40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan
Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro
Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…
Kommentit (908)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitä taas näkee, että ymmärrästy ei heru tälle syytetylle. Se on ihan normaalia, että tuntee olonsa stressaantuneeksi, jos uhkaillaan karensseilla ja vielä suullisesti.
Joskus sitä vaan kyllästyy tuommoiseen ja sitten menettää hermonsa ja sanoo jotain mitä ei oikeasti tarkoita.
Kertoo vaan, että tämä tukien byrokratia on jo aikansa elänyt, mutta muutosta ei jostain syystä haluta, eli sitä perustuloa joka olisi parempi ratkaisu kaikilta osin ja sen hyötyjä ollaan voitu myös tieteellisesti todistaa lyhyellä aikavälilläkin.
Ihanko oikeasti se UHRI on mielestäsi tässä syyllinen? Olet varmaan sitä samaa porukkaa jonka mielestä jokainen raiskatuksi tullut nainen oli vain pukeutunut liian paljastavasti.
Kumpaa poliisi uskoo tässä tapauksessa te-virkailijaa vai asiakasta. Asiakas on aina häviöllä. Vastapuolen kertomusta ei tässä ole, vain te-virkailjan. Todellakaan ei tiedetä sitä miten on itse provosoinut asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Te-palvelujen ja asiakkaiden väliset PUHELUT PITÄISI TALLENTAA. Juuri tälläisten tapausten varalta. Kiinnostaa kovasti mitä tämä Satakunnan te-virkailija on sanonut asiakkaalle, että reagoi tuolla tavalla tappamisella uhkailemalla. Ei tässä minun mielestä oikeus tapahtunut. Kokemuksesta tiedän että te-virkailijat osaavat olla todella ilkeitä ja loukkaavia asiakkaita kohtaan. Kaikki eivät ole asiallisia.
Asiakkaathan kertovat aina nauhoittavansa puhelut, miksi eivät anna tallenteita oikeudelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitä taas näkee, että ymmärrästy ei heru tälle syytetylle. Se on ihan normaalia, että tuntee olonsa stressaantuneeksi, jos uhkaillaan karensseilla ja vielä suullisesti.
Joskus sitä vaan kyllästyy tuommoiseen ja sitten menettää hermonsa ja sanoo jotain mitä ei oikeasti tarkoita.
Kertoo vaan, että tämä tukien byrokratia on jo aikansa elänyt, mutta muutosta ei jostain syystä haluta, eli sitä perustuloa joka olisi parempi ratkaisu kaikilta osin ja sen hyötyjä ollaan voitu myös tieteellisesti todistaa lyhyellä aikavälilläkin.
Ihanko oikeasti se UHRI on mielestäsi tässä syyllinen? Olet varmaan sitä samaa porukkaa jonka mielestä jokainen raiskatuksi tullut nainen oli vain pukeutunut liian paljastavasti.
Kumpaa poliisi uskoo tässä tapauksessa te-virkailijaa vai asiakasta. Asiakas on aina häviöllä. Vastapuolen kertomusta ei tässä ole, vain te-virkailjan. Todellakaan ei tiedetä sitä miten on itse provosoinut asiakasta.
Kannattaa lukea oikeuden pöytäkirjat, kyse ei ollut vain yhdestä puhelusta. Ei syyttäjä nosta syytettä ihan kevyin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton ketju lukea. Joku kilipää uhkailee viranomaista tappamisella, kun tämä kehoittaa hakemaan töitä ja täällä sitten ymmärretään ja silitellään päähän moista sankaria. Aivan käsittämätöntä, että tämän päivän Suomessa viranomaiset joutuvat pelkäämään suorittaessaan virkatehtäviään ja työtään. Kaiken maailman pa ka sakki kulkee uhkailemassa ja rääkymässä eri virastoissa, sairaaloissakin kuulemma ja näitä pitäisi vaan jotenkin ymmärtää. Ei helvetti. Kaikki tuet ja avut poikki, jos ei osata tuon enempää käyttäytyä ja mielellään kepitys päälle, että oppii nöyräksi valtiovallan edessä.
MInä taas en jaksa näitä uhriutujia. Ihan perus narskun toimintaa rääkätä uhrinsa siihen pisteeseen että sillä menee hermot ja sitten kun se räjähtää niin kiusaaja tekee itsestään uhrin. Tuskin kukaan asiallisella ja empaattisella asenteella oleva virkailija saa tappouhkauksia.
Mitä ihmeen empatiaa tarvitse työhaluton lusmu? Eikö sille siis olisi saanut sanoa, että ellei hae töitä niin karenssi ihan lain mukaan tulee. Näitä ei pitäisi verovaroista elättää, etsiköön itse paremman työpaikan ellei ehdotettu kiinnosta. Pitkäaikaistyötyömiltä kaikilta tuet pois, ovat just näitä loi sia.
Mistä ihmeestä tiedät tyypin tai yleensä työttömien työhalut? On voinut hakea vuosien varrella satoja paikkoja, eikä pääse edes haastatteluun. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun ihmisen henkeä uhataan sillä ei ole pätkääkään väliä sanoiko vähän ikävästi vai oliko vaan hiljaa. Uhkailija on aina syyllinen ja rikollinen. Henkilökohtaisesti en tappouhkailuja harrastavaa idioottia palkkaisi yhtään minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Missä leffassa Uuno on uhannut tappaa ketään?
Mä menisin kyllä katsomaan jos tehtäisiin tällainen synkkä versio Uunosta. Koheltava komedian antisankari olisikin läheisiään hyväksikäyttävä väkivaltainen alkoholisti. Harmi vaan että tekijänoikeudet estäisi kutsumasta sitä Uunoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän koko te-toimisto joutaisi lakkauttaa ja perustulo tilalle. Ne, jotka ovat työkykyisiä, hakevat työtä ja työllistyvät nytkin. Loppujen kiusaaminen ns. toimenpiteillä on kallista eikä johda mihinkään. Koko toisto on jäänne 1970-luvulta, jolloin oikeasti oli kysymys työnvälityksestä.
Olen samaa mieltä. Kaikille perustuloa 400 e/kk, se on veronalaista tuloa ja verotetaan kokonaan pois siinä vaiheessa, kun tienaa 1000 e/kk muita tuloja. Tuon isompaan summaan meillä ei ole varaa, vaikka asumistuki poistettaisiin kokonaan.
Moni työtön ilahtuu varmasti, kun elintaso putoaa todella alas eikä toimeentulotukea saisi enää automaattisesti, vaan se pitäisi joka kerta kuittien kera käydä anomassa henkilökohtaisesti. Perustulo on ratkaisu, joka antaa työttömälle täyden vapauden ja jos rahat ei riitä, ei se ole kenellekään mikään ongelma, itsepä tuota toivottiin.
Pitäähän toimeentulotuki hakea nytkin joka kerta erikseen kuittien kanssa. Et taida tietää itseäsi huonompina pitämiesi ihmisten arjesta mitään.
Siinä sitä tuhraantuu paljon tehokasta makuuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei "työpaikkaa" vaan juuri joku tietty työpaikka. Menisitkö itse ihan millä tahansa palkalla (tai jopa ilman palkkaa) johonkin mielivaltaisesti osoitettuun hommaan johon sinulla ei ole pätkääkän kiinnostusta?
Olin akateeminen työtön 2 vuotta, ja naurettavaa pompottelua ja selittelyä se oli jatkuvasti työkkärin kanssa. En kaipaa puhelinkeskusteluja, holhoamista ja pakko-osoittamista työpajoille vaan palkallista työtä. Ymmärrän ihmisten turhautumisen.
Ei näytä hyvältä jos ennen oman alan työtä ei tee mitään muuta. Mulle kelpaa oman alan lisäksi myös muun alan työ. Mutta mä en olekaan akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea oikeuden pöytäkirjat, kyse ei ollut vain yhdestä puhelusta. Ei syyttäjä nosta syytettä ihan kevyin perustein.
Tiedätkö sinä jotain enemmän, mitä tässä lehtijutussa ei kerrota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton ketju lukea. Joku kilipää uhkailee viranomaista tappamisella, kun tämä kehoittaa hakemaan töitä ja täällä sitten ymmärretään ja silitellään päähän moista sankaria. Aivan käsittämätöntä, että tämän päivän Suomessa viranomaiset joutuvat pelkäämään suorittaessaan virkatehtäviään ja työtään. Kaiken maailman pa ka sakki kulkee uhkailemassa ja rääkymässä eri virastoissa, sairaaloissakin kuulemma ja näitä pitäisi vaan jotenkin ymmärtää. Ei helvetti. Kaikki tuet ja avut poikki, jos ei osata tuon enempää käyttäytyä ja mielellään kepitys päälle, että oppii nöyräksi valtiovallan edessä.
MInä taas en jaksa näitä uhriutujia. Ihan perus narskun toimintaa rääkätä uhrinsa siihen pisteeseen että sillä menee hermot ja sitten kun se räjähtää niin kiusaaja tekee itsestään uhrin. Tuskin kukaan asiallisella ja empaattisella asenteella oleva virkailija saa tappouhkauksia.
Mitä ihmeen empatiaa tarvitse työhaluton lusmu? Eikö sille siis olisi saanut sanoa, että ellei hae töitä niin karenssi ihan lain mukaan tulee. Näitä ei pitäisi verovaroista elättää, etsiköön itse paremman työpaikan ellei ehdotettu kiinnosta. Pitkäaikaistyötyömiltä kaikilta tuet pois, ovat just näitä loi sia.
Mistä ihmeestä tiedät tyypin tai yleensä työttömien työhalut? On voinut hakea vuosien varrella satoja paikkoja, eikä pääse edes haastatteluun. Kokemusta on.
Jos on hakenut satoja paikkoja, niin ensinnäkään ei tule pakkopyyntöä hakea tiettyä paikkaa (silloin on varmasti täyttänyt vaatimuksen neljästä hausta kuussa) ja toisekseen, tuskin haittaa hakea sitä yhtä virkailijan pyytämääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän koko te-toimisto joutaisi lakkauttaa ja perustulo tilalle. Ne, jotka ovat työkykyisiä, hakevat työtä ja työllistyvät nytkin. Loppujen kiusaaminen ns. toimenpiteillä on kallista eikä johda mihinkään. Koko toisto on jäänne 1970-luvulta, jolloin oikeasti oli kysymys työnvälityksestä.
Olen samaa mieltä. Kaikille perustuloa 400 e/kk, se on veronalaista tuloa ja verotetaan kokonaan pois siinä vaiheessa, kun tienaa 1000 e/kk muita tuloja. Tuon isompaan summaan meillä ei ole varaa, vaikka asumistuki poistettaisiin kokonaan.
Moni työtön ilahtuu varmasti, kun elintaso putoaa todella alas eikä toimeentulotukea saisi enää automaattisesti, vaan se pitäisi joka kerta kuittien kera käydä anomassa henkilökohtaisesti. Perustulo on ratkaisu, joka antaa työttömälle täyden vapauden ja jos rahat ei riitä, ei se ole kenellekään mikään ongelma, itsepä tuota toivottiin.
Pitäähän toimeentulotuki hakea nytkin joka kerta erikseen kuittien kanssa. Et taida tietää itseäsi huonompina pitämiesi ihmisten arjesta mitään.
Sano ihmeessä itsesi irti ja kokeile, miten helposti niitä tukia saa. Tulet yllättymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hakenut satoja paikkoja, niin ensinnäkään ei tule pakkopyyntöä hakea tiettyä paikkaa (silloin on varmasti täyttänyt vaatimuksen neljästä hausta kuussa) ja toisekseen, tuskin haittaa hakea sitä yhtä virkailijan pyytämääkään.
Mitä järkeä pakkohaussa yleensä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Te-palvelujen ja asiakkaiden väliset PUHELUT PITÄISI TALLENTAA. Juuri tälläisten tapausten varalta. Kiinnostaa kovasti mitä tämä Satakunnan te-virkailija on sanonut asiakkaalle, että reagoi tuolla tavalla tappamisella uhkailemalla. Ei tässä minun mielestä oikeus tapahtunut. Kokemuksesta tiedän että te-virkailijat osaavat olla todella ilkeitä ja loukkaavia asiakkaita kohtaan. Kaikki eivät ole asiallisia.
No tuossa se loukkaus oli kehotus hakea työpaikkaa. Ihan helppo välttää ikävät virkailijat, menee vaan töihin sinne parempaan paikkaan, kun ei kerran ehdotettu paikka kelpaa.
Ellei sitten saa itse sitä parempaa paikkaa, niin hakee sitä mitä on tarjolla. Työhaluttomia ei pidä elättää.
Virkailija kyseli puhelussa, että mitäs töitä haen ja tässäkin olisi tämä ja tämä hyvä ja palkka sen ja sen verran. Tuumasin, että haen ihan kaikkea, enkä nirsoile ja palkalla ei ole väliä, koska ulosottovelkaa on vielä maksettavana. Sama summa mulle jää käteen oli palkka iso tai pieni.
Puhelun jälkeen sähköpostiin kilahtaa työnhaku velvoitus:
paikka tilitoimisto (ei, mulla ei ole koulutusta kyseiseen työhön), ehtona puhtaat luottotiedot vaaditaan.
Kyllähän sitä tuon jälkeen oppii nopeasti, että virkailijat ovat ammattitaidottomia. Luojan kiitos, osaan hakea itse töitä, enkä ole näiden ammattilaisten varasssa.
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu on väärin, mutta täysin ymmärrettävä reaktio.
Minulla itselläni on huonoja kokemuksia työkkärin virkailijoista. Akateemisena työttömänä on yritetty pakottaa rekrykoulutuksiin ja työkokeiluun. En suostunut noihin ja sain 3 kk karenssia sekä samalla aivan uskomattoman törkeää haukkumista virkailijalta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt viesä asia oikeuteen. Onneksi oli pesämunaa säästettynä. Sain onneksi työn parin vuoden työttömyyden jälkeen. Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin.
Ammattisuoja on 3 kk. Sen jälkeen on haettava muitakin töitä. Kaksi vuotta on pitkä aika loisia yhteiskunnan rahoilla.
En ole kyllä koskaan kuullut työnantajasta, joka arvostaa ennemmin kotona olemista kuin minkä tahansa työn tekemistä.
Olen tehnyt vapaaehtoistyötä viisi vuotta. Ihan arvostettu järjestö. Kun hain työpaikkaa alalta, joka läheisesti sivuaa tekemääni työtä, sitä ei pidetty minään. Eli kyllä sillä on aika tarkat kriteerit, mitä työtä arvostetaan työnhaussa ja mitä ei.
Nyt puhut kyllä ihan eri asiasta. Tuskin sähkömiehen työkokemuksella kirjastovirkailijan paikka aukeaa. Kyse oli kommentista, jossa "Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin." Vaikea uskoa, että työnantaja arvostaa enemmän kotona makaamista kuin mitä tahansa työtä tai aktivointia. On tietysti eri asia, jos on esimerkiksi näyttöä näistä vapaaehtoistöistä tai muuten itsensä kehittämisestä. Siltikin 2 vuotta työn etsimisessä on kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois, niin katsotaan kuka pärjää.
Katuryöstöjä ja muuta "kivaa". Mitä kaikkea luulet epätoivoisten ihmisten keksivän?
Sitten menee vankilaan, siellä ei työkkäri kiusaa.
Kannattaa rakentaa uusia vankiloita ennenkuin aletaan laajemmin katkaista tuet työttömiltä. Kun ei ole töitä eikä tukia niin eipä siinä jää pahemmin vaihtoehtoja.
Työkkäri laittaa ihmisiä myös työkokeiluun työmarkkinatuella. Minulle väläytettiin karenssi sanaa ja olin sitten työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ei näitä kevein perustein oikeuteen viedä. Siellä on varmaan ollut joku väkivaltataustainen langan toisessa päässä ja tuskin eka kertaa uhkailee virkailijaa. Näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa, ja veronmaksajien rahoja virkailijoiden palkkoihin.
Tulisi edullisemmaksi maksaa kaikille automaattisesti. Ne maksut palautuisivat veroissa niiltä jotka eivät tukea tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri laittaa ihmisiä myös työkokeiluun työmarkkinatuella. Minulle väläytettiin karenssi sanaa ja olin sitten työkokeilussa.
Ja lastenhoitomaksut meni, kun puoliso tienasi 2400 brutto. Itse ajattelin ensin, että ostan kulukorvauksella lapselle talvikumisaappaat mitä tarha vaati, mutta sitten tuli lastenhoitolasku.
Olen tehnyt vapaaehtoistyötä viisi vuotta. Ihan arvostettu järjestö. Kun hain työpaikkaa alalta, joka läheisesti sivuaa tekemääni työtä, sitä ei pidetty minään. Eli kyllä sillä on aika tarkat kriteerit, mitä työtä arvostetaan työnhaussa ja mitä ei.