Mikä noissa hanskoissa ja hatuissa maksaa???
Kävinpä tavaratalo x:ssä katsomassa reimatec-talvitoppahanskoja ja -toppahattuja lapsosilleni. Miten hanskat ja hatut voivat maksaa n. 30 e/ kpl x 4 kpl= 120 e = 700 mk mummonmarkoissa kahden lapsen tamineet...(2 lasta)...
Onkohan eurot ja markat menneet sekaisin. Olen hyvätuloinen äiti, mutta joku tolkku hinnoittelussakin...
Kommentit (6)
Mutta joo samaa mieltä olen kanssasi, hurjan kalliita ovat!
Vinkkinä voisin sinulle kuitenkin kertoa, että osta jonathanit, ne pitävät myös vettä, ovat lämpimämmät kuin reimatecit ja maksavat kokonaiset 7.50¿
Sillä on jotenkin ihmevaatteen leima, pidetään triljoona kertaa parempana kuin muita. Moni kai myös kuvittelee, että Reimat olisivat kokonaan kotimaisia, vaikka totuus on, että suunnittelu on Suomessa, valmistus halpamaissa. Ja hinnoitteluhan menee sen mukaan, mitä ihmiset suostuvat maksamaan...
En ole kovin vakuuttunut, että juuri tämä merkki olisi niin paljon parempi kuin muut, että kannattaisi tuollaisia normaalihintoja maksaa. Mummonmarkoiksi muutettuna tosiaan ihan järkyttävää!
Meilläkin kokemusta on monenlaisista hanskoista (4-10e/pari) ja hatuista, enkä nyt mitään ihan susitapausta ole onnistunut ostamaan. Itse haluan, että lapsellani on useammat talvi- ja välikausirukkaset, koska kuitenkin kostuvat sisältä käden hiotessa ja välillä paraskin rukkanen saattaa saada sisäänsä kuravettä tai lunta, jolloin ei se päälikankaan kosteudenkestävyys auta. Minä myös pesen rukkasia välillä.
Meillä on ollut yksi Reimatecin talvilakki, ja voin kyllä sanoa, että se oli tosi hyvä: piti kosteuden ja toimi sekä loskasäällä että kovemmilla pakkasilla. Ostin sen kyllä kirpparilta hintaan 5e, joten en maksanut todellakaan täyttä hintaa. Toisaalta halvemman merkin kosteussuojatut lakit ovat olleet ihan yhtä hyviä.
Jos ei välttämättä tarvitse aina kuluvan kauden sävyjä, niin kannattaa ostaa näitä alesta, jos siis nimenomaan jotain tiettyä merkkiä haluaa. Vaan taitaa olla, että nimenomaan Reimatecia ei niin kamalasti alessa olekaan?
- tiukkis
Samaa minäkin olen miettinyt, tosin siltä kannalta, että ostaja ei saa mielestäni täyttä katetta rahoille (29e) vaikka hinta on pysynyt jo vuosia samana. Toisaalta ompelutaitoisena ymmärrän, että hanskoissa on todella monta työvaihetta kun katsoo yksityiskohtia ja leikkausksia ja muistaa vielä teipatut saumat. Näistä johtuen arvioisin että ovat yhtä työläs valmistaa kuin Reiman ulkohousut, kankaita ja saumateippiä vain kuluu vähemmän.
Meillä on taas pitkästä aikaa myös yhdet Reimatec:n talvihanskat käytössä, kun kyllästyiin viikossa rikkoutuviin kurahanskoihin. Tyttö 4 v kuvasi hyvin tilannetta jo nyt nollakeleillä: hanskat pitävät veden ulkona mutta veden kylmyys tulee sormiin. Siis aika kalliit kurahanskat vai mitä? Mutta kosteus pysyy hyvin ulkona, sen myönnän. Koville pakkasille tarvitaan kuitenkin lämpimämmät hanskat, eli summaksi tulee 36,5 e per lapsi ja ohuet villalapaset vielä lisäksi!!!
Markka-aikaan Reimatec-hanskat maksoivat jopa enemmän kuin nyt, meillä ainakin on yhdet maksannet 32e, mutta silloin niitä ei vielä tehty Kiinassa.
Siispä talveksi meille ostetaan mieluummin kolmet lämpimät Jonathanit per lapsi (3 x 7,5e) kuin yhdet nolla-kelin Reimatec:t. Sen sijaan välikausihanskoina R-tec:t ovat oikein hyvät saumojen teippausten ansiosta, jos vain eivät hankaudu kärjistä rikki hiekkaleikkeissä. Eivät myöskään hikoiluta ranteita kuten kurahanskat, atoopikkojen iho siis pysyy parempana.
Rasavil- peukalopotti hanskatkin kokeiltiin, olivat kalliit, 24e, eivätkä nekään kestäneet talvea ehjänä vaan kärjet kuluivat vähitellen auki. Alle tarvittiin ohuet lapaset pakkasilla. Tietääkö kukaan onko niitä teipattu saumoista? Aika hyvin pitivät vetistä lunta, kunnes kärjet kuluivat ja alkoivat vuotaa kuluneista kohdista.
Lennen hanskat ovat lähes identtiset Jonathanien kanssa, hinta noin 10e. Saumoja ei kummassakaan ole teipattu, mutta kangas on kohtuullisen hyvin vettähylkivää, pari tuntia niillä pärjää märässäkin lumessa.
Olen tykästynyt yhteen Hans Companyn malliin. Niitä saa Reimatecin hinnalla melkein kolmet, joten on varaa ostaa toiset hanskat iltapäivän ulkoilulle :o) Pitävät kyllä riittävästi kosteutta yhden ulkoilun verran (ja yleensä kahdenkin), ja ihan loskakelille olisivat liian lämpimätkin, joten silloin laitan ohuemmat tumput ja kurarukkaset.
Hattuina meillä on kyllä Reimatecejä, sillä pidän niiden ulkonäöstä. Käytännöllisiäkin ovat tuulen- ja kosteudenpitävyytensä vuoksi, ja kun laittaa Ruskuvillan villakypärämyssyn alle, pärjää normaalissa pakkasessa. Niissä en pidä reilun 20 euron hintaa pahana, ovat niin nättejä ja toimivia!
Muutenkin ostan mieluummin kahdet halvemmat haalarit kuin yhdet Reimatecit, nyt on esikoisella Rukan haalari kosteille keleille ja Lassie Supertwill koville pakkasille. Eikä yhteenlaskettu hinta ole edes yhden Reimatecin verran!
... eli meillä on nyt ollut käytössä Lennen rukkaset - hinta alle 10 euroa ja laatu mielestäni varsin hyvä. Yhdet Reimatecin rukkaset olen ostanut mutta ovat vielä testaamatta... ovat kyllä uskomattoman hintavia moiset.
...meillä ollut aiemmin pojalla Reimatecin hanskoja ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen niihin. Nyt ostimme Prismasta tarjouksesta 3 euron toppahanskat ja ne on tosi hyvät :) Lämpimät ja hyvät laittaa käteen ja kuulemma hyvät kädessä jne. Taitaa jatkossa jäädä Reimatecit hankkimatta...