Mitkä on sinun suosikki ulkomaalaiset kappaleet jotka eivät ole englanninkielisiä?
Itsellä:
Sebastián Yatra - Melancólicos Anónimos
VITAA & SLIMANE - Ça ira
-
Kommentit (292)
"semi-ranskiksena" olen otettu ja ilahtunut että täällä on siis niin paljon ranskankielisiä kappaleita!
c'est génial!!!
Esim. Briteissä juuri kukaan ei kuuntele tai tiedä ranskankielistä musiikkia.
Tässä on yksi alunperin ranskankielinen, suomalaisille tuttu kappale: Miossec -"Salut les amoureux".
laulun on alunperin tehny yhdysvaltalainen, äidinkieleltään ranskalainen Joe Dassin, mutta Miossec vain esittää sen paremmin
Sitten vois verrata Dannyn "tuuliviiri" vs Little Tony "mulino a vento".
Vierailija kirjoitti:
Algerialaisen Cheb Khaledin El Harba Wine. Hän on rai-musiikin tunnettu edustaja, joka sai fatwan maassaan ja muutti 1988 Ranskaan kun oli liian länsimaista musiikkia. Kuulin tämän kappaleen vuosia sitten Ranskan TV 5:lta silloin kun se oli vielä maksuton. Ei aavistustakaan mitä sanat merkkaavat. Sekoitus afrikkalaista, arabi- ja länsimusiikkia.
Upea artisti. Cheb Khaled'in "Aicha" (ranskankielinen) nousi aikoinaan hitiksi maailmalla. Se taitaa olla monelle tutumpi Outlandish'in vesitettynä englanninkielisenä poppiversiona.
"Aicha" käsittelee naisten oikeuksia ja naisen oikeutta elää vapaana.
Myös "kutche" on hieno kappale tosin sanoja en ymmärä.
Jep, Cheb Khaledia kohtaan on tosiaan fatwa ja häntä kohtaan on muistaakseni ollut attentaattejakin.
Keessaraa, keessaraa, keessaraa.
Vierailija kirjoitti:
Die Toten Hosen: Alles aus Liebe
Kent: FF
Rammstein: Mutter
Jep.
Ja Toten Hosenin "Tage Wie Diese" on melkeinpä Saksan epävirallinen kansallislaulu.
Vanhemmista "Zehn Kleine Jägermeister" on klassikko.
Entäs Die Prinzen ja "Schwein sein". Tai Nenan 80-luvun hitit?
Ja Shakiran "Loca" kuulostaa paremmalta espanjaksi kuin englanniksi.
Ruotsista ensimmäisenä Drömhus ja Vill ha dig.
Onhan näitä vaikka kuinka paljon.
100 kirjoitti:
"Niilin hanhet".
Kova veto, kieltämättä.
oma suosikkini kuitenkin on legendaarinen: "Terot ajelulla".
Oma suosikkini on Hijo de la luna esittäjänä Montserrat Caballe
Mongoliasta tulee yksi suosikeistani:
"Venäläinen kappale Shiroka reka. Ei tietysti ole kovin fiksua fanittaa sitä nyt, mutta se on älyttömän hyvä biisi. Löytyy YouTubesta jos ketään kiinnostaa
Olen tanssinut sitä sikäläisten kavereiden kanssa kulttuuripalatsissa, oli hieno juhla ja hienoa musiikkia
Nyt se kaikki on mennyttä.
En mene siihen maahan enää koskaan."
Kaikki venäläiset tulisi karkottaa Suomesta, eikä heitä koksaan pitäisi päästää maahamme.
Imran Khan Hey Girl (hindinkieli)
Nina Chuba Wildberry Lillet (saksa)
Kaikki Hara Mata Harin kappaleet
Siis Hari Mata Harin, balkanilaisia balladeja esim. euroviisu Lejla 🥰
Vierailija kirjoitti:
"Venäläinen kappale Shiroka reka. Ei tietysti ole kovin fiksua fanittaa sitä nyt, mutta se on älyttömän hyvä biisi. Löytyy YouTubesta jos ketään kiinnostaa
Olen tanssinut sitä sikäläisten kavereiden kanssa kulttuuripalatsissa, oli hieno juhla ja hienoa musiikkia
Nyt se kaikki on mennyttä.
En mene siihen maahan enää koskaan."Kaikki venäläiset tulisi karkottaa Suomesta, eikä heitä koksaan pitäisi päästää maahamme.
Tämä ei ole varmaan oikea aika ja paikka tunnustaa tätä, mutta olen aina pitänyt venäläisestä vanhan ajan musiikista esim. "rakastan elämää". tai "poljusko-pole"
Joku vain vetoaa tuossa alkuvoimaisessa slaavilaisessa melankoliassa. Tulee aina tippa silmään kun kuulen "Laulu Dnjeprille" hienosti esitettynä.
mut joo, suomalaiset ovat olleet hämmästyttävän sinisilmäisiä esim. niissä tonttikaupoissa venäläisille.
Jos mulla olis venäläisiä ystäviä, niin en mä niitä minkään takia hylkäis ellei ne olis jotain fanaatikkoja ym. Venäläisille tavallisille pulliaisille on varmaan sepitetty sodasta ihan eri versio kuin meille ja en oikein usko niitä kallupeita, että niin monet venäläiset seisoo putlerin rinnalla. Uskon pikemminkin, että venäjän kaltaisessa totalitaarisessa epädemokratiassa taviksien on turvallisempaa vain olla laukomatta todellisia mielipiteitään.
Smilers - Ainult unustamiseks
Sõpruse Puiestee - Miraaž
Det glider in.