Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemmetin joululahja taas verottajalta

Vierailija
30.12.2022 |

Aikasemmin tulojen ollessa himpun vajaa 4000€ on verojen ja sivukulujen jälkeen tullut rahaa noin 2700 Euroa. No nyt tuli 1700 euroa, varsinaisen veron osuus tuplaantunut. Nyt just on rahaa mennyt valtavasti ja pitänyt turvautua Visaan ja pikavippiin, että saa juoksevat kulut hoidettua. Ilmeisesti mulla meni joku tuloraja rikki. Täytyy varmaan nostaa veroprosenttia, ettei näin käy jatkossa, koska "hyvistä" tuloista huolimatta meillä eletään ihan kädestä suuhun, johtuen mm. ruokittavasta eläinlaumasta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Ärsyttää ihan sikana, sehän on verottajan tehtävä verottaa oikein niin että kansalaiselle ei käy näin. Hehän sen veroprosentin kuitenkin alun perin arvioivat väärin.

Vierailija
2/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan oma mokasi, että et huolehtinut tulorajan riittävyydestä. Tästähän oli paljon juttua lehdissä loka-marraskuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tuloraja ylittynyt. Siihen ei auta veroprosentin nosto. On tainnut verottaja pitkin syksyä asiasta kyllä muistutella, mutta kerrankos sitä ajattelee, että asia ei itseä koske.

Vierailija
4/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran tienaavana, luulisi että on sen verran koulutettu, että osaa seurata tulorajoja ja tarvittaessa nostaa sitä.

Vierailija
5/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä aikuistumista. Juurikin, että itse pitää huolehtia asioista.

Vierailija
6/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Ärsyttää ihan sikana, sehän on verottajan tehtävä verottaa oikein niin että kansalaiselle ei käy näin. Hehän sen veroprosentin kuitenkin alun perin arvioivat väärin.

Niin, missä sun oma vastuu on? Mistä se verottaja edellisen vuoden marraskuussa tietää, mitä tuloja sinulla on seuraavan vuoden aikana?

Vierailija
7/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää provo vai onko näin tyhmiä ihmisiä oikeasti työelämässä?

Vierailija
8/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan oma mokasi, että et huolehtinut tulorajan riittävyydestä. Tästähän oli paljon juttua lehdissä loka-marraskuussa.

Mutta miksi uitussa verottaja poisti hyväksihavaitun kuukausikohtaisen tuloraja-laskennan jolla kenellekään ei tullut loppuvuodesta vajaita tilejä?

Vaikka kuinka seuraisi tulorajaansa, niin en minä ainakaan ala kesken vuoden veroprosenttia säätämään. Sillä mennään minkä verottaja on arponut.

Vierailija
9/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiooteille käy joka vuosi noin

Vierailija
10/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tuloraja ylittynyt. Siihen ei auta veroprosentin nosto. On tainnut verottaja pitkin syksyä asiasta kyllä muistutella, mutta kerrankos sitä ajattelee, että asia ei itseä koske.

Miten niin ei auta veroprosentin nosto? Sehän se juuri auttaa. No nii pitäisi varmaan seurata tulorajoja, mutta kun on elämässä niin paljon muutakin seurattavaa, että ei ihan joka asiaa jaksa nuohota. Vaativa työ, vaativat harrastukset, vaativa perhe. Ja ikää reippaasti yli 50, joten olen kyllä ihan itsenäistynyt kiitos vaan. Enkä kovin tyhmäkään, vaikka kiukkuisia trolleja aina riittää toisia tyhmiksi nimittelemään.

T. AP

Vierailija
11/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen nykypäivän hyvätuloinen jonka raha-asioiden hallinta on täysin retuperällä. Se on faktaa, että huonotuloiset/köyhät ymmärtävät rahan arvon miljoona kertaa paremmin kuin ap:n kaltaiset hyvätuloiset.

Vierailija
12/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä tosi vaikeaa muuttaa veroprosentti.

Miksi sulle maksetaan noinkin hyvää palkkaa🤭

Vierailija
13/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei auta veroprosentin nosto? Sehän se juuri auttaa. No nii pitäisi varmaan seurata tulorajoja, mutta kun on elämässä niin paljon muutakin seurattavaa, että ei ihan joka asiaa jaksa nuohota. Vaativa työ, vaativat harrastukset, vaativa perhe. Ja ikää reippaasti yli 50, joten olen kyllä ihan itsenäistynyt kiitos vaan. Enkä kovin tyhmäkään, vaikka kiukkuisia trolleja aina riittää toisia tyhmiksi nimittelemään.

T. AP

Eikö sinulla näy palkkakuitissa paljonko koko vuoden aikana on maksettu? Saattaa näkyä peräti verokortin tulorajakin siinä samassa lapussa.

Vierailija
14/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tän vuoden aikana tulot käytännössä uusiks, kun vaihdoin työtä. Olen nyt maksanut sitten reilusti isompaa veroprosenttia jo syyskuulta asti, ettei tulis mätkyjä. Mutta mä huolehdin sen kyllä ihan itse.

Vierailija
15/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei veroprosentin muuttaminen ole vaikeaa, mutta se on hölmöä, että itse pitäisi jaksaa vahtia tuollaistakin asiaa. Tuloni eivät ole muuttuneet radikaalisti vuosiin eikä ole aikoihin tarvinnut seurata veroprosenttia, koska se on ollut sopivasti yläkanttiin niin että palautuksia on tullut tonnin tai pari. Kuten sanottu, niin tehtävää ja muistettavaa on riittävästi ilman että raha-asioihin pitäisi vielä panostaa jotenkin erityisesti.

t. AP

Vierailija
16/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei veroprosentin muuttaminen ole vaikeaa, mutta se on hölmöä, että itse pitäisi jaksaa vahtia tuollaistakin asiaa. Tuloni eivät ole muuttuneet radikaalisti vuosiin eikä ole aikoihin tarvinnut seurata veroprosenttia, koska se on ollut sopivasti yläkanttiin niin että palautuksia on tullut tonnin tai pari. Kuten sanottu, niin tehtävää ja muistettavaa on riittävästi ilman että raha-asioihin pitäisi vielä panostaa jotenkin erityisesti.

t. AP

Siinä menee ehkä 5 minuuttia, kun kirjaudut omaveroon, tarkastat tilanteen ja tarvittaessa teet muutosverokortin. Jos siihen ei ole aikaa, niin miten on aikaa palstailla?

Vierailija
17/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi uitussa verottaja poisti hyväksihavaitun kuukausikohtaisen tuloraja-laskennan jolla kenellekään ei tullut loppuvuodesta vajaita tilejä?

Vaikka kuinka seuraisi tulorajaansa, niin en minä ainakaan ala kesken vuoden veroprosenttia säätämään. Sillä mennään minkä verottaja on arponut.

No sitten jos ei kiinnosta veroprosenttia säätää, niin sen kuin pelle sitten vingut vuodenvaihteessa, kun käteen ei jää mitään. Valinta oli ihan itsesi, joten se on voi voi.

Vierailija
18/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AP

Siinä menee ehkä 5 minuuttia, kun kirjaudut omaveroon, tarkastat tilanteen ja tarvittaessa teet muutosverokortin. Jos siihen ei ole aikaa, niin miten on aikaa palstailla?

Kyse onkin siitä, että miksi pitäisi tulla mieleen, että kirjaudunpa omaveroon kyttäämään asioitani? Kirjaudun yleensä sinne kerran vuodessa, kun katon veroilmoituksen. Kun olin yrittäjä, siellä piti nuohota vähintään kuukausittain, joten ei enää pahemmin kiinnosta.

AP

Vierailija
19/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AP

Kyse onkin siitä, että miksi pitäisi tulla mieleen, että kirjaudunpa omaveroon kyttäämään asioitani? Kirjaudun yleensä sinne kerran vuodessa, kun katon veroilmoituksen. Kun olin yrittäjä, siellä piti nuohota vähintään kuukausittain, joten ei enää pahemmin kiinnosta.

AP

Älä sitten kitise.

Vierailija
20/29 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. AP

AP

Älä sitten kitise.

Kitisen sitä, että verottaja on mitä ilmeisimmin tehnyt oma-alotteisesti jotain minulle epäedullisia muutoksia verotukseen. Mutta koska teitä henkisiä verovirkailijoita on täällä taas niin valtavasti, niin lopetan nyt tämän joutavanpäiväisen keskustelun, ja lähden tekemään jotain mukavampaa ja hyödyllisempää XD