Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kieltäytyi kummiudesta

Vierailija
29.12.2022 |

Kaveri kieltäytyi kummiudesta aikoinaan lapselleni, mutta meni toisen kaverinsa lapsen kummiksi. Nyt yrittää esittää jotain parasta kaveria lapselleni ja olla koko ajan tekemisissä. Miksi näin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki ratkaisu. Lahja-automaatin pesti väistetty.

Kummius on kivaa siihen saakka kun lapsi on tarhassa.

Meidän perhe on paremmin toimeentuleva kuin tämä kaveri, joten lahjoja emme ole odottaneet. Kuitenkin on pikkulahjat tuonut joka lapsellemme jouluisin ja synttäreillä. Ei voi olla mielestäni tuosta lahja-asiasta kyse.

Nyt vaan itseäni alkanut pänniä koko kaveri, kun tämä yksi lapsi ei haluaisi kaveerata hänen kanssaan ja sanoo että kaverini on feikki..

Mutta aloituksen alapeukuista päätellen tällainen käytös on kaikkien mielestä normaalia.

Vierailija
22/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummius on täysin vapaaehtoista. Voi kieltäytyä tai voi suostua. Tilanne nyt vaan on nyt se, että sinun kohdalla tuo henkilö kieltäytyi.

Täysin turha viesti.

Oliko tässä siis alapeukuttajan mielestä jotain uutta informaatiota? Samahan kerrottiin jo aloituksessa, kaveri kieltäytyi kummiudesta ja tämä on tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kummia olit pyytänyt?

Yksi kaveri pyysi minua ja miestäni 6. ja 7. kummeiksi. Kieltäydyttiin, koska 1) sillä lapsella oli jo aika iso kasa kummeja 2) en ollut varma parisuhteeni tilasta -olis ollut ikävä olla exässä kiinni seuraavat 16v...

Vierailija
24/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totesi mahdottomaksi tehtäväksi kirjoitti:

ei todella ottanut sitä riskiä että teidän kusipää pentu tulisi hänen holhotikseen. teillä sellainen geeni booli että sus siunakkoon.

Siitä huolimatta haluaa pakkomielteisesti olla minun paras kaverini, tekemisissä perheeni kanssa ja änkee(alaikäisten) lasteni elämään esittämään jotain kivaa tätiä. Lapsi kenen kummiksi tuo ei tullut ei edes haluaisi olla kanssaan tekemisissä.

Onko tämä teistä normaalia?

Miksi pakotat lapsesi tämän naisen leluiksi? Näette vain ilman lapsia. Ei kenenkään ole pakko lapsiaan kenelle vaan.

En todellakaan pakota, oletko hullu.

Kaveri käy meillä kylässä ajoittain kotona ja luonnollisesti kohtaa lapsemmekin tällöin.

Vierailija
25/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kummia olit pyytänyt?

Yksi kaveri pyysi minua ja miestäni 6. ja 7. kummeiksi. Kieltäydyttiin, koska 1) sillä lapsella oli jo aika iso kasa kummeja 2) en ollut varma parisuhteeni tilasta -olis ollut ikävä olla exässä kiinni seuraavat 16v...

Hän olisi ollut 2.kummi. Olisiko sitten halunnut sylikummiksi ja loukkaantunut kun en siihen pyytänyt. Se voisi olla toki syy.

Vierailija
26/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuokin suuri asia joidenkin elämässä. Minun mielestäni kummi pitää olla sukulainen, jotta vältetään ulkopuolisten ihmisten vaivaaminen ja rahastaminen.

Vierailija
27/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei todella ottanut sitä riskiä että teidän kusipää pentu tulisi hänen holhotikseen. teillä sellainen geeni booli että sus siunakkoon.

Siitä huolimatta haluaa pakkomielteisesti olla minun paras kaverini, tekemisissä perheeni kanssa ja änkee(alaikäisten) lasteni elämään esittämään jotain kivaa tätiä. Lapsi kenen kummiksi tuo ei tullut ei edes haluaisi olla kanssaan tekemisissä.

Sori mutta mun mielestä sun käytös ei ole normaalia. Suutut koska kaverisi haluaa olla ystävällinen lapsellesi.

Ja syitä kieltäytymiseen on monia, esim. itselläni on 2 kummilasta ja olen ystävilleni jo paljon aikasemmin luvannut (teininä) että jos hän saa lapsen olen hänen kumminsa.

Eli jos tosiaan vedit vain kieltäymisestä herneen nenään niin kannattaa sanoa se suoraan ettei hän tuhlaa aikaansa sinuun ja lapseesi jos et sitä halua

Vierailija
28/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei käynyt. Tilanteet muuttuvat.

Vierailija
29/30 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta mun mielestä sun käytös ei ole normaalia. Suutut koska kaverisi haluaa olla ystävällinen lapsellesi.

Ja syitä kieltäytymiseen on monia, esim. itselläni on 2 kummilasta ja olen ystävilleni jo paljon aikasemmin luvannut (teininä) että jos hän saa lapsen olen hänen kumminsa.

Eli jos tosiaan vedit vain kieltäymisestä herneen nenään niin kannattaa sanoa se suoraan ettei hän tuhlaa aikaansa sinuun ja lapseesi jos et sitä halua

Lapsi on 15v ja alkanut nyt ihan itse vieroksua tämän kaverini touhua. Siksi asia alkanut itseänikin pänniä, mikä olisi käynyt sinullekin ilmi jos olisit viitsinyt lukea ketjun. En ole itse asiaa vuosiin edes ajatellut, vaikka olisi varmaan pitänyt. Joka tapauksesaa on saanut teinimme katkeroitettua ja milläs me hänet siitä pois puhuttaisi, fiksun nuoren. Ei voi vähätellä hänen kokemustaan. Huom.hänen omaa kokemustaan, ei vanhempien hänelle syöttämää.

Tämän kaiken johdosta vaan aloin pohtia asiaa. En tajunnut, että tällainen on normaalia käytöstä, itse en kehtaisi noin toimia. Mutta paskaahaan sain nisjaani tällä aloituksella, olisihan se pitänyt arvata.

Vierailija
30/30 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla mielenterveysongelma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan