Elämän suunta hukassa
Uusi tuleva vuosi tuo itselleni enemmän ahdistusta kuin onnea ja uuden odotusta.
Olen saanut viettää ihania hoitovapaavuosia ja tiedän, että tämäkin loppuu aikanaan, eikä kotiin voi jäädä ikuisesti.
Vanha työni (hoitoala) ei kiinnosta lainkaan, haluaisin jotakin ihan muuta, mutta en vain pääse kärryille mitä se olisi. Pidän lapsista, rakastan kädentaitoja, viihdyn sekä ryhmässä, että yksin.
Olen haaveillut vuosia luokanopettajan työstä, mutta en pääse asiassa alkuun. Kokeilisinko avointa yliopistoa vai hakisinko sisään? Mitä jos sekään ei ole juttuni.
Tuntuu, että olen saanut elämässäni kaiken sen mitä haluan, paitsi mieleistä työtä/koulutusta.
Välillä tekisi mieli vain uusi lapsi pyöräyttää, että voisin olla kotona, mutta tiedän, etten oikeasti halua enää lapsia, vaan muutosta. Lapsen tekeminen toisi lisäaikaa pohdinnoille, mutta ei poistaisi ongelmaa tulevaisuudessa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
jaxuhalit miehelle.
Miksi?
Sijaisvanhempana voi elättää itsensä ja siitä maksetaan hyvin. Lähihoitajana pääsisit helposti sijaisvanhemmaksi.
Kokeile kädentaitoja. Hanki joitakin erilaisia taitoja muutamat, ettei yhteen kyllästy, ne turvallisemmat ja käytä riittäviä hengityssuojia jos tarvii jonkun prosessin aikana ym. Jos laitat joskus verkkokaupan pystyyn, muun lisäksi voi myydä niitä, saa lisätuloja. Voit kirjoittaa myös kirjan tai keksiä aiheita. Ideoi paperille silti mitä itse haluaisit tehdä, nämähän ovat vain muiden ideoita täällä. Kasvatustiede ja open sijaisuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaxuhalit miehelle.
Miksi?
Ei Rölli ketään kumminkaan halaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhempana voi elättää itsensä ja siitä maksetaan hyvin. Lähihoitajana pääsisit helposti sijaisvanhemmaksi.
Ystäväni tekee tätä, mutta ei ole kyllä voinut jättää palkkatyötään
Ehkä sinulla ap on nyt etsikkoaika ja Jumala vetää sinua puoleensa? Kannattaa lukea Raamattua ja tutustua esim tv7, siellä on hyviä ohjelmia :) Siunausta elämääsi!
Lähdet opiskelemaan jotakin uutta
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla ap on nyt etsikkoaika ja Jumala vetää sinua puoleensa? Kannattaa lukea Raamattua ja tutustua esim tv7, siellä on hyviä ohjelmia :) Siunausta elämääsi!
Mitä meinaat?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kädentaitoja. Hanki joitakin erilaisia taitoja muutamat, ettei yhteen kyllästy, ne turvallisemmat ja käytä riittäviä hengityssuojia jos tarvii jonkun prosessin aikana ym. Jos laitat joskus verkkokaupan pystyyn, muun lisäksi voi myydä niitä, saa lisätuloja. Voit kirjoittaa myös kirjan tai keksiä aiheita. Ideoi paperille silti mitä itse haluaisit tehdä, nämähän ovat vain muiden ideoita täällä. Kasvatustiede ja open sijaisuudet?
Miten saisi järkevän opepolun ? Aloittaa tuosta kasvatustieteen lukemisesta?
Tosta lomakommentista: Voit neuvotella uuteen työhösi lomat, vaikka et ole niitä vielä varsinaisesti tienannut. Se on sopimuskysymys ja itse olen ainakin saanut uuteen työhön 4vk palkallisen kesäloman jo eka vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Tosta lomakommentista: Voit neuvotella uuteen työhösi lomat, vaikka et ole niitä vielä varsinaisesti tienannut. Se on sopimuskysymys ja itse olen ainakin saanut uuteen työhön 4vk palkallisen kesäloman jo eka vuonna.
Niin mikähän ala kyseessä?
Varmaan jossain onnistuu, mutta hoitoala jossa palkkakin menee taulukon mukaan, en jaksa uskoa tähän
Vierailija kirjoitti:
Lähdet opiskelemaan jotakin uutta
Mutta mitä
Saakohan päiväkodeista hyvin töitä? Perhepäivähoitajana en saisi kyllä kauheasti rahaa jos omiani hoitaisin myös
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tällä voi elättää itsensä?
Sijaisvanhemmuudesta maksetaan
1500-1700 euroa kuussa + kulukorvaus 600-900 euroa. Keskipalkka 2300 euroa kuussa äkkiä googlettaen.
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Lisäksi se ahdistaa, että uudet lomat joutuu taas "tienaamaan" ja koko vuosi tuntuu pelkältä työltä