Näin kamalaa painajaisunta yöllä
Tulin unessa johonkin keittiöön, se ei ollut oma ja katsoin että uunissa on jokin todella iso mytty ja uuni päällä. Sitten huomasin, että se on ihminen. Heräsin siihen ja oli todella ahdistunut olo. Mitähän tuokin voi tarkoittaa?
Kommentit (14)
Ei unilla ole merkityksiä, olen mäkin nähnyt vastaavia ja vielä kummallisempiakin.
jos unet oikeasti vaikkapa ennustais jotain niin mun unien perusteella maailmasta tulee Salvador Dalin sienipöhnäisen kuvitelman kaltainen surrealistisehko kauhupaikka.
Minä näin pari viikkoa sitten unta, että olin mieheni ja 7v poikani kanssa jossain talossa. Yllättäen poika löysi sieltä keinutuolissa istuvan kuolleen vanhan naisen ja sitten me katseltuamme miehen ja pojan kanssa vain lähdimme pois sieltä ja jätimme sen ruumiin sinne.
Nuorempana näin painajaisia koska otin harvoin alkoholia (mietoja yhden tai kaksi) ja se aiheutti silti sen. Kun lopetti, se väheni selvästi ellei poistunut. Näin jo parempia unia viime yönä, mutta toissa yönä näin unta että oikeassa etusormessa oli lävistys ja se irtosi aina välillä - aika friikkiä.
Uni tarkoittaa lapsen saamiseen liittyvää ahdistusta, pelkoa tai huolta. Onko sinulla vaihdevuodet lähestymässä? Onko tilanne, jossa ajattelet jonkun toisen haluavan lasta mutta sinua lapsen hankkiminen arveluttaa? Vieras keittiö voi tarkoittaa ajatusta yhteisestä arjesta ja yhdessä asumisesta jonkun - ehkä kaivattusi - kanssa. Ehkä pelkäät rakkauden kuolevan, jos yhteistä säveltä lapsen hankkimisesta ei löydy. Pelkäät menettäväsi hänet.
/UT-P
Olen joitain vuosia sitten jäänyt eläkkeelle koville ottaneesta työelämästä. Näin viime yönä painajaisen, kuten usein aikaisemillakin öinä. Aihee liittyvät työelämän kohtuuttomiin vaatimuksiin. Nyt kun on sitten vapautunut työstä ja luulisi, että voisi ottaa elämän vapaammin, onnellisemmin, joudunkin työstämään näitä työelämän kohtuuttomuuksia edelleen öisin.
Isäni kuoli pari vuotta sitten, näin pitkään tiettyä pysähtynyttä, tylsää unta yö toisensa jälkeen. Sekin oli tosi turhauttavaa ja aloin miettimään kuinka pitkään tämä jatkuu...
- Miten saada onnellisia unia?
Minun päälle tuli makaamaan ilmaan leijuen eräs merkillinen olento viime yönä.Sitä se tekee kun katselee kamalia sarjoja . Eileen katsoin kummitustaloista.
Valot syttyi nopeaan tahtiin !
Sama täällä, muistan vieläkin.
Olin suunnilleen Braindead elokuvan keskiössä.
Mädäntyneet sekopäiset ihmiset yrittivät käydä käsiksi.
Hyi helv... miten sekopäistä settiä oli.
Vierailija kirjoitti:
Olen joitain vuosia sitten jäänyt eläkkeelle koville ottaneesta työelämästä. Näin viime yönä painajaisen, kuten usein aikaisemillakin öinä. Aihee liittyvät työelämän kohtuuttomiin vaatimuksiin. Nyt kun on sitten vapautunut työstä ja luulisi, että voisi ottaa elämän vapaammin, onnellisemmin, joudunkin työstämään näitä työelämän kohtuuttomuuksia edelleen öisin.
Isäni kuoli pari vuotta sitten, näin pitkään tiettyä pysähtynyttä, tylsää unta yö toisensa jälkeen. Sekin oli tosi turhauttavaa ja aloin miettimään kuinka pitkään tämä jatkuu...
Mulla sama, näen painajaisia ahdistavasta työelämästä, joka on mulla oikeasti taaksejäänyttä elämää. Vaikka eihän se ole, kun sitä joutuu uudestaan elämään jatkuvasti öisin. Mietin, että onko mulla joku post-traumaattinen häiriö vai miksi en voi unohtaa ja nauttia vapaudesta?
Mä nään usein sellaista painajaista työpaikastani, että muhun turvautuu ns. viattomia ihmisiä ja mun on pakko suojella niitä. Viimeksi mä hakkasin pesäpallomailalla päähän niitä pahiksia jotka oli surmaamassa näitä ns viattomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näin viime yönä painajaista, vaikka en edes muista milloin kauan sitten olen viimeksi nähnyt! Unessa mieheni tuli luokseni ja kun hän alkoi puhumaan minulle, huomasin että hänellä onkin jonkun toisen ihmisen kasvot. Eivätkä mitkään normaalit kasvot, vaan ihmisen irvikuva. Se oli tosi pelottavaa unessa.
Tuttu läheinen ihminen voi muuttua yllättäen pahaksi. Pahaksi muuttunut ihminen kertoo puolista joita et ole uskaltamut tai halunnut yhdistää tähän ihmiseen. Pahatkin ominaisuudet kuuluvat jokaiseen ihmiseen ja niitä pitää arvioida rehellisesti,pelkäämättä. Unikirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä näin pari viikkoa sitten unta, että olin mieheni ja 7v poikani kanssa jossain talossa. Yllättäen poika löysi sieltä keinutuolissa istuvan kuolleen vanhan naisen ja sitten me katseltuamme miehen ja pojan kanssa vain lähdimme pois sieltä ja jätimme sen ruumiin sinne.
myönteinen enne mikäli ei koe ahdistusta kuolleesta. Jokin vaihe elämässäsi on lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, näen painajaisia ahdistavasta työelämästä, joka on mulla oikeasti taaksejäänyttä elämää. Vaikka eihän se ole, kun sitä joutuu uudestaan elämään jatkuvasti öisin. Mietin, että onko mulla joku post-traumaattinen häiriö vai miksi en voi unohtaa ja nauttia vapaudesta?
Kiva kun kirjoitit samanlaisesta kokemuksesta!! Jotenkin tuli helpottava tunne, etten ole ainoa. Mietin ja pelkään sitä, että josko nuo työpaikan kauhukokemukset eivät koskaan hellitä, vaikka niin uskoin kun jäin eläkkeelle (ja vielä varhennetulle - syystä). Kiusaamisesta, ym. on puhuttu paljon. Niillä on tosi paljon vakavia 'lieveilmiöitä', joita ei ehkä kukaan tule ajatelleeksi. Itsekin jo mietin miten hakea tähän mielenterveyspulmaan apua, sillä raskasta tällainenkin on.
Minäkin näin viime yönä painajaista, vaikka en edes muista milloin kauan sitten olen viimeksi nähnyt! Unessa mieheni tuli luokseni ja kun hän alkoi puhumaan minulle, huomasin että hänellä onkin jonkun toisen ihmisen kasvot. Eivätkä mitkään normaalit kasvot, vaan ihmisen irvikuva. Se oli tosi pelottavaa unessa.