Ilmoitus LastenSuojeluun...
Niin sitten kävi että joku Ystävällinen Naapuri
teki ilmoituksen LastenSuojeluun.
Syynä oli Lapselle Huutaminen... ????
Onko tämä kamala synti... olen asiasta puhunut
muiden kanssa ja kaikki harrastavat samaa.
Ymmärrän toki että ei se kivaa ole , mutta jos
on jo sata kertaa sanonut ja mikään muu ei
tehoa.
Lapseenhan ei saa koskea vaan jotekin muuten
pitäisi saada lopettamaan.... Minulla keino on
huutaminen, valitettavasti =(
Onko kohtalo tovereita ?
Mitä lastensuojelussa nyt sitten tapahtuu?
Kommentit (32)
Naapuri oli siis huolissaan, että olisin väsynyt. En todellakaan ollut. Lastenvalvoja teki kotikäynnin ja juteltiin kaikenlaista. Kotiapua tarjottiin, mutta en huolinut, koska en tarvinnut.
Ei kai sitten saa HUUTAAAAAAAAAAAA......
Minäkään en ole lastani ruumiillisesti kurittanut,
vaan yrittänyt puhumalla. Mutta Hermot menee
kun väsyttää ja joutuu jankkaamaan joka asiasta =(
Kun kädet täynnä työtä ja hommaa, lapset roikkuu jaloissa ja haluaisi edes joskus saada jonkun homman tehtyä alusta loppuun asti rauhassa.
Se toinen huutaja
Jos apu olisi oikeasti riippumatonta ja pelkästään apua avun tarpeeseen, niin se olisi ok. Mutta en haluaisi joutua sossujen tarkkailtavaksi, niillehän ne kotiapulaiset joutuu raportoimaan.
toisaalta, jos naapuri kuuluu huutavan (ilmeisesti usein) lapsilleen, mistä voi tietää että se on vain huutamista - ettei mitään muuta tapahdu..? parempi kai kuitenkin ottaa varman päälle ja pyytää joku tarkistamaan tilanne kuin vain olla tumput suorana ja toivoa parasta... pointti on siis se että onhan se hyvä että naapurit välittävät! vaikkakin ikävä juttu ap:lle...
Tulee vaan mieleen, että tuskin nyt ihan harmittomasta huutamisesta voi olla kuitenkaan kyse.
Lapsista nyt puhumattakaan, voi lapsiparat. Toivottavasti saat apua jaksamiseesi.
Ja huudatko useasti ja kuinka voimakkaasti? Ihmetyttää vaan, että kuinkahan herkästä soskukin sit lähtee eteneen.. Mua nimittäin AHDISTAA hirveänä, kun mies huutaa tuolle 2-vuotiaalle monesti kurkku suorana:(
-14
Mua todella kiinnostais tietää<3
Sossujen on reagoitava kaikkiin ilmoituksiin. JOten vaikka naapurisi tekisi ilmoituksen pelkän huudon perusteella, on se kumminkin käytävä tarkastamassa.
tulee sitten varmaan seuraavaksi se tarkastus...
Mä huudan lapsilleni. Ja huudan ihan sikalujaa ja ihan kamalia asioita välillä. Huutamisen jälkeen vartin sisällä teen lasten kanssa sovinnon.
Miten sen huutamisen saan lopetettua?? Ihan oikeesti tarvitsen vinkkejä.
ahdistavaa! Kieltämättä tuli mieleen lastensuojeluilmoitus, jo senkin takia että olis saanut se nainen apua. Mutta kun nämä ihmiset oli tuttavien sukulaisia ja olis varmaan menny välit poikki, rupesin nynnyilemään. Aina tulee mieleen kun näen tuon äidin kylillä, että mitenköhän sen lapset pärjää.
Kyllä meilläkin joskus tiuskitaan ja saatetaan vähän huutaakin. En usko kenenkään siitä ilmoittavan. Karjutaanko teillä oikein kunnolla? Mitä lapsellesi huudat? Jos esim. huorittelet tai uhkailet turpaan vetämisillä lastasi en yhtään ihmettele, että ilmoitetaan. Eikö aikuisen kuulu se malttinsa kuitenkin säilyttää ja mitä ajattelit lapsen huutamisesta oppivan? Karjuvat sitten pihalla/koulussa/tarhassa kavereilleen harmistuessaan. Ei vissiin kovin fiksua käytöstä?
Ei meillä huudeta aikuisillekaan. Sitä voi sanoa toiselle (myös lapselle) jos harmittaa, suututtaa, vituttaa. Ei sitä tarvitse raivota huutamalla.
Siellä huudettiin joka ikinen päivä ja moneen kertaan. Välillä kolisikin siihen malliin että hirvitti mitä siellä tapahtui. Monesti huuto lakkasi paukahdukseen. Tietty jos olisi lasta hakattu olisi kuulunut varmaan lapsen huutoa sen jälkeen?
Silloin en puuttunut mitenkään. Nyt tekisin jotain kun itsekkin olen äiti. Varmaan sen ilmoituksen tai ainakin kävisin juttelemassa äidin kanssa.
Se on sitä itsepuolustusta ja selviytymistä, että yrittää suojata itseään lisävakivallalta.
Kai sitä huutaa saa??