Jos haluaa luopua huoltajuudesta
Olen tullut siihen tulokseen, etten kykene huolehtimaan lapsestani jaksamiseni takia. Olen laittanut 150%:a itsestäni peliin lapsen syntymästä asti ja eksällä vain oikeuksia ja pärjää kaikkien silmissä sillä kun on näennäisesti "mies, joka hoitaa lastansa" mutta lähtee lomille kun huvittaa ja minä olen aina se joka hoitaa lapsen asiat kun ongelmia koulussa etc. Ei kai täydy mennä eksän kanssa samaan aikaan lastenvalvojalle?
Haukkukaa vain huonoksi äidiksi, ei ole mitään mitä en olisi jo kuullut.
Tosiaan olen aivan loppu ja lapsi aika vaikea ja nyt täytyy nostaa kädet ilmaan, etten enää jaksa enkä todellakaan jaksa enää kuunnella eksäni mussutusta tai katsoa vierestä hänen päänsä silittelyä vain, koska mies.
Kommentit (28)
On viisautta tunnistaa oman jaksamisensa rajat. Ota yhteyttä kunnan lastenvalvojaan ja korjaa tilanne. Toivon, että asianne järjestyy!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut miettiä aiemmin, jaksatko olla vanhempi?
Lapsen tein aika nuorena ja mulla todettiin tässä myöhemmin sairaus joka vähentää jaksamista ja tosiaan en ala kertomaan tässä yksityiskohtaisemmin, mutta eipä mennyt kaikki niin kuin piti ja toi on hyvä muistutus kaikille, että kannattaa miettiä kaikilta kanteilta lapsen tekoa; kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja se mies jonka kanssa ajattelit olevasi lopun elämää, ei välttämättä ole sitä mitä sanoo ja ihmiset saattaa pyrkiä kietomaan sinut itseesi vain että itse ei näytä huonolta. Liian kiltti ja naivi olin.
Nyt on miehen vuoro hoitaa, toivottavasti hoitaa hyvin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
10
Musta tuntui tuolta aika kauan mutta nyt menee paremmin. Tarvit vaan apua, ei ole pakko luopua huoltajuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Provo ! Älkää vastatko hänelle!
MISTÄ sä sen tiedät!
Soita lastenvalvojalle ja anna lapsi isälle!
Lastenvalvojalla sovitte tapaamisesta, vaikka kerran kuukaudessa. Elareista jnejne
Sillä sipuli.
Isi sitten hakee yksinhuoltajuutta.
Teillä on ilmeisesti yhteishuoltajuus? Ei sinun tarvitse luopua huoltajuudesta, luovut vain lähivanhemmuudesta ja sinusta tulee etävanhempi. Eli roolit toisin päin kuin nyt.
Täällä on taas vastaajia jotka eivät tiedä mitä huoltajuus tarkoittaa, mutta ei se ehkä sinulle itsellesikään ole ihan selvää?
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntui tuolta aika kauan mutta nyt menee paremmin. Tarvit vaan apua, ei ole pakko luopua huoltajuudesta.
Tätä olen miettinyt, kun mun mielestä ensimmäinen avunantajan kuuluisi olla se toinen vanhempi; mutta ilmeisesti se Suomessa menee niin, että se toinen vanhempi etenkin mies, saa luistella miten haluaa haluaa kunhan pitää lasta luonaan jonkin verran, mutta kaikki vaikeat asiat kääntyy minun YKSIN hoidettavaksi harrastuksista kouluun ja joulun järjestämiseen; sitten kun en enää jaksa lapsen tai toisen vanhemman vaatimuksia niin mä olen se huono äiti.
Nyt sulla on viimeinen hetki ottaa elämäsi haltuun. Älä luovuta. Lapsesi tarvitsee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt, kun mun mielestä ensimmäinen avunantajan kuuluisi olla se toinen vanhempi; mutta ilmeisesti se Suomessa menee niin, että se toinen vanhempi etenkin mies, saa luistella miten haluaa haluaa kunhan pitää lasta luonaan jonkin verran, mutta kaikki vaikeat asiat kääntyy minun YKSIN hoidettavaksi harrastuksista kouluun ja joulun järjestämiseen; sitten kun en enää jaksa lapsen tai toisen vanhemman vaatimuksia niin mä olen se huono äiti.
Näinpä. Mä tiedän yhden miehen joka käyttää pientä lastaan maskottina somessa että saa klikkauksia. Hyi että.
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille ja tosiaan joo, voi olla etten ole ymmärtänyt huoltajuutta oikein. Mutta tosiaan musta taitaa tulla nyt ainakin etävanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille ja tosiaan joo, voi olla etten ole ymmärtänyt huoltajuutta oikein. Mutta tosiaan musta taitaa tulla nyt ainakin etävanhempi.
Muista sitten että elatusmaksut kääntyvät myös toisinpäin eli et saa enää mitään vaan maksat niitä.
Vierailija kirjoitti:
Senhän ei tarvitse olla lopullinen järjestely, jos vaikka vuoden parin päästä voit paremmin niin voitte palata takaisin alkuperäiseen, olettaen tietenkin että se on isälle ja lapselle ok.
Oletko jutellut lapsen kanssa siitä mahdollisuudesta että hän asuisikin isän luona?
Äidin demonisointi on ihan tyypillistä. Lapsi saa isällään elää vaikka tunkiossa ja on hyvä isä. Vaikka äiti suoriutuisi täydellisesti niin hän on huonoista huonointa.
Tee kuten aikaisemmatkin kommentoineet eli ota yhteys sosiaalitoimeen tms. Pyydä tai vaadi, että lapsen hoitoasiat ja lähi/etähuoltajuus asiat järjestetään uudelleen niin, että vähintäänkin tasaisemmin jakautuu vastuut ja isä osallistuu lapsensa asioihin.
Pidä kiinni jo sovituista käytännöistä eli et esim suostu että mies lähtee lomille silloin kun lapsen pitäisi olla hänen luonaan yms yms. Mitä nyt ikinä olette sopineetkaan joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys kuntasi lastensuojeluun ja/tai sosiaaliviranomaisiin.
Eiköhän sieltä löydy ohjeet ja kanavat miten hoitaa asiaa.
Sitten ellei ukkosi hoida osuuttaan lastenne hoidosta, miten se sinun päälle kaatuu? Kai teillä on sovittu lapsen hoidot, pidä kiinni niistä. Kun et joka asiassa anna periksi ja ole aina saatavilla kun exäsi haluaa, niin ehkä alkaa sieltäkin se "mies joka hoitaa lastansa" sädekehä karista.
Lasta on kiusattu rajusti koulussa, olen hoitanut kaikki asiaan liittyvät toimet aina, koska exästä ei tähän ole. Osittain nyt lapseni lähtenyt siihen että liikkuu sellaisten lasten kanssa jotka häntä hakanneet ja koitin laittaa rajoja nyt kun exä oli reissussa ja lapsi kokee että olen idiootti. Olen valvonut öitä ja lähtenyt töistä pois kesken päivän kun koulusta ilmoitettu milloin lapseni kuristettu tai hakattu skuuteilla etc. Sanoin myös itseni irti yhdestä työstä jotta saattaisin lastani kouluun. Viime syksy oli erityisen raskas kun vaikutti siltä että yhden kiusaajan isoveli alkoi myös pelotella lastani ja saatiin opettajan kanssa asia aisoihin, mutta lapsen isä on ollut koko ajan passiivinen. Mä luulen että nyt vaan katkesi kamelin selkä.
Voi herranen aika. Tee rikosilmoitus. Ja lapsi pois kokonaan koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten että elatusmaksut kääntyvät myös toisinpäin eli et saa enää mitään vaan maksat niitä.
Exä maksanut minimin joka oli vuonna 2012 155e/kk ja maksanut sitä tähän päivään asti; ei ole ongelma.
Olisiko kannattanut miettiä aiemmin, jaksatko olla vanhempi?