Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

C oncerta ja työhöntulotarkastus

Vierailija
30.12.2022 |

Uusi työ ja huumetestit edessä. Diagnoosi on ja resepti, miten kannattaisi tämä asia tuoda esille terveystarkastuksessa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ADHD ihminen ole työkyvytön jos oireet on hoidossa.

Vierailija
22/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleensä mahdollista että työsuhde puretaan terveystarkastuksen tuloksen vuoksi, tapahtuuko tällaista? Tämä olisi kiva tietää. En tunne työelämää hyvin, olen yksin eikä ketään keneltä kysyä. Tämä työpaikka merkitsee mulle tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö töihin ottaessa huumetestejä?

Vierailija
24/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tehdään

Ap

Vierailija
25/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään odottaa maanantaihin asti, vaan laitan sinne heti viestiä.

Ap

Vierailija
26/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Viisas valinta.

Vierailija
27/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
28/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei nyt jäitä hattuun. Et ole velvollinen ilmoittamaan työnantajallesi tuon tyyppisiä terveystietoja. Työnantajasi ei myöskään tule saamaan huumetestintuloksia sellaisenaan. Sinulle tehdään terveystarkastukset ja siellä sinun on syytä kertoa lääkityksestäsi, jotta se voidaan huomioida huumetestintuloksia tulkittaessa. Se ei haittaa, vaikka käytät sellaisia lääkkeitä, jotka voivat johtaa positiiviseen tulokseen, kunhan sinulla on resepti tuollaiseen lääkkeeseen. Sinua ei tietenkään leimata huumeiden käyttäjäksi reseptilääkkeiden perusteella. Mutta nuo lääkkeet eivät kuulu työnantajallesi. Kun tarkastukset on tehty, niin ainoa lausunto esimiehellesi tulee on, että oletko terveytesi puolesta sopiva työhösi vai et. Ei mitään muuta, mitään terveystietojasi ei saa jakaa työnantajallesi. Ei ole väärin käyttää esim. Concertaa ja käydä töissä, joten ole huoleti.

T. Työterveydenhuollossa työskentelevä

Vierailija
29/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekevät pikaseulan, niin concerta ei sellaisessa näy

Meinaat ettei näytä positiivista amfetamiinille? Kyllä näyttää.

Vierailija
30/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viesti puhelinvastaajaan heti. Asia pahenee jos viivyttelet.

Vierailija
31/44 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yleensä mahdollista että työsuhde puretaan terveystarkastuksen tuloksen vuoksi, tapahtuuko tällaista? Tämä olisi kiva tietää. En tunne työelämää hyvin, olen yksin eikä ketään keneltä kysyä. Tämä työpaikka merkitsee mulle tosi paljon.

Toki se on mahdollista, miksi niitä terveystarkastuksia muuten tehtäisiin? Mutta miksipä kukaan toisaalta myöskään haluaisi sellaista työtä, joka ei omalle terveydelle sovellu. Parempi että soveltumattomuus selviää terveystarkastuksessa, kuin joskus vuosien päästä sitä kautta, että työ on aiheuttanut vakavaa vahinkoa terveydelle. Tai sitä kautta, että ei selviydy työstään ja tekee pahoja virheitä.

Vierailija
32/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätitkö viestin?

Vierailija
33/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätitkö viestin?

Älä rohkaise ap:ta.

Vierailija
34/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin palkkaamatta jos olisi tuollaisen tiedon pimittänyt. Ota heti yhteyttä, niin tilanne on ehkä vielä pelastettavissa. T. toinen työnantaja

Vierailija
35/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Terveystiedot eivät tule työnantajan tietoon, vain työterveyden. Etkä sä mikään työnantaja ole, senkun trollaat.

Vierailija
36/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Terveystiedot eivät tule työnantajan tietoon, vain työterveyden. Etkä sä mikään työnantaja ole, senkun trollaat.

No tokihan minä sen tiedän, miten nämä asiat "virallisesti" menevät. Oikeasti haluan kyllä tietää kaikki mahdolliset asiat, jotka voivat työntekoon vaikuttaa ja myös ne kysyn.

Vierailija
37/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tokihan minä sen tiedän, miten nämä asiat "virallisesti" menevät. Oikeasti haluan kyllä tietää kaikki mahdolliset asiat, jotka voivat työntekoon vaikuttaa ja myös ne kysyn.

Näin toimii viisas työnantaja. Riskit kannattaa aina minimoida.

Vierailija
38/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä!

Vierailija
39/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole soittamassa mihinkään joku trollaa.

Oikea ap

Vierailija
40/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähh. Yritin jättää vastaajaan viestiä kymmenisen kertaa, mutta ei onnistunut. Ehkä laitan tekstiviestin. Olisin halunnut odottaa huomiseen, mutta ahdistaa liikaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän