Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä liikkeellä oleva, kovaa nuhaa ja yskää sekä eestaas sahaavaa lämpöä viikoiksi aiheuttava pöpö on pomojen ja työterveyslääkärin painajainen. Minäkin olin neljä päivää saikulla, viikon töissä, taas saikull

Vierailija
30.12.2022 |

Onneksi on loma niin ei tarvitse miettiä voiko lapsia pistää kouluun.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös. Alkoi tunteella että kieli on palanut ja kaikki maistui kummalta suussa. Sitten nousi kuume ja oli yhden päivän neljässäkymmenessäasteeessa. Sen jälkeen iski tupakkayskää muistuttava kuiva, hakkaava  yskä. Välillä hikoiluttaa ja välillä paleltaa, olo on voimaton ja puolikuntoinen. Tätä on kestänyt nyt 3  viikkoa. Miehellä" pelkästään" raju nuha jossa nenä juoksee vetistä eritettä.

Teinillä oli silmien valonarkuutta, päänsärkyä ja kyvyttömyyttä kääntää päätä, joten käytettiin päivystyksessä.  Ei löytynyt mitään hälyttävää.  Toisaalta teini sitten  meistä kolmesta parani nopeasti, tai sitten teinimäisesti vaan pitää suunsa kiinni.

Koronatestit olivat kaikilla kolmella negat. Niin kotona kuin päivystyksessä otetut.

Vanhempani halusivat väkisin tulla jouluaterialle "jos se kovitti testaus oli nekatiivinen niin kyllä myö tullaan" ja nyt äidillä niin raju yskä että meinaa tukehtua limaan ja pientä lämpöä koko ajan.

>>Alkoi tunteella että kieli on palanut ja kaikki maistui kummalta suussa.>>

>> Välillä hikoiluttaa ja välillä paleltaa, olo on voimaton ja puolikuntoinen. >>

Hyvä kun muistutit! Aluksi tosiaan kieli oli todella arka. Kun puhdistin hammavälejä silikoniharjalla, onnistuin aina tökkäämään kieltä niin, että ulvoin tuskasta. Siis varmaan toimin ihan normaalisti, mutta nyt kieli ei kestänyt yhtään koskettamista.

Ja joo, vuorotellen hikoiluttaa tai vilunväreet nousee koko kehoon.

Mulla ei ole taipumusta kuumeilla, eikä nytkään ole ollut. Silti tuo palelu. Onneksi meillä saa nostettua asunnon lämmön korkeaksi!

Olo on hyvin voimaton. Paljon makoilua, ulosmenoa ei jaksa edes ajatella. Yksi päivä kävin jalan lähikaupassa. Kotimatkalla piti levätä.

Niin tämä. Lisäksi en ollut yhdessä vaiheessa enää varma, että siitä kotiin asti enää edes suoriudun kun silmissä tuntui sumenevan, syke oli hurja ja hiki vaan valui päältä. Tuohon kauppaan on siis parisataa metriä eli ei todellakaan pitäisi tuntua yhtään missään.

Ja siis lähtiessä oli ihan ok olo kuten oli ollut jo pari päivää eli ei yskittänyt eikä mitään. Tuon jälkeen oli koko illan/yön ihan hirmu kipeä olo vaikkakaan ei siis ollut yskää eikä kurkkukipua vaan sellainen, että mietin jo että näinköhän sitä henki on menossa.

Seuraavana päivänä oli jo parempi olo, mutta ei mitenkään normaali ja tuo kyllä säikäytti kunnolla etenkin kun yksin asun. 

Vierailija
42/51 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanhiekkakakku kirjoitti:

Ensin puoliso ja molemmat lapset oksensivat ja ripuloivat, ihme kyllä minä säästyin. HETI perään ja tarkoitan heti perään lapselle nousi korkea kuume,rajut lihaskivut,yskä ja nuha. Sitten toiselle lapselle,puolisolle ja minulle. En IKINÄ ole nähnyt vatsataudin ja flunssan tulevan heti peräkkäin!

Ja nyt tälle rään tulolle ja  yskimiselle ei näy loppua! Onneksi olen työtön mutta puoliso koettaa jaksaa töissä. Ihan ihmeellinen pöpö.

Koronassa on ihan normaalioireilua sekä ripuli että flunssa jopa samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tauti jonka testi kertoi koronaksi. En muista enää varmaksi kumpi tuli eka; silmäoireet vaiko oudon tuntoinen suu, mutta jompi kumpi ja sitten ilmaantui toinenkin. Sitten tuli outo päänsärky joka kesti monta päivää eikä siihen auttanut särkylääke eikä nukkuminen eikä kävelylenkit. Ja oli aivan epänormaalin kova nälkä koko ajan. Sitten iski väsymys, palelu, hikoilu ja sydän alkoi hakata ihan oudon nopeasti ja etenkin kovaa, kun sen jyskytyksen ihan kuuli. Sitten meni mahakin sekaisin. Päässä heitti ja piti ottaa ihan seinistä tukea eikä ulos edes uskaltanut lähteä. Kunnon kuumetta ei ollut.

Tuota kaikkea oli kolmisen viikkoa vaihdellen ja välissä päiviä, että oli vaan yhtä tai jopa ei mitään oiretta ja sitten taas tulikin jokin combo. Oireet tosiaan seilasi eestaas ja saattoi olla vaikka viikonkin veke ennen kuin ilmaantui takaisin. Kaikkinensa todella kummallinen olo ja ilman koronatestin plussaa en kyllä koronaksi olisi osannut ajatella. Ei tuo ollut mikään hengitystieinfektio!

Vierailija
44/51 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuten hetkeen kuulunut enää EK:n vinkumista lisärokotuksista eikä vaatimuksia rokotepasseista tai pakkorokotuksista. Liekö sielläkin jo vihdoin ymmärretty, ettei rokotteet estä ihmisiä sairastumasta vaikka ne kenties estääkin sairaalan joutumisen?

Vierailija
45/51 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämä syksy ollut aikamoinen mitä tulee pöpöihin ja työskennellyt sentään aika turkasen monta syksyä.

Itselläni ollut 2 flunssaa+poskiontelotulehdus niin kovalla koivulla, että tuplalääkitys ollut ja olen kuitenkin päässyt aika "vähällä".

Lähimmät työkaverit sairastaneet useita viikkoja, keskimäärin 3-4vkoa ja pariin eri kertaan.

Hänkin joka ei "koskaan" ole sairas, oli juuri joulun alla 1,5vkoa sairaslomalla.

Saa nähdä mitä uusivuosi tuo tullessaan tautirintamalla, en oikein usko helpompaan alani huomioiden..

No eiköhän kiinalaisten mukana viimeistään saada taas sellainen variantti että morjens. Muutenkin ihan peestä että tämän saakelin koronan omikroninkin sairastaa useampaan kertaan ja tuntuu, että uusi tartunta tulee kun edellisen oireet on vihdoin loppuneet ja kunto alkaa olla takaisin samanlainen kuin ennen tartuntaa.

Ei ole ollut Koronaa yksikään näistä taudeista joista itse mainitsin, siis minulla eikä työkavereilla.

En voi tarpeeksi painokkaasti ja paljon korostaa sen tärkeyttä, että vanhemmat eivät toisi puolikuntoisia lapsiaan päiväkotiin, ei yskimään råkimään aivastelemaan jne. Ja silti tuovat, vaikka lapsi olisi viikkokausia oireillut eikä tietysti edes lääkäriin mennä.

Vierailija
46/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdullista lukea, että muillakin on sahaavaa flunssaa. Itselläni tämä on kestänyt nyt yli 2 kk (kyllä, huono vastustuskyky, on ollut aina), tosin sahaaminen on painottunut kurkkukipuun, kuten parilla tuttavallakin. Lokakuun lopussa puoliso sai tämän taudin ja joutui olemaan kaksi viikkoa saikulla harvinaista hänelle, hyväkuntoinen kun on. Tokihan tämä minulle tarttui ja parin viikon perusflunssan jälkeen alun kurkkukipu palasi ja on kestänyt tähän asti. Yhden antibioottikuurin olen ehtinyt poskiontelotulehdukseen syödä ja nyt jo kolmatta kertaa tiputtelen ab-tippoja silmätulehduksen vuoksi; tuotakin tuntuu olevan nyt monella tämän taudin kylkiäisenä. Kovasta lievään vaihtelevan kurkkukivun (joka välillä häviää pariksi päiväksi ja ehtii jo nostattaa toivon taudin loppumisesta) lisäksi yskin aamuisin ja iltaisin keltaista limaa. Yskänkohtauksia tulee satunnaisesti muutenkin, yleensä nauraessa tai puhuessa kovemmalla äänellä. Yskimisen jälkeen ilman vetäminen keuhkoihin tuntuu ratasmaiselta/pätkittäiseltä. Muita oireita ei onneksi sentään enää tunnu olevan. Kunnon tämä on vienyt ihan nolliin (muiden sairauksien vuoksi se olikin jo valmiiksi melko kehno) ja lyhyt reipas kävelykin uuvuttaa loppupäiväksi.

Koronaa tämä ei todennäköisesti ole, sillä puolison kanssa olemme sitä kilvan testailleet taudin eri vaiheissa. Nieluviljelyssä ja verikokeissakin olen ravannut parin viikon välein, mutta mitään ei löydy. Lähipiiriä on valitettavasti tullut tartutettua melko tehokkaasti, vaikka olemme yrittäneet olla varovaisia ja vältelleet ihmisiä parhaamme mukaan. Ilmeisesti tämä tarttuu vielä yli kuukauden jälkeenkin, vaikka tuo kurkkukipu on ollut käytännössä ainoa oire siinä vaiheessa.

Nyt kurkkuni on toista päivää putkeen aika lailla oireeton, mutta pessimistinä en uskalla uskoa, että tämä tästä vieläkään paranisi. Kymmenisen vuotta sitten minulle jäi flunssasta päälle useamman kuukauden kurkkukipu, eikä silloinkaan mitään selittävää tekijää löytynyt. Kurkkulääkärin neuvo oli olla ajattelematta koko asiaa. Kyllähän se kipu sitten lopulta hävisi, mutta pitkiä olivat ne kuukaudet, kun en tuolloin halunnut edes Panadolia kipuuni syödä. Tällä kertaa on ollut ajoittain pakko, että on pystynyt syömään ja puhumaan. Tsemppiä teille muille sairastajille. Jospa tauti teillä pian helpottaisi.

Ei varmasti lohduta, mutta sillä kiinalaisella silmälääkärillä (joka koronaviruksen ekana hoksasi) oli koronatestit aina vaan negoja vaikka lopulta se makasi teholla. Sitten tuli se eka plussa koronatestistä ja taisi mennä vain pari päivää niin hän kuoli.

Enkä siis tietenkään kuolemaa ole manaamassa vaan pointti on se, ettei se tartunta vaan aina näy vaikka kuinka tehtäisiin testejä.

Vierailija
47/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämä syksy ollut aikamoinen mitä tulee pöpöihin ja työskennellyt sentään aika turkasen monta syksyä.

Itselläni ollut 2 flunssaa+poskiontelotulehdus niin kovalla koivulla, että tuplalääkitys ollut ja olen kuitenkin päässyt aika "vähällä".

Lähimmät työkaverit sairastaneet useita viikkoja, keskimäärin 3-4vkoa ja pariin eri kertaan.

Hänkin joka ei "koskaan" ole sairas, oli juuri joulun alla 1,5vkoa sairaslomalla.

Saa nähdä mitä uusivuosi tuo tullessaan tautirintamalla, en oikein usko helpompaan alani huomioiden..

No eiköhän kiinalaisten mukana viimeistään saada taas sellainen variantti että morjens. Muutenkin ihan peestä että tämän saakelin koronan omikroninkin sairastaa useampaan kertaan ja tuntuu, että uusi tartunta tulee kun edellisen oireet on vihdoin loppuneet ja kunto alkaa olla takaisin samanlainen kuin ennen tartuntaa.

Ei ole ollut Koronaa yksikään näistä taudeista joista itse mainitsin, siis minulla eikä työkavereilla.

En voi tarpeeksi painokkaasti ja paljon korostaa sen tärkeyttä, että vanhemmat eivät toisi puolikuntoisia lapsiaan päiväkotiin, ei yskimään råkimään aivastelemaan jne. Ja silti tuovat, vaikka lapsi olisi viikkokausia oireillut eikä tietysti edes lääkäriin mennä.

Nojoo, ei sinne lääkäriinkään taideta enää ihan vaan mennä ja varsinkaan flunssaoireiden takia. Lisäksi hallitus/media on nyt rummuttanut kuinka koronapandemia on ohi eikä siitä pidä enää välittää vaan ihan normaalisti voi elää koska rokotukset ja blaablaablaa.

Ja se valitettavasti on ihan normaalia suomalaisessa yhteiskunnassa ettei minkään flunssaoireilun takia jäädä kotiin vaan vasta sitten jos on kuumetta (ja kunnolla). Eihän moni työnantaja edes hyväksy saitsulle jäämistä jos on "vain" yskä ja nuha mutta ei kuumetta ja olo siksi täysin kanttuvei.

Vierailija
48/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanhiekkakakku kirjoitti:

Ensin puoliso ja molemmat lapset oksensivat ja ripuloivat, ihme kyllä minä säästyin. HETI perään ja tarkoitan heti perään lapselle nousi korkea kuume,rajut lihaskivut,yskä ja nuha. Sitten toiselle lapselle,puolisolle ja minulle. En IKINÄ ole nähnyt vatsataudin ja flunssan tulevan heti peräkkäin!

Ja nyt tälle rään tulolle ja  yskimiselle ei näy loppua! Onneksi olen työtön mutta puoliso koettaa jaksaa töissä. Ihan ihmeellinen pöpö.

Koronassa on ihan normaalioireilua sekä ripuli että flunssa jopa samaan aikaan.

Yskä ja ripuli on muuten mukava yhdistelmä. Itseasiassa aivastelukin toimii ja näitä koronatartunnan aikana ainakin itsellä riitti.

Vierailija
49/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuten hetkeen kuulunut enää EK:n vinkumista lisärokotuksista eikä vaatimuksia rokotepasseista tai pakkorokotuksista. Liekö sielläkin jo vihdoin ymmärretty, ettei rokotteet estä ihmisiä sairastumasta vaikka ne kenties estääkin sairaalan joutumisen?

Nythän ei ole vapaaehtoistakaan rokotusta saanut noin vuoteen, paitsi riskiryhmät. Eikä tietoa milloin saa.

Vierailija
50/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te joilla tauti ei ole hellitä,olettehan muistaneet vaihtaa hammasharjat?

Vierailija
51/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Pfizeri tuohonkin vaivaan jonkin pikaparannuksen keksinee. Toki se pitää ensin testata vaikka jopa kymmenellä hiirellä!  ; )

Javitutsaa. Tämä kaikki meni rokotteiden myötä aivan mahdottomaksi ja tuuditti ihmiset valheelliseen turvallisuuden tunteeseen.

ROKOTE EI ESTÄ TARTUNTAA!!! Ja tartunta on ainoa keino saada vakavaoireinen tautimuoto vaikka ei tämä lievänäkään mikään nautinto ole sairastaa. Ihan ihmeflunssa.

Vakavat oireet saa myös rokotteesta. Omasta pienestä lähipiiristä on kaksi hyväkuntoista joutumassa ROKOTTEEN takia sairaseläkkeelle, ei sairastetun taudin. Vaikea uskoa, että olisivat Suomen ainoat tapaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi