Mies haluaa rintamiestalon
Taas katsellaan myynti-ilmoituksia... En halua puutarhaa enkä lumitöitä enkä uunin lämmittämistä. En tiedä miten tuon vouhotuksen saa loppumaan.
Kommentit (36)
Lisäksi monen rintamamiestalon vuokraajan kanssa voinee sopia, että olette ensin vuoden vuokralla ja jos tykästytte taloon, voitte ostaa sen. Osa vuokrista vähentää kauppahintaa, esim. 50%. Rintsikka ei ole mikään talohustlaajan unelmasijoitus, jos se on vuokralla se on luultavasti myös myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin eron jos mieheni haluaisi rintsikan.
No perussivistyksesi Hesan kinkybileistä on siis NOLLA! Kannataisi käydä tuon ongelman kanssa psykiatrilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaa rintamamiestalon ostaa niin kannattaa olla rakennusalalla itse tai omata kokemusta perusteellisesta remontoinnista (tapetointi ja keittiön uusinta eivät ole niitä) tai sitten paljon rahaa jolla voit palkata ulkopuolisen tekemään kaiken.
Asun rintamamiestalossa joka hyvällä sijainnilla mutta avioero on meinannut tulla kaiken remontoinnin keskellä. Kannattaa miettiä myös sitä puolta että se jatkuva ja ikuinen remontti voi todella alkaa käydä parisuhteen päälle.
Tämähän kovasti riippuu siitä, millaisen talon ostaa. Jos ostaa jonkun pommin ja remontilla pilatun, niin varmasti riittää korjattavaa. Toinen tottakai on ymmärtää, mitä on ostanut ja mihin sitoutunut.
Meillä on ollut rintamamiestalo 20 vuotta, enkä vaihtaisi millään pois. Hyvin aluksi kurkattiin eristeisiin ja lautalattian alle, laitettiin uusi katto (pelti), ulkoverhoilu, keittiö ja tehtiin suihkutilat. Näiden lisäksi on tehty pintaremonttia, kun on huvittanut (maalattu, laitettu muutamaan huoneeseen lattia).
Minä en pidä tätä asumismuotoa millään tapaa työläänä enkä ymmärrä, mistä tämä ajatus tulee. Toki jokainen itse päättää, miten haluaa aikansa käyttää. Mutt lumityöt Etelä-Suomessa.. Meillä ei ole mitään konetta (linko tms.), koska tahdomme tehdä hommat itse ja minä naisena selviäisin niistä ihan itse. Aamulla ei ole pakko koko pihaa tehdä, hoituu myös illempana. Nurtsiin meillä on robotti ja muu pihan on juuri niin haastava kuin miksi sen suunnittelee.
Kiinnostaisi kyllä, mitä remonttia tai töitä ihmiset koko ajan tekevät ja mitä me olemme keksineet, kun on aikaa makailla sohvalla ihan liikaakin.
Ei mitään tarvitse remontoida jos kerran haluaa rintamamiestalon. Miksi se pitäisi muuttaa ei-rintamamiestaloksi remontoimalla??
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa ensin hetkeksi vuokralle. Vaikka vuodeksi, niin saatte käsityksen millaista on tehdä sen oman tonttitien lumityöt ennen töihin lähtöä (kun aura yöllä aurannut katuliittymään 50cm vallin joka jäätynyt yön aikana). Jos vanhoja omenapuita, niin niille 700 litralle putoavia omenia pitää keksiä käyttöä. Vesikatto varmaan kaipaa jo vaihtoa ja rännit on rikki. Mainitsinko jo sähkölaskusta, joka hyvinkin voi olla yli 20,000 kwh vuodessa, osuen talviin? Mulla oli viime vuoden pelkkä joulukuu sähkölasku 2800kwh kun oli kovat pakkaset enkä jaksanut lämmittää puilla.
Se 50 cm on muuten korkeus, joskus korkeampikin. Leveys on usein luokkaa auto (auton pituus, ei leveys).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa ensin hetkeksi vuokralle. Vaikka vuodeksi, niin saatte käsityksen millaista on tehdä sen oman tonttitien lumityöt ennen töihin lähtöä (kun aura yöllä aurannut katuliittymään 50cm vallin joka jäätynyt yön aikana). Jos vanhoja omenapuita, niin niille 700 litralle putoavia omenia pitää keksiä käyttöä. Vesikatto varmaan kaipaa jo vaihtoa ja rännit on rikki. Mainitsinko jo sähkölaskusta, joka hyvinkin voi olla yli 20,000 kwh vuodessa, osuen talviin? Mulla oli viime vuoden pelkkä joulukuu sähkölasku 2800kwh kun oli kovat pakkaset enkä jaksanut lämmittää puilla.
En ole ap, mutta olen omaan mieheeni (joka siis haaveilee jostain omakotitalon rämästä) käyttänyt näitä argumentteja. Vakiovastaus on, että ei haittaa ja ihan mielellään maksaa isompaa sähkölaskua/kolaa lumia KUNHAN vain saisi sen omakotitalon. Kerrostaloasunnossakin kaikki pienet pintaremontit ovat jääneet minun vastuulleni, koska miehellä on peukalo keskellä kämmentä ja pihi luonne, joten ulkopuolista remppaukkoa ei voi hankkia. Vaikea kuvitella, että tähän tulisi mystisesti joku muutos, kun on omakotitalon avaimet kädessä.
Me kun asuttiin rivarissa niin mies oli älyttömän laiska tekemään lumitöitä eikä mikään muukaan kiinnostanut. Nyt okt:ssa tekee tosi paljon näitä ulkohommia. Että kyllä se voi innostua hoitamaan sitä unelmien taloa vaikka ei kerrostalossa kiinnostaisi.
Pitää sitten tarkasti tutkia kaikki! Ihan 50/50 onko rintamamiestalo täysi pommi!
Vierailija kirjoitti:
Se onkin omasta viitsimisestä kiinni semmoisessa asuminen. Totta kai omakotitaloa täytyy huoltaa ja puutarhatyöt ovat todella mukavia, samoin lumityöt ei tuota kaikille tuskaa.
Talossa myös täytyy olla rinnakas emännyys!
Jos ei ole kellaria ja on eristetty uudelleen, niin on ihan hyvä talo.
Tämäkin asia pitää ratkoa, kuten muutkin aviopuolisoiden väliset näkemyserot. Muuttakaa aluksi vaikka rivitaloon. Pihaa ei ole paljon hoidettavaksi, mutta se auttaa huomaamaan, sujuuko homma.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi monen rintamamiestalon vuokraajan kanssa voinee sopia, että olette ensin vuoden vuokralla ja jos tykästytte taloon, voitte ostaa sen. Osa vuokrista vähentää kauppahintaa, esim. 50%. Rintsikka ei ole mikään talohustlaajan unelmasijoitus, jos se on vuokralla se on luultavasti myös myynnissä.
Siis mitä että? Tarkoitatko että jos myisin taloni, ja pyytäisin siitä 100 000€, niin jos vuokraisin sen sinulle ensin vuodeksi, niin vuoden jälkeen saisitkin ostettua taloni 50 000 eurolla???? Mistä ihmeestä olet saanut tällaista päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaa rintamamiestalon ostaa niin kannattaa olla rakennusalalla itse tai omata kokemusta perusteellisesta remontoinnista (tapetointi ja keittiön uusinta eivät ole niitä) tai sitten paljon rahaa jolla voit palkata ulkopuolisen tekemään kaiken.
Asun rintamamiestalossa joka hyvällä sijainnilla mutta avioero on meinannut tulla kaiken remontoinnin keskellä. Kannattaa miettiä myös sitä puolta että se jatkuva ja ikuinen remontti voi todella alkaa käydä parisuhteen päälle.
Tämähän kovasti riippuu siitä, millaisen talon ostaa. Jos ostaa jonkun pommin ja remontilla pilatun, niin varmasti riittää korjattavaa. Toinen tottakai on ymmärtää, mitä on ostanut ja mihin sitoutunut.
Meillä on ollut rintamamiestalo 20 vuotta, enkä vaihtaisi millään pois. Hyvin aluksi kurkattiin eristeisiin ja lautalattian alle, laitettiin uusi katto (pelti), ulkoverhoilu, keittiö ja tehtiin suihkutilat. Näiden lisäksi on tehty pintaremonttia, kun on huvittanut (maalattu, laitettu muutamaan huoneeseen lattia).
Minä en pidä tätä asumismuotoa millään tapaa työläänä enkä ymmärrä, mistä tämä ajatus tulee. Toki jokainen itse päättää, miten haluaa aikansa käyttää. Mutt lumityöt Etelä-Suomessa.. Meillä ei ole mitään konetta (linko tms.), koska tahdomme tehdä hommat itse ja minä naisena selviäisin niistä ihan itse. Aamulla ei ole pakko koko pihaa tehdä, hoituu myös illempana. Nurtsiin meillä on robotti ja muu pihan on juuri niin haastava kuin miksi sen suunnittelee.
Kiinnostaisi kyllä, mitä remonttia tai töitä ihmiset koko ajan tekevät ja mitä me olemme keksineet, kun on aikaa makailla sohvalla ihan liikaakin.
:D :D Ei ole kyllä rintsikka jollei ole mitään tekemistä :D
Ap, ei rintsikkaa ei, yritä kaikkesi! Meillä on se ihana idyllinen rintamamiestalo, ja kyllä on todella paljon asioita jotka vain on tehtävä juuri tietyllä hetkellä, kuten esime eilen illalla alas rysähtänyt lumi oli pakko kolata, koska se olisi muuten jäätynyt yöllä.
Usein ainakin Helsingissä rintamamiestalo ostetaan, jotta saadaan tontti, johon rakennetaan uusi talo tai kaksikin, jopa rivitalo. Lisäkustannuksia aiheuttaa vanhan talon purku.
Se on kyllä hirveä työmaa. Koita saada puhuttua miehellesi järkeä tai suostuteltua vähintään siihen, että ensin vuokraatte. Siinä kerkeää vuoden aikana realismi iskostua kaaliin.