Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon pitää olla rahaa mukana jos matkustaa vaikka Yhdysvaltoihin 4 viikoksi?

Vierailija
31.12.2022 |

Ajattelin mennä tapaamaan kaveriani joka käski tulla käymään. Hän ostaisi minulle kuukaudeksi ruuat ja asuisin hänen luona. Mutta kysytäänlö Yhdysvaltojen rajoilla, paljon mulla on rahaa, jos olenkin vähävarainen? Kaverini ei osannut noista sanoa, kun ei matkustele paljon. Käyttörahaa olisi kuitenkin about 500e. (käteistä) ja sitten matkavakuutus tieteenkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on Suomen passi eivät kysele rahoja. Muistaakseni eteläamerikasta lomalle tulevalla pitää olla 10 000 dollaria tilillä todistettavasti, ettei ole siirtolainen. Siitä varmaan sulle onkin tullut ajatus, että pitää todistella omaisuutta.

Kyllä kyselevät. Eihän ne välttämättä edes tiedä missä joku Suomi sijaitsee.

Vierailija
22/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meiltä ikinä kysytty rahan määrää, ja yleensä sitä ei nykyään hirveästi edes kuskata, kun kortilla maksetaan kaikki. Jonkin verran käteistä voi olla tippiä varten, muuten ei tarvita.

Matkavakuutus on aivan ehdoton. Ilman sitä ei Usaan pidä missään tapauksessa lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkeä matkata noin kauas ja maksaa kalliit lennot, jos ei ole varaa pitää hauskaa paikan päällä? Jos sattuisikin että ette vain istu kotona kaiken päivää? Ja aika hyvä kaveri saa olla että ruokkii ilmaiseksi kuukauden..

Vierailija
24/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko järkeä matkata noin kauas ja maksaa kalliit lennot, jos ei ole varaa pitää hauskaa paikan päällä? Jos sattuisikin että ette vain istu kotona kaiken päivää? Ja aika hyvä kaveri saa olla että ruokkii ilmaiseksi kuukauden..

Ei Usaan maksa kuin 700-900 euroa edes takas.

Vierailija
25/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan kyselty kun sanot rajalla, että olet lomailemaan tulossa. Kysyvät lähtöpäuvän ja mihin olet menossa ja muuta pientä. Mutta ei heillä ole aikaa siinä alkaa tulojen perään kyselemään.

Kyllä ne usein kyselee.  Jos liian vähän rahaa niin alkavat epäillä että tekee pimeitä töitä. 500e on aika vähän 1kk ajalle. Pitäisi olla ainakin luottokortti tai kaksi siihen päälle.

Ai ei voi matkustaa jos ei ole luottokorttia? Mulla on vain visa (nordea) 

Voi matkustaa, mutta saattavat ottaa pieneen kuulusteluun. Missä asut? Kuka kustantaa elämisesi? Mikä on suhteenne? Mistä hyvästä hän niin tekee? Teetkö hänelle töitä?

Ei USA ole mikään Eurooppa, johon mennään kuin höllitupaan. Siellä on tarkempi seula.

Se on HOLLItupa. Jos minusta olisi kiinni, et saisi Suomen kansalaisuutta tuolla kielitaidolla

Vierailija
26/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kökit vain kämpillä, tuo raha riittää.

Muuten Usassa kaikki on yllättävän kallista. Katso nyt edes, että pääset takaisin lentokentälle palatessasi.

Vierailija
27/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 500 dollaria käteistä ja luottokortti.

Varaudu kysymyksiin rajalla..

Vierailija
29/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan vaan. Onko kaveri luotettava jonka olet tavannut kasvokkain, vai joku nettituttu? Jos nettituttu, niin ota huomioon catfish huijauksen mahdollisuus. Se jekuttaa sinua, lennät sinne ihan intona, eikä ketään ole lentokentällä vastassa. Saat tekosyitä että autosta loppui bensa, koiralla tikku kantapäässä ja ei nyt päässytkään vastaan. Mitä sä sitten teet kuukauden ajan? Saatko siirrettyä lentosi heti huomiselle, olet yhden yön lentokenttähotellissa (180e) ja lennät takaisin? Jos lentoa ei voi siirtää, niin millä ja missä elät jenkeissä kuukauden?

Vierailija
30/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitä haluat tehdä. Etkö tosiaan aio osallistua ruokakuluihisi millään lailla? Tai käydä ulkona syömässä? 500€ on todella vähän rahaa noin pitkälle matkalle. Viimeksi kun lomailin Yhdysvalloissa niin mun hupibudjetti oli tonni per viikko.

No kyllähän tolla 500 eurolla saa ruokaa. Eihän mulla kotonakaan mene kuin 200e/kk. Mutta kaveri sanoi ostavansa ruuat. Eikä tykätä käydä ulkona syömässä, ehkä jos pizzaa tilataan. 

Sulle kerrottiin jo edellisessä ketjussa, että Usassa paikasta riippuen ruoka on helposti moninkerroin kalliimpaa kuin suomessa. Siis kirjaimellisesti, hintataso voi olla luokkaa omenat 10e kilo, tonnikalapurkki 4e jne. Jo se pizza kotiin tilattuna voi maksaa 20-30e per henkilö!

Mitä teet jos sukset menee ristiin kaverin kanssa ekalla viikolla?

Aikuisen ikäisenä ihmisenä voit toki itse päättää millaisia riskejä otat, mutta itse en lähtisi mihinkään ulkomaille ilman useamman tonnin varakassaa, VARMAN majoituksen ja normaalin budjetin päälle. Aina pitää olla varaa uuteen majoitukseen ja varhaiseen kotiinpaluuseen!

Vierailija
31/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 dollaria päivässä menee vaikka söisikin kotona. Kahvimuki on vitosen, olut yli kympin. Mäkkärissä jos käy, niin se on halpaa, mutta kaikki muu maksaa enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
32/32 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitä haluat tehdä. Etkö tosiaan aio osallistua ruokakuluihisi millään lailla? Tai käydä ulkona syömässä? 500€ on todella vähän rahaa noin pitkälle matkalle. Viimeksi kun lomailin Yhdysvalloissa niin mun hupibudjetti oli tonni per viikko.

No kyllähän tolla 500 eurolla saa ruokaa. Eihän mulla kotonakaan mene kuin 200e/kk. Mutta kaveri sanoi ostavansa ruuat. Eikä tykätä käydä ulkona syömässä, ehkä jos pizzaa tilataan. 

Kannattaa oikeasti miettiä pitääkö tuo lupaus paikkaansa, että miten hyvä kaveri on kyseessä että oikeasti ruokkii sinut kuukauden.

En uskaltaisi lähteä noin pienellä budjetilla kuukaudeksi ulkomaille. En missääm nimessä.

En tarkoita etteikö se voisi riittää, mutta aina voi käydä jotain yllättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä