Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-<-@ Maalismasujen tiistai @->-

14.11.2006 |

" Mikä on kun taidot riitä,mikä on kun ei onnistu..." Siis eilisen linkittäminen, mut laittaa ken osaa..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo useampi sairaslomalainen :( Koettakaa levätä mahdollisuuksien mukaan! Itsellänikin jo liitoskipuja ollut, muttei noin pahoja kuin teillä! Ainakaan vielä. Minä kärsin kanssa suppareista. Soitin äippäpolille ja pitkin hampain sain ajan ens viikon keskiviikolle. olen huomannut et selvästi maha ärtyy poikien nostelusta, kumartelusta, reippasta kävelystä, koiran hihnan tempomisesta yms. Mutta se on sitä arkeani! Minä olen kotiäitinä, joten ei täällä ole ketään muutakaan poikia nostelemaan ja pukemaan. Lääkäri puhui jo viimeksi et sit täytyy jäädä saikulle, mut käytännössä ei ole mahdollista! Noh ens viikolla katotaan kohdunsuun tilanne.

Zeldatar; miten nopea sul viime synnytys oli kun suunnittelevat käynnistystä? Mul meinaan kuopus syntyi ekasta oireesta 2 tunnin päästä, ja meiltä reilun tunnin automatka Tyksiin. Hieman laittaa pelottamaan tämä synnytys! Kun odotettiin et lapsenvahdit tuli, niin ehdittiin just sairaalaan, ku sai alkaa ponnistaa. Oli hieman tuskainen automatka!

Caius ja ilona 24+1

Vierailija
22/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maannut viikonverran kamalassa räkätaudissa, ja konetta päin en ole edes kääntänyt päätäni.

Mutta tämän illan ohjelmassa on kahlata kaikki teidän kuulumiset lävitse.

Ensiksi tuohon esittelyyn.

Eli, olen Johanna Sallinen, 63 vuotta ja asun turussa.

Ammatiltani olen ensihoitaja ( kuskina meidän ambulanssissa ), ja harrastan telinevoimistelua.

Lapsia on jo siunaantunut kahdeksan kappaletta.

Hiukseni ovat tämän päivän muotiväreillä raidoitetut ( ruskea,vihreä ja vaalea) ja silmäni ovat siniset.

Lempimusiikkiani on suomi iskelmät ja lempi artistini on PINK.

Sitten omaa masua.

Meillä on " pullan" kanssa sovittu treffit joka ilta siinä vaiheessa kun oikaisen sänkyyn.Tasaisesti alkaa potkuja satelemaan.Toisinaa " pulla" muistuttaa olemasta olostaan eri kellon aikoihin.

Perjantaina olisi sitten neuvola.En tiedä mitä täti sanoo siellä kun paino ei rupee nouseen olenkaan, se vieläkin vajoaa alas päin tasaista tahtia... Syön kuitenkin hyvin ja säännöllisesti.?

No nyt täytyykin jo lähteä hakemaan poikaa tarhasta.

Hanan rv 21+3 ja pulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen päästäni NIIN sekasin ettei mitään rajaa. Joo, siis vaunuja käytiin kattelemassa..tosiaan vaan kattelemassa. Mä luulin että tossa Lpr;n lastentarvikkeessa olis ollu muitakin kun Emmaljungia ja Herculeksia..niiden yhtien Emmojen ja joittenki kuppasten rotiskojen lisäks (näytti siltä että hajoaa kun puhaltaa kohti).

Noh, lähdetään siitä että Emmaljungat on HIRMU kalliit (tarjous oli alkaen 700e) katto niitä miten tarkkaan vaan, lisäks ne isot hienot näyttää kamalilta junilta. Siis nehän on VALTAVAT, eihän ne mahdu edes mistään ovista!!!

Emmat oli kankailtaan korput, ja järjettömän painavat, lisäks niitten alakoriin ei sais tavaraa kirveelläkään - halvat ne kyllä oli (tarjous n.199e).

Toiset tais olla Briot, jotkut sellaset suht halvat, ja sen kyllä sitten huomas. Tais olla jotain 250.300e;n luokkaa. Jotenki kovin jäykät ja suht painavatkin.

Ainoot järjelliset oli sitten ne Herculekset, ollu myynnissä vasta muutamia vuosia. Emmaljungan osilla tehty ja ilm. koottu samoilla tehtailla. Löyty käsijarru (bonusta koirien kans ulkoillessa), sekä kääntyvät etupyörät, ja nappiaisa - ei heittoaisaa, mutta istuimen voi kääntää helposti. Pyörissä oli vaihtoehtoina perus-eteenpäin oleva malli, edessä kääntyvät tuplapyörät, edessä yks kääntyvä pyörä jonka voi lukita alle tai eteen (myös liikkumaa 360 astetta tai vaan vähän), en ole varma oliko vielä sekin vaihtoehto jossa oli normaalit etupyörät jotka kääntyy (ei siis paripyörinä). Näitten hinta oli jossain 560e;n tienoilla. Ei niissä kyllä ollu sitä ilmakumipyörää..vaan jotku mustat rinkulat.

Jösses..mä sain suorastaan vatsankivistystä noista!! Miten hitossa valita oikeet vaunut!? Kiehtois tuo kääntyvät etupyörät ja käppäri, kun kuitenkin noitten piskien kanssa tarttee liikkua.

Kaverilta kysyin mielipidettä, ja sanoi ettei ainakaan sellasia missä on vaan 1 etupyörä..miksköhän ei, sanoi vaan että hän vähän epäilee sitä. Toisaalta myyjä kertoili että valituksia ei näistä ole tullu, ei kyllä emmaljungistakaan - mutta muista sitäkin enempi..

Uuuh, mä oon ihan sekasin, en haluais ostaa ihan huonoja, kun vuosia pitäs kestää, mutta toisaalta..ei olis hirveitä rahaa kuitenkaan.

Tenavapistettä me ei edes löydetty, eikä kyllä kovin edes etsitty..mitähän malleja siellä on myynnissä? Oisko muita kun emmaljungia? Tuolta kun puuttu vaikka kuinka merkkejä joita olis ollu kiva verrata.

Tästä kaikesta on oma masu ihan pihalla ja tuntuu että kivisteleekin vähän..yäks. täytyy mennä ettii jotain syötävää tai jotain.

Kertokaa mulle jos on kokemuksia Herculeksista, tai muista yks-etupyöräsistä..tai jotain...kunhan jotain..mä meen nyt jonnekin missä ei näy vaunuja, eikä renkaita, eikä aisoja..

Tappert ja Puksu 23+2 hämmingillä

Vierailija
24/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdet kolmipyöräiset Gesslein rattaat/vaunut ja todella hyvät oli käytössä. Hyvin kulkee kelillä kun kelillä ja maastossakin, kunhan on jonkunlainen polku. Noi oli vielä ekat mitä Vaunuaitta täällä Helsingissä alkoi tuomaan maahan, joten mallistot on kasvaneet ja ominaisuudet parantuneet. Mä ainakin voin suositella. Tosta Herqules merkistä ei valitettavasti ole kokemusta, mutta näyttävät kyllä aika vankoilta.

Paras keino olis viedä sellanen ainakin 10kg paino mukana ja laittaa se vaunuihin, kyllähän niitä tyhjänä työntelee mitä tahansa.

Sun kandee varmaan miettiä missä eniten työnnät (siis maasto ym) ja käytkö miten paljon kaupungissa vaunujen kanssa. Nimittäin asfaltilla kulkee ihan eri tavalla kuin hiekkateillä. Sitten vaan pitäis löytää vielä se ammattitaitoinen myyjä, joka osais sun vaatimusten perusteella suositella oikeanlaisia vaunuja (ei siis suoraan kalleinta mitä heiltä löytyy).

Se mitä oon täällä lukenut teidän ulkoiluista ym. mä suosittelisin sellasia ilmakumipyöräisiä ja painopiste alhaalla (ei keikkaa niin helposti). Itse suosin pehmeää kantokoppaa, mutta se on enemmänkin makuasia. Tietty kovat reunat suojaa ehkä paremmin vauvaa, mutta mitä sellasia tilanteita vois olla?

Koitahan selviytyä tosta vaunuviidakosta.

-m-

Vierailija
25/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä Tapille lisäys. Kävin netistä katsomassa noita Herquleksen vaunuja. Musta tollaset missä on kääntyvät tuplapyörät edessä ei ole käytännölliset maalla, ainakaan mun maalaisjärjen mukaan :). Mietn teillä on talvella tai keväällä lunta/sohjoa? Aurataanko tiet nopeasti hyvään kuntoon? Miettikää ihan rehellisiä nelipyöräisiä tai sit noita kolmipyöräisiä.

Toivottavasti tää mun kiireellä kirjotettu sepustus ei kuullosta saarnaamiselle.

-m-

Vierailija
26/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASULI;

saarnaa vaan...me kans tyrmättiin noi tuplaetupyörillä olevat het ens alkuun. Joko normaaleilla kääntyvillä tai sit vaan se yks pyörä eessä. Pääosin aion rullailla tässä taajamassa, ehkä kesällä jonkunverran hiekkateitäkin. Tiet aurataan kyllä suht kiitettävästi, joten ei siihen sohjoon juuttua pitäis.

Mua kyllä kovin kiehtoo noi kääntyvät eturullat, sitä oli niin helppo (meil oli jonkunlainen paino siel kaupassa et sai koklata) ohjailla yhdelläkin kädellä, varsinkin kun käsijarrukin oli sopivassa kohdassa. Kaukaa viisaasti ajatellen näät että koiran hihna on kuitenkin pidettävä kädessä, eihän sitä voi mihinkään sitoakaan, ja jos hihna kiristyy penkkaan päin niin onhan se käpälä irrotettava ja ohjattava sitten yhdellä kädellä.

Mä taas luulen että meille paras olis se kova koppa, kun ei sitä tartte ottaa kantoonkaan, kun voi rullata vaunut suoraan sisään jne jos tarvii, onhan se koppa vähän isompikin kun pehmee..kai, ainakin se näytti isommalta..

Uuuh, kyllä mun täytyy sanoa että päänsäryn sain ainakin mokomasta vaunututkailusta, hyvä että mentiinki ajoissa ni on miettimisaikaa!

Tappuliini

Vierailija
27/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten tosi hankalaa ostaa vaunut ihan ummikkona... Siis suoraan sanottuna se on yhtä hepreaa, mitä se myyjä niistä puhuu.

Kerroit, että Emmaljungat ovat kalliit. Totta se on!! Mutta jos nyt satut niihin päätymään, niin takaan ettet tule niihin pettymään!! :) Ja ne kestää. Tietenkin ne maksaa, kun tehdään Ruotsissa ja siellä on kallista työvoimaa... Eri asia jossain esim. Kiinassa, missä työvoima on melkein ilmaista.

Sanoit niitä myös todella suuri kokoisiksi... No tuplarattaatkin mahtuvat ovista, joten eiköhän ne yhdellekin vauvalle tarkoitetut mahdu... heh! :) No meillä on niistä Emmaljungista se malli, missä on kova koppa ja ratasosa erikseen. No koppa on erittäin tilava ja kesällä viileä... olisi ollut ihan kamalaa tunkeakin poitsua pehmeään kantokoppaan viime kesän helteillä...

No joo, ne tarjouksessa olevat Emmat on ihan P..seestä!! Meillä on niistä kokemusta... :/ En suosittele niitä kenellekään... Ne toiset halvat ovat Borat ja nekin ovat sieltä kotoisin. Ei siis kannata edes harkita. Rahaa niissä kyllä säästää, mutta kaupan päälle niistä saa paljon huolta ja murhetta!!

Herculeksista en osaa sanoa mitään. Ne ovat uudenlaista teknologiaa... Kenelläkään kaverillakaan tai tuttavalla ei ole niitä, jolta voisin kysellä...

Oletkos muuten katsellut huuto.netistä vaunuja? Siellä niitä on paljon ja edullisestikin. Pari vuotta vanhat ja erittäin hyväkuntoiset Emmaljungatkin saa 400¿:lla.. Hyvä ystäväni osti sieltä ja ei vaihtaisi niitä mihinkään. Ne oli tosi vähän aikaa käytössä olleet Orat ja maksoi 350¿... ne vaunut olivat lappeenrannasta, joten postikulujakaan tai matkahuollon rahtimaksuakaan ei tarvinnut mkasaa, kun olivat noudettavissa sieltä.Sillä konstilla ainakin saisi edullisesti...

Se tenavapiste on muuten 6-tien varrella, kun lähdetään ajamaan Imatralle päin. Kaluste vepsäläisen vieressä. Eli kaukana keskustasta... Ennen se oli keskustan tuntumassa, mutta muutti isoihin liiketiloihin. Siellä on tietääkseni Brio, Carena ja Teutonia- merkkiä.

Silloin kun me muuten ostettiin ne Emmaljungan vaunut, niin kriteereinä oli kova koppa ja perusvaunut ilman mitään nippeliä ja nappelia. Niissä ei ole edes heittoaisaa ja arrukin on sellainen ns. vanhanaikainen. Tosin heittoaisaa en ole edes tarvinnut ja eipähän ainakaan mene mikään rikki, kun ei ole mitään ylimääräistä nippeliä ja nappelia....

TÄRKEÄÄ: Unohdin muuten mainita... Onko vaunujen kankaat irrotettavissa ja voiko ne pestä koneessa! sellainen ominaisuus on hyvä olla. Aina sitä likaa vaan jostain kertyy, esim. kesällä siitepölyä, kuljetuksesta saattaa tulla jotain tahroja jne...

Toinen mikä unohtui mainita, niin osta sellaiset vaunut, joita on tehty monia monia vuosia. Niihin saa tarvittaessa varaosia, jos jokin hajoaa!!

Toivottavasti onnistaa vaunuostoksilla, ettei tule stressiä!! :)

Vierailija
28/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotatteko tota mikä pudottaa vikatkin hiukset päästä, saa vatsan sekasin, pään särkemään ja ahdistuksen kumpuamaan kohti kurkkua??

Kävin just äsken huuto.netissä katselemassa, ja funtsin täällä koirineni ääneen että uskaltaiskohan sitä ottaa ja ostaa sieltä, kun oli tosiaan edullisesti monen näköstä vaunua ja ihan " uusiakin" , toisaalta, jos uskallan ostaa prisman ilmotustaululta niin miksen sitten tuolta..täytyy selailla ja miettiä :)

Pisti kyllä mokoma reisu pään niin sekasin että se myyjä olis varmaan saanu mut ostamaan vaikka norsun jos olis tarjonnu halvalla..me katottiin kyllä missä se Tenavap on, mutta ajattelin et on parempi jättää väliin ettei tule väsyksissään ja pää pyörällä sanottua pahasti kenellekään.

Tappi agen

Vierailija
29/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tota Tapin vaunuruljanssia lueskelin ja mietin. Itse olen päättänyt, että Emmaljungat taikka Briot. Liikkeeseen mennään tutkimaan ja juttu on näin, että maksoi mitä maksoi. Laadusta maksetaan ja takuukin on hyvä asia näissä jutuissa. Toiseksi, jos vaikka siunaantuisi vielä lisääkin pikkuisia niin ois sitten ainakin laatuvaunut eikä yhdessä kolmessa vuodessa hajoa.

Toivottavasti siis löydät hyvät vaunut jostakin ja saat ton stressin pois. :)

Katsoiko muut tuota äskeistä Dr.Phil-lähetystä? Mitä ajatuksia se teissä herätti?

Itse olen kärsinyt kyseisestä sairaudesta tietämättäni kyllä asiasta pahemmin ja näin jälkikäteen olen kasvanut henkisesti kyllä paljon ja uskon, että selviäisin kyllä, jos sama iskisi. Harmillisinta on se, että siinä sairastaessa menettää ne vauva-ajat, joita lapsillaan on ja jälkikäteen niitä toden teolla kaipaa.. Mutta kuten ohjelmassa tuli esille, tärkeintä on puhuminen. Itse en pelkää sairastuvani uudelleen, mutta koskaan ei voi sanoa ei koskaan, joten.. Kaikki asiat hoidan tietoisesti mahdollisimman kuntoon, että voimme välttää stressiä. :)

Papunen

Vierailija
30/30 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän olla näin vaivainen! Ei tarvi päivällä kun kaupassa käydä niin kyllä taas häntäluussa ja liitoksissa tuntee... Nyt mulla on alkanut tulla myös alavatsa kipeäksi kun olen vähän enemmän joutunut olemaan jalkeilla eli ei hyvä! Maanantaina olisi tarkoitus mennä kokeilemaan töihin, katsotaan kuinka käy... Lääkäri olisi kirjoittanut heti sen 6 vko lomaa, mutta en ottanut kun aluksi 2 vko kun ei vielä olisi halunnut " luovuttaa" . Jotenkin tuntuu ihan hurjalta, että jäisi jo tässä vaiheessa pois töistä kun ensimmäisen raskaus meni niin hienosti loppuun asti. Vielä muuten yksi syy muuten minkä mulle lääkäri sanoi syyksi liitoskipuihin on, että jos on kovin yliojentuvat nivelet noin ylipäänsä niin liitoskivut on tavallisia. Ja mulla on juuri sellaiset nivelet eli se on myös yksi syy.

Vaunuista voisin kertoa oman kokemuksen eli esikoiselle ostimme Brion Kombit vm.2005 ja olen ollut täydellisen tyytyväinen enkä pois vaihtaisi! Ne olivat myös kalliit (n. 700 ¿), mutta ovat kyllä hintansa arvoiset ja palvelevat myös tämän kuopuksen loistavasti. Eivät ole menneet miksikään ja ovat super hyvät työntää kelissä kuin kelissä. Meillä on juuri nuo ilmakennopyörät, ei siis ilmakumi, ja niissä on hyvää juuri se, että ovat kovin kevyet työntää ja se eivät voi puhjeta eivätkä siis tarvitse pumppaustakaan. Me olemme kovasti tykänneet. Ja sitten kun nuo ovat meillä palvelleet, saa niistä joku vielä hyvät vaunut ja mekin kenties vielä muutaman euron rahaakin :)

Ei auta, tuo tyttö vinkuu siihen malliin, että puurolle tästä lähdemme...

napoltti rv 23+5