Kauvanko immeinen voi elää tunnin parin yöunilla?
Kommentit (4)
Riippuu varmaan iästä, mutta aika nopeasti alkaa asiat/terveys takuta noin pienillä unilla.
Olen elänyt max 2-4 tunnin yhtäjaksoisilla yöunilla 39v. 3 ensimmäistä vuotta en nukkunut edes tuntia yhtäjaksoista unta vuorokaudessa, muutaman vartin pätkän vaan.
Toki fyysinen ja henkinen terveys on lopulta kärsinyt tästä mutta ihan normaalia elämää vietetty muuten. Töissä normaalisti, 4 lasta, kotityöt ja perhe-elämää. Toki miettii minkälainen ihminen olisi ollut pirtränä ja hyväntuulisena.
Nyt olen yli 60v ja nukun n kerran kuukaudessa jopa 5-6h yhtäjaksoista unta. Yleensä nousen aamulla 4-6 välillä kun en viitsi turhaan pyöriä sängyssä
aivot kyllä nukkuu pitkin päivää sitte, pikku hetkiä joita ei ite huomaa.
2h on kyllä aika vähän. Itselläni on ollut vuoden jaksoja joissa olen harsinnut n 4h unta vrk. Kyllä sitä aika hitaalla kävi, mutta jotenkin siihen tottui. Normaali unen tarpeeni on n 10h. Vauvojen kanssa sitä vaan jotenkin jaksoi, liekö jotain äitihormooneista johtuvaa. Päivät oli aika touhukkaita isonpien lasten kanssa niin ei nukahtanut kesken kaiken. Varmaan ikäkin vaikuttaa.