Miksi juhlit uutta vuotta yksin kotona?
Kommentit (62)
Aijaa huomennako se vuosi vaihtuu? En pahemmin vietä mitää juhlapyhiä. Uusivuosikin ihan turha kun se osuu viikonlopulle eikä saa ylimääräisiä vapaita töistä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin juhlimisesta on tullut pelkkää ryyppäämistä?
Sitähän se valitettavan monelle on etenkin nuorempana. Eihän siinä kännissä örveltämisessä ole todellisuudessa mitään juhlavaa, mutta moni sen tavan silti oppii. Niin se meni itselläkin.
Nykyään en enää käytä alkoholia lainkaan ja oikeasti juhlapäivät on tätä nykyä mukavia vaikka ne yksin joudunkin viettämään. Se harmittaa kyllä, että nuorena sitä olisi oikeasti voinut tavatakin aidosti itselle sopivia ihmisiä ja vaikka sen oikeankin, mutta ne tilaisuudet sitten menetti ihan tuolla omalla käytöksellään.
Ja nyt näin keski-iässä se juna on mennyt jo.
Mä oon vanhempieni luona viettämässä uutta vuotta. Tässä heidän lähistöllä on pelto, jossa aika monet ampuvat raketteja niin niitä on sitten kiva mennä katsomaan.
Pari pellillistä pizzaakin ja juomavarastoakin on paljon ja muitakin herkkuja on, joten kylläistä uutta vuotta täällä vietetään.
Ei voisi mukavemmin viettää uutta vuotta kohdallani. Ei mulla mitään kavereita ja hyvää ystävää ole, eikä kumppaniakaan.
Mies46 kirjoitti:
Harvemmin kukaan juhlii ilman alkoholia. Jos ei juo niin ei kukaan kutsu kylään.
Ja baarissa oloakin ihmetellään jos ei juo kaatokänniä. Ihan kuin siellä ei olisi oikeutta istua muiden seurassa kuin vain siinä tapauksessa, että kokoajan on uusi juoma kädessä tai vaihtoehtoisesti on känniseurueen kuskina.
Minulle juhliminen on jotain muuta kuin ryyppäämistä.
Vietin sinkkuaikana monta uuttavuotta yksin kotona. Syy oli se, että vietin jouluni sukulaisteni seurassa, ja kärsin sen seurauksena vakavasta sosiaalisesta uupumuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Milloin juhlimisesta on tullut pelkkää ryyppäämistä?
Tämä. Tai mennä festareille vetää perseet. Mitä järkeä? Lippu maksanut miljoonan ja matkat päälle ja siihen hirveä humala etkä muista reussusta mitään. Kivaa oli!
En ole absolutisti, mutten viitsi itsekseni kuohuvaa ottaa joten ostin pommac-pullon juhlajuomaksi.
Lisäksi teen pitkästä aikaa pizzaa.
Näin voisin hyvin juhlia puolisonkin kanssa. Tai vaikka puolison ja kaveripariskunnan. Mikään ryyppääminen ei ole kiinnostanut enää vuosiin eikä se kyllä rehellisyyden nimissä kiinnostanut edes nuorena. Sitä vaan kuvitteli, että niin kuuluu juhlia ja varsinkin kun kaikki muutkin oli ympäripäissään niin kuka niitä selvinpäin/pienessä sievässä olisi edes kestänyt? En muista, että kivaa olisi ikinä ollut.
Missä mun pitäisi sitten olla? Baariin en lähtisi kilon palasinakaan ja mitkään kotibileet ei kiinnosta. Katson mun lempileffoja ja katselen ikkunasta raketteja. Aivan parasta.
Teen hyvää ruokaa ja juon samppanjaa. Tällä kertaa ei skumppa kiinnosta, koska tässä vuodessa ei ole ollut mitään juhlimista. Säästän pullon parempaan käyttöön. Näin mennyt monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Missä mun pitäisi sitten olla? Baariin en lähtisi kilon palasinakaan ja mitkään kotibileet ei kiinnosta. Katson mun lempileffoja ja katselen ikkunasta raketteja. Aivan parasta.
Teen hyvää ruokaa ja juon samppanjaa. Tällä kertaa ei skumppa kiinnosta, koska tässä vuodessa ei ole ollut mitään juhlimista. Säästän pullon parempaan käyttöön. Näin mennyt monta vuotta.
Ei sä teet väärin! Kerta olet sinkku niin sun pitäisi olla bilettämässä! Ei sinkut saa olla kotona etenkään juhlapyhinä!
Selväpäinen mies on huonoa seuraa naisille ja siksi naiset on viinamiesten kanssa juhlimassa ja muutenkin.
Mies46 kirjoitti:
Harvemmin kukaan juhlii ilman alkoholia. Jos ei juo niin ei kukaan kutsu kylään.
Kutsuupahan: Sellainen jolle juominen ei ole mitenkään tärkeä osa juhlimista.
Älä sinä kutsu juomattomia kylään, jos se sinua niin kovasti pelottaa.
Olen kyllä yksin kotona, mutta en juhli mitenkään uutta vuotta. Ihan normaali lauantai-ilta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä yksin kotona, mutta en juhli mitenkään uutta vuotta. Ihan normaali lauantai-ilta minulle.
Yksinolossa on se hyvä puoli, että voi ihan itse päättää, juhliiko vai ei, ja jos juhlii, niin miten juhlii. Jos ei juhli, voi silloinkin päättää ihan itse, miten aikansa kuluttaa. Ei ole tilivelvollinen kenellekään.
Olen viettänyt uudetvuodet siitä lähtien yksin kun lopetin baareissa käymisen eli vuodesta 2015 lähtien olen viettänyt uudetvuodet yksin. Koskaan en ole seurustellut ja olen kolmekymppinen. Yksinäisyys tai sinkkuus ei ole ongelma minulle, maanantaina pääsen ainakin pirteänä töihin kun juhli uuttavuotta.
Mieluiten juhlisin uutta vuotta puolison kanssa vaikka lapissa jossain lasi-iglussa kaukana raketeista, mutta koska olen sinkku niin juhlistan vuoden vaihtumista kotona.
Johonkin baariin tai muuten vaan kaupungille ei tosiaan kiinnosta lähteä koheltavien känniurpojen takia.
Olen uudenvuodenaattona yksin kotona, koska haluan. Enkä varsinaisesti juhli, vaan nautin omasta rauhastani ja rentoudun. En lähde pilaamaan oloani sillä, että yritän väkisin pitää hauskaa joidenkin ihmisten kanssa. Viihdyn paremmin yksin. Illalla syön jotain hyvää ja uudenvuodenpäivänä katson perinteisen konsertin ja mäkihyppyä. Hieno viikonloppu tulossa.
Mun juhlimiset on juhlittu joskus nuorempana, enää ei jaksa kiinnostaa pippalot. N60
erityisherkät vaan valittaa kaikesta