, mutta nyt hän oli lomalla joulun aikana kaksi viikkoa, koska hänen nykyisen vaimon suku ulkomailta. Tämä tavallaan olisi ok ja siihen suostuin, koska ajattelin että jaksan, mutta en jaksanut koska syksyllä oli liikaa negatiivisia tapahtumia lapsen elämässä. Kaipa exä myös pakeni tai halusi lomalle, mutta sitten kun mun kuuppa ei enää kestä lapsen sekoilua niin on mun syy, koska suostuin että hän lähtee lomalle, enkä suostunut että lapseni lähtee jonnekin Borneon viidakoihin tässä maailman tilanteessa jouluksi hänen kanssaan.