Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan

Vierailija
31.12.2022 |

Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro

Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…

Kommentit (908)

Vierailija
121/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri laittaa ihmisiä myös työkokeiluun työmarkkinatuella. Minulle väläytettiin karenssi sanaa ja olin sitten työkokeilussa.

Näinhän se te-toimisto toimii.  Pahin viranomainen Suomessa vallankäytön suhteen.

Vierailija
122/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sitä taas näkee, että ymmärrästy ei heru tälle syytetylle. Se on ihan normaalia, että tuntee olonsa stressaantuneeksi, jos uhkaillaan karensseilla ja vielä suullisesti.

Joskus sitä vaan kyllästyy tuommoiseen ja sitten menettää hermonsa ja sanoo jotain mitä ei oikeasti tarkoita.

Kertoo vaan, että tämä tukien byrokratia on jo aikansa elänyt, mutta muutosta ei jostain syystä haluta, eli sitä perustuloa joka olisi parempi ratkaisu kaikilta osin ja sen hyötyjä ollaan voitu myös tieteellisesti todistaa lyhyellä aikavälilläkin.

Ihanko oikeasti se UHRI on mielestäsi tässä syyllinen? Olet varmaan sitä samaa porukkaa jonka mielestä jokainen raiskatuksi tullut nainen oli vain pukeutunut liian paljastavasti.

Kumpaa poliisi uskoo tässä tapauksessa te-virkailijaa vai asiakasta.  Asiakas on aina häviöllä.  Vastapuolen kertomusta ei tässä ole, vain te-virkailjan.  Todellakaan ei tiedetä sitä miten on itse provosoinut asiakasta.

Kannattaa lukea oikeuden pöytäkirjat, kyse ei ollut vain yhdestä puhelusta. Ei syyttäjä nosta syytettä ihan kevyin perustein.

Jep. Ei näitä kevein perustein oikeuteen viedä. Siellä on varmaan ollut joku väkivaltataustainen langan toisessa päässä ja tuskin eka kertaa uhkailee virkailijaa. Näitä on. 

Sossuna tein rikosilmoituksen asiakkaasta, joka uhkaili henkeäni. Senttaili kaiken aikaan kidutusfantasiaa puhelimeeni. Ei edennyt syyteharkintaan. Poliisi kävi vain nuhtelemassa. Porin keississä on töytynyt olla paljon konkreettisempaa uhkailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina ollut työtä haettaessa kriteerinä, että saisin palkkaa sen verran, ettei tukia tarvitsisi hakea ja jäisi rahaa asumiskulujen jälkeen 200e enemmän kuin toimeentulotukea saisi.

Elatusvelvollisena 4 lapsen isänä, jonka ex on jäyttäytynyt elatuskyvyttömäksi.

Netto Palkkani pitää olla ainoastaan n.3500€.

En saavuta millään keinoilla tätä.

Nettotuloni on nyt n.2000€ josta menee elatukseen 800€ , luvassa on 200€ palkankorotus, mutta se ei nosta minun ja lasten ostovoimaa kun lapset minulla. Se 200€ siirtyy kokonaisuudessaan elatusmaksuihin. Eikä lapset tuo siitä mukanaan euroakaan kun lapset minulla. Minun pitäisi saada 600€ riittämään itseni ja 4 lapsen kuluihin.

Vierailija
124/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri laittaa ihmisiä myös työkokeiluun työmarkkinatuella. Minulle väläytettiin karenssi sanaa ja olin sitten työkokeilussa.

Ja lastenhoitomaksut meni, kun puoliso tienasi 2400 brutto. Itse ajattelin ensin, että ostan kulukorvauksella lapselle talvikumisaappaat mitä tarha vaati, mutta sitten tuli lastenhoitolasku.

Työmarkkinatuki oli tuolloin 640 netto ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Kulukorvausta ei saa, jos lapsi sairastuu tai itse sairastuu, mutta lastenhoitolaskut tuli minulle ja tarha sanoi, että voisitko tuoda lapsellesi talvikumisaappaat, kurahaalarit jne.

No, ok olin sitten kuumeessa töissä.

Vierailija
125/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä taas en jaksa näitä uhriutujia. Ihan perus narskun toimintaa rääkätä uhrinsa siihen pisteeseen että sillä menee hermot ja sitten kun se räjähtää niin kiusaaja tekee itsestään uhrin. Tuskin kukaan asiallisella ja empaattisella asenteella oleva virkailija saa tappouhkauksia.[/quote]

Mitä ihmeen empatiaa tarvitse työhaluton lusmu? Eikö sille siis olisi saanut sanoa, että ellei hae töitä niin karenssi ihan lain mukaan tulee. Näitä ei pitäisi verovaroista elättää, etsiköön itse paremman työpaikan ellei ehdotettu kiinnosta. Pitkäaikaistyötyömiltä kaikilta tuet pois, ovat just näitä loi sia.[/quote]

Mistä ihmeestä tiedät tyypin tai yleensä työttömien työhalut? On voinut hakea vuosien varrella satoja paikkoja, eikä pääse edes haastatteluun. Kokemusta on.[/quote]

Korruptoituneet päättäjät vievät työhalut.      Siellä ne ilkkuu iloisena norsunluutornissa köyhien kustannuksella.

Vierailija
126/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä taas en jaksa näitä uhriutujia. Ihan perus narskun toimintaa rääkätä uhrinsa siihen pisteeseen että sillä menee hermot ja sitten kun se räjähtää niin kiusaaja tekee itsestään uhrin. Tuskin kukaan asiallisella ja empaattisella asenteella oleva virkailija saa tappouhkauksia.

Mitä ihmeen empatiaa tarvitse työhaluton lusmu? Eikö sille siis olisi saanut sanoa, että ellei hae töitä niin karenssi ihan lain mukaan tulee. Näitä ei pitäisi verovaroista elättää, etsiköön itse paremman työpaikan ellei ehdotettu kiinnosta. Pitkäaikaistyötyömiltä kaikilta tuet pois, ovat just näitä loi sia.

Mistä ihmeestä tiedät tyypin tai yleensä työttömien työhalut? On voinut hakea vuosien varrella satoja paikkoja, eikä pääse edes haastatteluun. Kokemusta on.

Korruptoituneet päättäjät vievät työhalut.      Siellä ne ilkkuu iloisena norsunluutornissa köyhien kustannuksella.

Työttömiä on työpaikoilla työkokeilussa ja palkkatukitöissä. Itse otin kellolla aikaa valituisten kahvitauoista ja seurasin sairaslomamääriä.

Lakisääteinen kahvitauko on muuten 10 minuuttia, EI PUOLI TUNTIA.

Vierailija
127/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Tämä yksinkertainen ohje toimii edelleen.

Vierailija
128/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni pitää kahvitaukoa puoli tuntia, osa jopa tunnin.

Että turha valittaa kiirettä.

Työttömien kannattaakin raportoida pitkistä tauoista julkisella vaikka kaupungin valtuustoon.

Vierailija
129/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä töitä löytyy kaikille.  Nykyajan sosialismi takaa sen.

Vierailija
130/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pitää kahvitaukoa puoli tuntia, osa jopa tunnin.

Että turha valittaa kiirettä.

Työttömien kannattaakin raportoida pitkistä tauoista julkisella vaikka kaupungin valtuustoon.

Juu, porukka pääsee sitten samaan työpaikkaan työkokeiluun työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa työpäivä. Kulukorvausta ei saa kun sairastuu, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen, ei ole työterveyshuoltoa, eläkettä ei kerry.

Vierailija
131/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton ketju lukea. Joku kilipää uhkailee viranomaista tappamisella, kun tämä kehoittaa hakemaan töitä ja täällä sitten ymmärretään ja silitellään päähän moista sankaria. Aivan käsittämätöntä, että tämän päivän Suomessa viranomaiset joutuvat pelkäämään suorittaessaan virkatehtäviään ja työtään. Kaiken maailman pa ka sakki kulkee uhkailemassa ja rääkymässä eri virastoissa, sairaaloissakin kuulemma ja näitä pitäisi vaan jotenkin ymmärtää. Ei helvetti. Kaikki tuet ja avut poikki, jos ei osata tuon enempää käyttäytyä ja mielellään kepitys päälle, että oppii nöyräksi valtiovallan edessä.

Uhkailu on väärin, mutta täysin ymmärrettävä reaktio.

Minulla itselläni on huonoja kokemuksia työkkärin virkailijoista. Akateemisena työttömänä on yritetty pakottaa rekrykoulutuksiin ja työkokeiluun. En suostunut noihin ja sain 3 kk karenssia sekä samalla aivan uskomattoman törkeää haukkumista virkailijalta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt viesä asia oikeuteen. Onneksi oli pesämunaa säästettynä. Sain onneksi työn parin vuoden työttömyyden jälkeen. Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin.

Ammattisuoja on 3 kk. Sen jälkeen on haettava muitakin töitä. Kaksi vuotta on pitkä aika loisia yhteiskunnan rahoilla.

En ole kyllä koskaan kuullut työnantajasta, joka arvostaa ennemmin kotona olemista kuin minkä tahansa työn tekemistä.

Olen tehnyt vapaaehtoistyötä viisi vuotta. Ihan arvostettu järjestö. Kun hain työpaikkaa alalta, joka läheisesti sivuaa tekemääni työtä, sitä ei pidetty minään. Eli kyllä sillä on aika tarkat kriteerit, mitä työtä arvostetaan työnhaussa ja mitä ei.

Nyt puhut kyllä ihan eri asiasta. Tuskin sähkömiehen työkokemuksella kirjastovirkailijan paikka aukeaa. Kyse oli kommentista, jossa "Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin." Vaikea uskoa, että työnantaja arvostaa enemmän kotona makaamista kuin mitä tahansa työtä tai aktivointia. On tietysti eri asia, jos on esimerkiksi näyttöä näistä vapaaehtoistöistä tai muuten itsensä kehittämisestä. Siltikin 2 vuotta työn etsimisessä on kauan.

Hah. Näyttöä kyllä on. Pyysin suosittelijaksi vapaaehtoistyön järjestäjää, ja hän jopa suositteli minua lämpimästi. Siltikään en kelvannut työhön, josta olisi pitänyt maksaa palkkaa. 

Vierailija
132/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on aina ollut työtä haettaessa kriteerinä, että saisin palkkaa sen verran, ettei tukia tarvitsisi hakea ja jäisi rahaa asumiskulujen jälkeen 200e enemmän kuin toimeentulotukea saisi.

Elatusvelvollisena 4 lapsen isänä, jonka ex on jäyttäytynyt elatuskyvyttömäksi.

Netto Palkkani pitää olla ainoastaan n.3500€.

En saavuta millään keinoilla tätä.

Nettotuloni on nyt n.2000€ josta menee elatukseen 800€ , luvassa on 200€ palkankorotus, mutta se ei nosta minun ja lasten ostovoimaa kun lapset minulla. Se 200€ siirtyy kokonaisuudessaan elatusmaksuihin. Eikä lapset tuo siitä mukanaan euroakaan kun lapset minulla. Minun pitäisi saada 600€ riittämään itseni ja 4 lapsen kuluihin.

Olisihan se tietysti kamalaa jos omat lapsesi saisivat sen 200€ enemmän.

Vierailija
133/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poeilainen" Mehmet Zumba

Vierailija
134/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton ketju lukea. Joku kilipää uhkailee viranomaista tappamisella, kun tämä kehoittaa hakemaan töitä ja täällä sitten ymmärretään ja silitellään päähän moista sankaria. Aivan käsittämätöntä, että tämän päivän Suomessa viranomaiset joutuvat pelkäämään suorittaessaan virkatehtäviään ja työtään. Kaiken maailman pa ka sakki kulkee uhkailemassa ja rääkymässä eri virastoissa, sairaaloissakin kuulemma ja näitä pitäisi vaan jotenkin ymmärtää. Ei helvetti. Kaikki tuet ja avut poikki, jos ei osata tuon enempää käyttäytyä ja mielellään kepitys päälle, että oppii nöyräksi valtiovallan edessä.

Minulla itselläni on huonoja kokemuksia työkkärin virkailijoista. Akateemisena työttömänä on yritetty pakottaa rekrykoulutuksiin ja työkokeiluun. En suostunut noihin ja sain 3 kk karenssia sekä samalla aivan uskomattoman törkeää haukkumista virkailijalta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt viesä asia oikeuteen. Onneksi oli pesämunaa säästettynä. Sain onneksi työn parin vuoden työttömyyden jälkeen. Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin.

Ammattisuoja on 3 kk. Sen jälkeen on haettava muitakin töitä. Kaksi vuotta on pitkä aika loisia yhteiskunnan rahoilla.

En ole kyllä koskaan kuullut työnantajasta, joka arvostaa ennemmin kotona olemista kuin minkä tahansa työn tekemistä.

Olen tehnyt vapaaehtoistyötä viisi vuotta. Ihan arvostettu järjestö. Kun hain työpaikkaa alalta, joka läheisesti sivuaa tekemääni työtä, sitä ei pidetty minään. Eli kyllä sillä on aika tarkat kriteerit, mitä työtä arvostetaan työnhaussa ja mitä ei.

Nyt puhut kyllä ihan eri asiasta. Tuskin sähkömiehen työkokemuksella kirjastovirkailijan paikka aukeaa. Kyse oli kommentista, jossa "Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin." Vaikea uskoa, että työnantaja arvostaa enemmän kotona makaamista kuin mitä tahansa työtä tai aktivointia. On tietysti eri asia, jos on esimerkiksi näyttöä näistä vapaaehtoistöistä tai muuten itsensä kehittämisestä. Siltikin 2 vuotta työn etsimisessä on kauan.

Hah. Näyttöä kyllä on. Pyysin suosittelijaksi vapaaehtoistyön järjestäjää, ja hän jopa suositteli minua lämpimästi. Siltikään en kelvannut työhön, josta olisi pitänyt maksaa palkkaa. 

Se oli se palkka kun et kelvannut. Päiväraha + 9e pätevöittää lähes kaikkeen. Saa nähdä koska pertti pitkäaikaistyötön kelpaa leikkaussaliin avustajaksi? 

Vierailija
135/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli se palkka kun et kelvannut. Päiväraha + 9e pätevöittää lähes kaikkeen. Saa nähdä koska pertti pitkäaikaistyötön kelpaa leikkaussaliin avustajaksi? 

Sairaaloiden osastoilla heitä on jo toimistotöissä.

Vierailija
136/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tallentaa puhelut työkkärin virkailijan kanssa. Voit vaikka sanoa puhelun aluksi, että "oikeusturvani vuoksi tallennan tämän puhelun". Siihen löytyy puhelimeen appseja.

Vierailija
137/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sitä taas näkee, että ymmärrästy ei heru tälle syytetylle. Se on ihan normaalia, että tuntee olonsa stressaantuneeksi, jos uhkaillaan karensseilla ja vielä suullisesti.

Joskus sitä vaan kyllästyy tuommoiseen ja sitten menettää hermonsa ja sanoo jotain mitä ei oikeasti tarkoita.

Kertoo vaan, että tämä tukien byrokratia on jo aikansa elänyt, mutta muutosta ei jostain syystä haluta, eli sitä perustuloa joka olisi parempi ratkaisu kaikilta osin ja sen hyötyjä ollaan voitu myös tieteellisesti todistaa lyhyellä aikavälilläkin.

Ihanko oikeasti se UHRI on mielestäsi tässä syyllinen? Olet varmaan sitä samaa porukkaa jonka mielestä jokainen raiskatuksi tullut nainen oli vain pukeutunut liian paljastavasti.

Kumpaa poliisi uskoo tässä tapauksessa te-virkailijaa vai asiakasta.  Asiakas on aina häviöllä.  Vastapuolen kertomusta ei tässä ole, vain te-virkailjan.  Todellakaan ei tiedetä sitä miten on itse provosoinut asiakasta.

Kannattaa lukea oikeuden pöytäkirjat, kyse ei ollut vain yhdestä puhelusta. Ei syyttäjä nosta syytettä ihan kevyin perustein.

Tiedätkö sinä jotain enemmän, mitä tässä lehtijutussa ei kerrota?

Oikeuden päätökset ovat julkisia (lukuunottamatta salaiseksi julistettuja osioita, joita tässä jutussa ei ollut), joten kuka tahansa saa ne pyytämällä luettavakseen.

Vierailija
138/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne virkailijat sieltä joukosta näkee ne, joilla on oikeasti työhaluja ja ne, jotka eivät halua tehdä mitään tai odottavat sitä toimitusjohtajan paikkaa, jota ei koskaan tule. Työkkärin määräämät työt, kokeilut ja kurssit välttää sillä, että etsii itselleen sellaisen työn/koulutuksen, mitä voi tehdä sillä aikaa, kun etsii sitä unelmien työtä. Pitkään työttömänä ollut voi myös joskus katsoa peiliin sen sijaan, että syyttää yhteiskuntaa siitä, ettei tullut valituksi hakemaansa paikkaan, kun joku sen paikan kuitenkin saa. Voisi miettiä, että miten parantaa omaa osaamistaan ja haluttavuutta työmarkkinoilla. Mitä ominaisuuksia sillä valitulla kenties oli...

Vierailija
139/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tallentaa puhelut työkkärin virkailijan kanssa. Voit vaikka sanoa puhelun aluksi, että "oikeusturvani vuoksi tallennan tämän puhelun". Siihen löytyy puhelimeen appseja.

Asiakkaalla on tuohon oikeus. Kannattaa muistaa, että kaikki hänekin sanomansa tallennetaan ja siitä seuraa aika ripeästi kirjaus "kieltäytyi palvelusta" ja 45 vrk karenssia.

Vierailija
140/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä taas en jaksa näitä uhriutujia. Ihan perus narskun toimintaa rääkätä uhrinsa siihen pisteeseen että sillä menee hermot ja sitten kun se räjähtää niin kiusaaja tekee itsestään uhrin. Tuskin kukaan asiallisella ja empaattisella asenteella oleva virkailija saa tappouhkauksia.

Mitä ihmeen empatiaa tarvitse työhaluton lusmu? Eikö sille siis olisi saanut sanoa, että ellei hae töitä niin karenssi ihan lain mukaan tulee. Näitä ei pitäisi verovaroista elättää, etsiköön itse paremman työpaikan ellei ehdotettu kiinnosta. Pitkäaikaistyötyömiltä kaikilta tuet pois, ovat just näitä loi sia.

Mistä ihmeestä tiedät tyypin tai yleensä työttömien työhalut? On voinut hakea vuosien varrella satoja paikkoja, eikä pääse edes haastatteluun. Kokemusta on.

Jos on hakenut satoja paikkoja, niin ensinnäkään ei tule pakkopyyntöä hakea tiettyä paikkaa (silloin on varmasti täyttänyt vaatimuksen neljästä hausta kuussa) ja toisekseen, tuskin haittaa hakea sitä yhtä virkailijan pyytämääkään. 

Mitä järkeä pakkohaussa yleensä on?

Ei mielestäni yhtään mikään, mutta se on tällä hetkellä hinta, jolla saa pitää työmarkkinatukensa. Kuinka moni oikeasti luulee joutuvansa niihin töihin? Jos on niin varma, että tulee valituksi, kyllähän se kertoo siitä, että töitä on tarjolla. 

Jos nyt joku tulee selittämään, että miksi pitää hakea, koska hän aikoo ihan kohta työllistyä parempipalkkaiseen oman alan työhön, niin miksi sellainen ihminen edes menee työkkäriin kirjoille? Ei se ole pakollista. Jokainen on toivottavasti lukenut ehdot, joilla työkkärirahaa saa. Kun sen sopimuksen allekirjoittaa, niin sitten on toimittava kuten lupasi, vaikkei haluaisi. 

Itse kannatan perustuloa kaikille.