Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kiva käytös muita kohtaan yliyrittämistä?

Vierailija
31.12.2022 |

Nyt puran tähän traumaa koko elämän varrelta.

Minut on kasvatettu ns. kiltiksi tytöksi. Olen siitä johtuen joutunut kamppailemaan aika voimakkaiden arvottomuuden tunteiden kanssa, miellyttänyt muita liikaa itseni unohtaen ja kynnysmattoillut. Olen vasta aikuisiällä opetellut asettamaan rajoja ja tuottamaan muille pettymyksiä.

Asioin tänään aamulla eräässä paikassa ja alkuun aspa oli hieman ynseä. Kuitenkin kun aloimme siinä jutella ja olin kiva häntä kohtaan, niin hän olikin sitten oikein mukava ja toivotti hauskaa iltaakin.

Itselleni tuli vaan tästä ristiriitaiset fiilikset. Olen elämäni aikana tehnyt tätä kauppaa muiden kanssa, että ole kiva muille niin he ovat kivoja sinulle, mikä ei tietenkään aina pidä lainkaan paikkansa! Kuten kokemus on opettanut. Voit vääntää itsesi vaikka mille mutkalle, mutta kaikkia ei vaan voi aina miellyttää ja se on okei.

Aloin hieman kauhistua, että olenko nyt ottamassa takapakkia, putoanko takaisin vanhoihin kaavoihin, eli jos toinen on nihkeä, niin alan siinä yrittää kahta kauheammin, vai pitäisikö vaan olkia kohauttaen antaa muiden olla naama nurinpäin ihan rauhassa? Onko kiva käytös muita kohtaan yliyrittämistä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyys ja kohteliaisuus luo ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta ympäristöön. Jos joku on mulkku, ei kannata ruokkia hänen ominaisuuttaan sitä vastaavalla käytöksellä.

Jos ystävällisyys ja kohteliaisuus ovat itselle luontaisia ominaisuuksia, niitä kannattaa jakaa ja ne helposti tarttuvat.

Toivottomia tapauksia on ja ne kannattaa heittää sivuun ja unohtaa. Joillekkin ihmisille viha, kateus ja katkeruus ovat näkyvimmät ominaisuudet ja he eivät tule oppimaan mitään muuta käytösmallia.

Vierailija
42/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas huomaa, ettei jotkut ihmiset ole liialla älyllä pilattuja.

Aihe Ei ollut hyvä käytös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla ns. mukava kaikille.. Aluksi, mutta jos huomaan että he käyttäytyvät nokkavasti, tympeästi minua kohtaan, otan saman kannan.

En ole velkaa kenellekkään, mutta samalla, hyvä/positiivinen käyttäytyminen harvemmin maksaa mitään ja parhaimmillaan piristää jonkun muun päivää. Kieltämättä, välillä kyllä veeituttaa kun vaikka lopettaa jonkun kohtaamisen toivottamalla 'hyvät viikonloput' tai vastaavaa, ja ei saa mitään vastaukseksi.

Mitä jos tulkitset väärin jonkun ilmeen tai sanomiset?  Eivät tarkoita pahaa,   mutta tulkitset hänet tympeästi käyttäytyväksi. Sitten olet hänelle tympeä syyttä. .?

Kyllähän sen melko nopeasti (yleensä) huomaa jos joku on oikeasti mulkku, kun on tekemisissä.. Toki nopeissa kohtaamisissa ehkä vähän vaikeaa, mutta jälleen.. En koe että olen kellekkään ns. velkaa, joten jos joku antaa itsestään tympeän kuvan, oli se sitten tarkoituksellista tai ei, onko se minun asiani taipua vai voisiko se toinen henkilö kenties käyttäytyä.. Ei tympeästi? Antaa vähemmän tympeän kuvan itsestään? 

Mutta entä jos sinä annat tympeän kuvan itsestäsi? 

En tiedä miksi kysyt, aikaisemmassa viestissähän juuri sanoin että: 'yritän olla mukava kaikille ainakin aluksi'. En kovin usein anna tympeää kuvaa itsestäni, ainakaan tietoisesti, ja sen huomaa ihmisten käytöksestä minua kohtaan. Jos antaisin, sitten toisella olisi oikeus käyttäytyä tympeästi minua kohtaan.. Jos haluaa.

Eli tässä päästään samaan aiheeseen kuin mitä ap pohdiskeli.   Eli tavoitteletko tuota että ihmiset käyttäytyisivät mukavasti sinua kohtaan?

En? Miksi tavoittelisin? Olen aluksi kohtelias, 'positiivinen' kaikkia kohtaan, mutta jos huomaan että toinen on ns. naama norsunVllä kaikesta huolimatta, heitän nopeasti tuon oman 'iloisen käytöksen' romukoppaan ja muutun lyhytsanaiseksi, 'tonnin seteli ilmeellä' varustetuksi robotiksi kunnes pääsen kyseisestä kohtaamisesta eroon.. Oli se sitten joku asiakaspalvelija tms.

Useimmat ihmiset ovat hymyileväisiä ja iloisen oloisia kun olen tekemisissä.

Mites sitten sellainen tilanne menee, jos joku tulee juttelemaan sinulle tympeästi ja sinä vastaan samalla mitalla, mutta sitten tämä toinen vaihtaakin iloisen vaihteen päälle niin, muututko sinäkin silloin iloiseksi?

En tiedä miksi väännät tästä asiasta? Kuin yrittäisit kääntää homman minun ongelmaksi tjsp?

Harvemmin tulee tilanteita missä toinen sormia napsauttamalla muuttuu.. Kai olisin hieman hämilläni?

Vieläkin toistan, että aluksi yritän olla kohtelias kaikille, mutta jos kaikesta huolimatta toinen on töykeä, tai vastaavaa, muutun vastaavanlaiseksi... Tiedä montako kertaa se pitää toistaa.

Ikävää, jos tulkitsit tämän vääntämiseksi. Vilpittömästi olen vain kiinnostunut kuulemaan aatteitasi tästä aiheesta, koska itse ajattelen ehkä vähän erilailla.  Ei ollut tarkoitus mitään ongelmaa tästä tehdä halusin vain laajentaa ymmärrystäni.

Vierailija
44/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asioidessani peruskohtelias ja asiallinen aina, riippumatta vastapuolen naaman asennosta. Enkä sitä sen kummemmin mieti, se on minun tyylini, en tarvitse yrittää siinä mitään. En näe syytä loukkaantua tai provosoitua jonkun tuntemattoman tyypin nahkeilusta, mutten toisaalta myöskään yrittää jutustella kivoja ja parantaa tunnelmaa.

Vierailija
45/46 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perusilme kuin tuolla kissalla: https://www.google.fi/search?q=grumpy+cat&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved…

Kun nassu on tuon näköinen, niin tuppaa tämän tästä törmäämään ihmisiin, "jotka antavat samalla mitalla takaisin". Pahimmillaan tuohon ei muuta tarvita kuin ohi kulkeminen. Oikein tyhmän ihmisen kohdatessa tämän näköinen nassu koetaan punaisena vaatteena ja se estää kaiken älyllisen kanssakäymisen.

Lopuksi täytyy todeta, että onneksi osa ihmisistä peilaa enemmän käyttäytymistä eikä niinkään ulkonäköä.

Vierailija
46/46 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mo jaa. Vaikka olisi kohtelias ja ystävällinen, niin ei välttämättä tarkoita, että sinua kohtaan oltaisiin ystävällisiä. Esimerkiksi pidän huolen etten arvostele kenenkään painoa, mutta kyllä minulle kettuillaan syömisestä ja elämäntavoista vaikka henkilö itse ei olisi minua hoikempi tai parempikuntoisempi.

Samoin, jos treffikutsusta kieltäytyessä pyrin olemaan neutraali ja ystävällinen, minua kohdellaan, kuin olisin loukannut verisesti. Luotan avoimuuteen ja ystävällisyyteen, mutta se ei takaa, että saisi samanlaista kohtelua takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi