Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuloerojen kasvun taustalla lähes miljardin verotuki rikkaimmille

Vierailija
30.12.2022 |

Valtio siis tukee lähes miljardin euron verotuella kaikkein rikkaimpien suomalaisten mahdollisuuksia nostaa itselleen hyvin kevyesti verotettuja pääomatuloja.

Li Anderssonista on käsittämätöntä, että oikeistopuolueet tässä tilanteessa esittävät köyhiltä leikkaamista. Hänen mukaansa seuraavissa vaaleissa on päinvastoin puhuttava veropolitiikasta ja hyvinvointipalveluiden rahoituksen vahvistamisesta oikeudenmukaisella tavalla.

https://www.ku.fi/artikkeli/4813281-tuloerojen-kasvun-taustalla-lahes-m…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson on aina jakamassa muiden tienaamia rahoja.

Vierailija
22/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, nuoret on palkattomissa töissä ja partureita loppuu kun se rikkaan vaimo ei ota montaa kestoväriä ja permanenttia kuukaudessa.

Samoin loppuu kahvilat.

Ihan vain kokoomuslaisille tiedoksi, että hiustenvärjäys ja leikkaus maksaa 130 euroa hiuksiin jotka on olkapäille asti.

Luuleeko he, että 570 työmarkkinatuella kuukaudessa ja 9 euroa/kulukorvaus työpäivä mennään parturiin.

Ei, vaan marketista ostetaan 10 euron hiussakset joilla leikataan hiuksia 5 vuotta ja vessapaperilla tehdään kiharoita.

Rikkaat vie Suomen tuhon tielle.

Me alamme puuhaamaan ulkomailta partureita jotka opettavat hiusten leikkaukset, värjäykset ja kampaukset ja alamme tekemään ilmaiseksi.

Onnea Kokoomus

Englantilainen parturi opetti minulle jo kiharoiden tekoa. Hänellä on oma asiakaskunta Englannissa. Me voidaan maksaa tuosta opetuksesta, koska se tulee halvemmaksi kuin maksaa käsittelyistä parturille monta vuotta.

Eläkeläisiä kuolee ja nuoret alkaa tekemään käsittelyt, kampaukset ja leikkaukset itse.

Toivotaan ettei partureilla ole asuntolainaa.

Rikkaasta ei ole mitään hyötyä, kun se ottaa yhden kestovärin kuukaudessa ja jos on lyhyt tukka niin ei siitä parturi mitään tuloja kunnolla saa.

Lyhyestä tukasta niitä tuloja tulee parhaiten. Lyhyttä tukkaa on siistittävä muutaman viikon välein, ettei se näytä ylikasvaneelta mättäältä. Pitkiä hiuksia ei tarvitse leikata joka kuukausi. Ei välttämättä edes joka vuosi.

Värin ottaminen lyhyisiin hiuksiin on toki halvempaa. Kampaajat itse perustelevat sitä sillä, että menee vähemmän väriaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 euron parturi rahalla saa käydä monta kertaa kirpputorilla vaatteita ostamassa.

Itse olen nyt määräaikaisessa työssä. Puoliso leikkaa hiukset ja ostan nyt kirpparilta vaatteita paljon, kun saa palkkaa. Toivottavasti ei ole ötököitä nimittäin naapurissa asuvalla lääkärillä voi olla vaikka silkkityynyliinoja ja ötökät menevät asunnosta asuntoon ilmastointikanavia pitkin.

Vierailija
24/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

130 euron parturi rahalla saa käydä monta kertaa kirpputorilla vaatteita ostamassa.

Itse olen nyt määräaikaisessa työssä. Puoliso leikkaa hiukset ja ostan nyt kirpparilta vaatteita paljon, kun saa palkkaa. Toivottavasti ei ole ötököitä nimittäin naapurissa asuvalla lääkärillä voi olla vaikka silkkityynyliinoja ja ötökät menevät asunnosta asuntoon ilmastointikanavia pitkin.

Tuttava asuu Töölöössä Helsingissä vuokralla, onko siellä rikkaita? Tuttava on ahkera kirpputorikävijä.

Mikäs se ötökkä nyt onkaan joka syö vaatteita, niin turkiskuoriainen, se leviää kerrostalossa asunnosta asuntoon.

Vierailija
25/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava asuu Töölöössä Helsingissä vuokralla, onko siellä rikkaita? Tuttava on ahkera kirpputorikävijä.

Mikäs se ötökkä nyt onkaan joka syö vaatteita, niin turkiskuoriainen, se leviää kerrostalossa asunnosta asuntoon.

Rikkailla voi olla silkkiä ja pellavaa.

Vierailija
26/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on paperitoukka, syö esim. kirjoja.

Vierailija
27/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa sokeritoukkaa. Paperitoukka kiipeää jopa katossa. Täytyy myrkyttää koko kerrostalo.

Vierailija
28/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punikkilogiikka on punikkilogiikkaa.

Eihän verotus vaikuta tulojen määrään.

Vierailija
29/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa sokeritoukkaa. Paperitoukka kiipeää jopa katossa. Täytyy myrkyttää koko kerrostalo.

Paperitoukka pystyy liikkumaan katossa ja voi tippua yöllä sänkyyn.

Vierailija
30/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla voi olla silkkiä ja pellavaa.[/quote

Kerrostaloissa varastokopit on vierekkäin, hienosti leviää kaikki toukat.

Vierailija
31/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitenkään omalla kohdallani voi sanoa 34% pääomatulo verotusta kevyeksi. Maksan niistä paljon enemmän veroa kuin mitä moni palkansaaja maksaa omista ansiotuloistaan.

Jonkun sortin realismia kaipaisiin noihin huuteluihin.

Vierailija
32/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, nuoret on palkattomissa töissä ja partureita loppuu kun se rikkaan vaimo ei ota montaa kestoväriä ja permanenttia kuukaudessa.

Samoin loppuu kahvilat.

Ihan vain kokoomuslaisille tiedoksi, että hiustenvärjäys ja leikkaus maksaa 130 euroa hiuksiin jotka on olkapäille asti.

Luuleeko he, että 570 työmarkkinatuella kuukaudessa ja 9 euroa/kulukorvaus työpäivä mennään parturiin.

Ei, vaan marketista ostetaan 10 euron hiussakset joilla leikataan hiuksia 5 vuotta ja vessapaperilla tehdään kiharoita.

Rikkaat vie Suomen tuhon tielle.

Moni mies ei ole se penaalin terävin kynä.

Vierailija
33/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä verosuunnittelulla pääsee alle 10% kokonaisveroasteeseen. Vaatii tosin yli 250000€ vuositulot.

Vierailija
34/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset jaksavat jauhaa rahasta (tai sen puutteesta) päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen? Keskittäkää energiaa muuhun.

Vierailija
35/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hyvätuloisin 2 % maksaa välittömistä veroista 20%. Palataan asiaan, kun huonotuloisin 20% maksaa välittömistä veroista edes 2%!

Eikös tuolla argumentilla voisi myös väittää orjataloutta hyväksi systeemiksi?

Orjataloushan tämä systeemi onkin. On omistava luokka ja sitten on heille omaisuutta kerryttävä orjaluokka.

Ja sitten on teikäläiset loisimassa kuten kunnon komukat tekeekin.

Vierailija
36/36 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koronatuki,sähkötuki valuu väärin...ajatteleeko ne että kk.700€ sähkönkulutusta kellään? Oktalo..ei likellekkään laskut ole tota.Vuosikausia ole järkevästi sähköä käytellyt.Rahansa saa muutenkin tässä maassa tuhlailtua järvevämminkin kuin sähköön tai muiden persiiseen.Tietokoneilla ei istuta.